Hej
Det er et super indlæg og efter selv at have boet i Sverige i 8 år og drevet webshop i 4 år i Sverige, kan vi tilslutte os punkterne. Vi har bl.a. Mammashop.se og Hugin-Mugin.se og jeg skriver på en webside, som er en samling af tips til billigt indkøb i Sverige, se Billigtisverige.dk
I Mammashop.se sælger vi ca. 30% til Danmark og 70% til Sverige og for at vi kan være konkurrencedygtige på fragtprisen i Danmark, så kører vi selv alle pakker til Danmark og sender dem derfra med en PostDanmark aftale og på Sjælland og København bruger vi Onlinefragt, som ligger i Hvidovre på Avedøre Holme.
Jeg har set forskellige steder at flere webshops holder sig fra det Svenske marked, fordi de ikke kan være konkurrencedygtige på portoprisen og det er også nævnt i punkt 4 i guiden.
4: Fragt. Svenskere vil IKKE betale flere hundrede kroner i fragt. Nej
de forventer en fair fragt, som hvis varerne blev sendt lokalt. Derfor
skal du nøje overveje, om fragten evt ødelægger din eksport til Sverige!
Er her nogen som kunne være interesseret i at jeg tager pakker med retur den anden vej og afleverer dem på en svensk postcentral. Herudover får I også en svensk retturadresse, som I kan bruge til at modtage eventuelle returvarer. Det vil være mod et rimeligt beløb, som er sat i forhold til antal pakker.
Tanken er at køre turen 3 gange om ugen, men det kan aftales efter behov. Det kræver dog at alle pakker og breve afleveres hos Online fragt på Hammerholmen i Hvidovre.
Der kan også laves en aftale med Onlinefragt om at de henter pakkerne hos jer og tager dem med rettur til Onlinefragt, hvorfra jeg kører dem videre til Sverige.
Er der nogen som kunne være interesseret i dette, så send mig gerne en mail på kim@billigtisverige.dk eller send en PM.
Dbh
Kim