Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source webshop, hvilken løsning?

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

LuckyCharm:
Jeg ville synes det ville være direkte pinligt hvis jeg havde skabt et produkt som endnu ikke er ude endnu, og mine mulige potentielle kunder havde mulighed for at læse alle disse indlæg og tråde og læse hvordan folk sviner hinanden til og hvordan Lundsby prøver at forsvare sit produkt gang på gang.

Der er da overhovedet ikke noget pinligt, i at forsvarer sit produkt! Snarere tværtimod det ville da være mærkeligt hvis gjorde det!

Det var ikke mig der ønskede en længere diskussion, og begyndt at skrive om andres markedsføring, jeg prøvede bare at gøre opmærksom på mit eget, på en saglig måde! Min deltagelse i denne tråd skulle være et enkelt indlæg ikke mere!

Men selvfølgeligt forsvarer jeg CloudSprout, når det bliver angrebet! Og det håber jeg da også du gør når du finder et projekt du brænder for.

(Men det er rigtigt lang tid som jeg har brugt på denne tråd, og jeg overvejer faktisk om gider forsætte med at skrive)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Nu fattede jeg iøvrigt referencen til Sharepoint... Men... (og det tror jeg også godt du ved). Du kan slet ikke sammenligne Sharepoint med de andre nævnte. 

Så må du tilbage og læse igen :-) Sharepoint blev ikke sammenlignet med de andre systemer! Men det du skriver efterfølgende underbygger min opfattelse rigtigt godt, så tak for det!

Jeg synes iøvrigt at Get-A-Shop ser rigtigt spændende ud, det har været svært at lave et bedre tilbud, og jeg er sikker på at den forsætter priskrig på det marked, vil resulterer i endnu flere produtivitetsfeatures og partnerskaber for vores vedkommende. Hvis vi ikke havde de kort vi har så havde vi også lavet Magento-løsninger, det ser rigtigt fedt ud!

Rasmus Lindgren:
Nåh, gider ærligt talt ikke denne tråd. Vi har haft tonsvis af denne slags tråde hvor vi er et par stykker der prøver at snakke lidt fornuft, men alligeveller ender det altid med at der kommer alt for mange poster og hvor du sjovt nok får puttet dit brand navn ind i dem alle - og vi taler for døve øre

Jep, hvis man ikke har tid eller argumenter, så tager man patent på fornuft, og herefter er modparten bare ufornuftig, det virker overbevisende :-)
Jeg har den største respekt for at man ikke gider at deltage i debatten, men den går væk når man vælger at slutte af med en sviner! Det er da for lavt!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg har det fra et Sharepoint hus med omkring 30 ansatte og en hulens masse freelancere tilknyttet. Og de oplever alt for tit, at de ikke får opgaven eller byde på den, fordi de er for små.

Så fordi eet hus mener dette er det altså trenden i felten?

En virksomhed som http://delegate.dk/ er væsentlig færre end 30 (sidst jeg tjekkede) men laver næsten ikke andet end SharePoint.

Selv har jeg hjulpet en virksomhed som ProActive rigtigt meget som underleverandør. Jeg mener at de er en 70-80 personer. De laver flere sharepoint løsninger en WM-data (da jeg var der for et par år siden - nu Logica, jeg tror ikke billedet har ændret sig markant ang. dette). Logica/WM-data er væsentligt flere end ProActive i DK.

Men hvorfor dog diskutere Sharepoint i en tråd hvor en trådstarter spørger til open source webshop løsninger? Intet kunne være længere fra hinanden.

For at bidrage lidt til den oprindelige debat, vil jeg da gerne dele:

Open Source E-handelsløsninger: Vindere og tabere i 2009

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:
Jeg fristes lidt til at synes, at du fortjener de kritiske indlæg, du får med på vejen, med dine indlæg om CloudSprout.

Selvfølgeligt gør jeg det! Som tidligere nævnt vidste vi allerede fra start at projektet ikke ville være populært hos alle.

Anders Hyldig:
Så du behøver ikke at forsvare dig selv (eller CloudSprout). 

Jeg er så passioneret omkring CloudSprout, at jeg aldrig kunne drømme om ikke at forsvare det.

Anders Hyldig:

".. hvis han kigger på Open Source systemer, ..., så skulle han tage at kigge på CloudSprout, .."

 

^ Du må da gerne lige sende kildekoderne til CloudSprout, så jeg selv kan lege lidt med det

Hvis trådstarter bare havde skrevet at vedkomne søgte en Open Source Webshop, så havde jeg ikke skrevet i tråden. Men nu skrev han

"og vil helst have en open source løsning, da jeg er lidt træt af at være låst, på mine andre webshops."

Så synes jeg at det var relevant, at påpege at han efter min mening ikke ville føle sig låst i en CloudSprout. Jeg tænkt at hans andre shops, nok var noget ScanDomain, og når han havde valgt det så kunne det være han kunne lide de fordele der er ved de hostede løsninger, og ja så er det da ikke helt utænkeligt at han kunne blive rigtigt glad for en CloudSprout løsning.

Der er ingen tvivl om at det var salg, men der er forhåbentligt heller ikke tvivl om at de tog udgangspunkt i det oprindelige indlæg og behovet som det var opgivet. Som sagt ville jeg egentligt havde sluttet der :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Lundsby:
Jeg har det fra et Sharepoint hus med omkring 30 ansatte og en hulens masse freelancere tilknyttet. Og de oplever alt for tit, at de ikke får opgaven eller byde på den, fordi de er for små.

Så fordi eet hus mener dette er det altså trenden i felten?

 

En virksomhed som http://delegate.dk/ er væsentlig færre end 30 (sidst jeg tjekkede) men laver næsten ikke andet end SharePoint.

 

Selv har jeg hjulpet en virksomhed som ProActive rigtigt meget som underleverandør. Jeg mener at de er en 70-80 personer. De laver flere sharepoint løsninger en WM-data (da jeg var der for et par år siden - nu Logica, jeg tror ikke billedet har ændret sig markant ang. dette). Logica/WM-data er væsentligt flere end ProActive i DK.

Men hvorfor dog diskutere Sharepoint i en tråd hvor en trådstarter spørger til open source webshop løsninger? Intet kunne være længere fra hinanden.

Du må tilbage og læse igen! Et hint er at det var en meget lille bi-pointe som Ronni kom med, og vi efterfølgende ikke kunne blive enige om.

Men helt ærligt så er denne tråd, da ved at være lidt spild af tid, jeg var ihvertfald faldet fra forlængst hvis det ikke var fordi jeg brænder så enormt meget for CloudSprout.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig Lundsby, du skal nok få det sidste Cloudsprout ord. Jeg gider sgu ikke mere. Sjovt du dog ikke kan se at din evigen Cloudsprouting er ved at give markedsføringsmæssig bagslag...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Lindgren:
Bare rolig Lundsby, du skal nok få det sidste Cloudsprout ord. Jeg gider sgu ikke mere. Sjovt du dog ikke kan se at din evigen Cloudsprouting er ved at give markedsføringsmæssig bagslag...

Tusind tak, jeg har det lidt på samme måde. Markedsføringsmæssigt synes jeg dog tråden har været god, vi har fået lidt flere beta-signups end vi plejer. Og endnu engang er deMibs råd om at der er god trafik i Open Source folk, vist korrekt!

Jeg håber CloudSprout bliver lidt som Britney Spears, nogle hader hende nogle elsker hende, men damn hun sælger :-)

Så på markedsføringsfronten kan jeg ikke klage, nu skal jeg bare havde fundet en måde at skalere det på :-)

Det ærgerlige er bare er der var så mange spændende ting, jeg ville havde lavet idag, men den er gået op i Amino. Det går sgu ikke når man sidder med et produkt, man gerne vil havde på markedet hurtigst muligt.

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu har jeg lige læst 80 % af tråden igennem, ikke fordi der bidrages med noget brugbart overhovedet, men for at læse om dit produkt.

Grunden til at debatten "kammer over" og for den sag skyld fortsætter, er fordi du bruger ordet frihed forkert.

Mere frihed vil aldrig være lig med, en indskrænkning af ens frihed (det giver næsten også sig selv).

Når det så er sagt, så tror jeg at et produkt som det du sælger muligvis er en bedre løsning for personen der oprettede denne tråd. Han er nok ikke på det niveau, hvor den ekstra frihed som man får ved at fravælge dit produkt til fordel for open source, er mere værd end den brugerflade og den service dit produkt kan give ham. Sagt på en anden måde, han efterlyser nok et produkt - mere i retning af dit - men har blot formuleret sig lidt for hastigt.

Men din brug af ordet frihed er omvendt heller ikke korrekt, hvorfor denne debat er fortsat og fortsat, netop fordi ordet frihed i denne sammenhæng, netop kun kan betyde at der er flere muligheder.

Du skriver f.eks. følgende:

"Men hvis det handler om frihed, så ved vi fra vores test-designere at de føler sig meget mere frie, end når de har brugt open-source systemer, hvilket selvfølgeligt hænger sammen med at de har været "fanget" af programmøren"

Det syntes jeg er et meget godt eksempel du selv kommer med her. Alene det at sætte lighedstegn mellem "frihed" og "fanget", syntes jeg understreger min pointe ganske godt ;-)

Iøvrigt hvis en programmør føler sig bedre tilpas ved at have støttehjul på, altså ved at bevæge sig inden for nogle sikkerhedsrammer, nogle på forhånd fastlagte bånd, der gør at hans kreativitet og evne til at udvikle sit færdige produkt indskærpes, så er det absolut ikke udtryk for frihed, men ganske enkelt manglende kompetencer.

En lang debat i har taget jer herinde, og som jeg nu puster videre til. Men den bunder i en ganske simpel misforståelse af ordet frihed fra Lundsby's side.

I øvrigt tror jeg faktisk at Lundsby's produkt måske ER en god ide for trådstarteren, det lader ikke til at denne, tilnærmelsesvis, efterspørger en "frihed" på ligefod med det, flere af de professionelle programmører benytter.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NicVil

Grunden til at specielt designerne oplever CloudSprout som værende et mere frit produkt, er at de er istand til at gøre mere med det selv, end de har været med Open Source løsninger hvor de har været uafhængige af programmører.

Men jeg indrømmer gerne, at hvis man tager en hardcore php-gut, og lader vedkomne bruge CloudSprout, så vil vedkomne efter et par dage stadig mene at han er langt mere fri på php-platformen.

Så ja hvad der giver frihed er ihøj grad, afhængigt af individets forudsætninger.

Hvis man på en mere neutral grund, skal overbevise sig selv om validiteten af min påstand. Så kan man betragte to forskellige person, A der har kørekort og en garvet bilist, og B der ikke har kørekort og ikke kan kører bil.
For A er en bil lig rigtigt stor frihed, mens B har knap så meget glad af den, men faktisk er en cykel meget mere frihedsskabende for B, han kommer jo hurtigt langt omkring :-)

Fordi vi som programmører oplever den ultimativ frihed ved, at havde adgang til at kunne læse og rette i  kildekoden, så må vi nok respekterer at det for mange kunder og designere, bare er en bil de ikke har mulighed for at køre, og selvom tanken om en privat chauffør er appellerende, så er det også en relativt dyr fornøjelse, der nok sætter visse begrænsninger for deres transport!

Jeg tror også at trådstarter måske kunne blive glad for CloudSprout, derfor ville jeg lige gøre opmærksom på vores eksistens og hvad vi tilbyder, men hold da op en lavine det udløste!

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby

Dit eksempel med bilen er ganske godt, og jeg vil mene opnåelsen af frihed, passer meget godt ind. Jeg tror nemlig også trådstarter, hvis vi antager han nok ikke er en garvet programmør (så havde han nok benyttet sig af et mere teknisk orienteret forum end Amino) kan have stor gavn af dit produkt ud fra denne betragtning.

Vh. Nicolaj

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)