Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source webshop, hvilken løsning?

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I tråde der handler om Joomla eller hvor folk søger noget specielt som redSHOP kan og de leder efter et Open Source webshop system så skriver jeg et indlæg - Du kan jo gå mine sidste 50 indlæg igennem og så dine egne og se forskellen.

Vores produkter egner sig i høj grad til at reducere omfanget af tid der skal bruges - og brugerne kan utroligt meget mere end de er vant til - men vi bilder ikke folk ind de kan springe programmørene over fordi de nu kan tilgå 80% + i en WYSIWYG editor som i redSHOP hvor man i "gamle" dage måske kun havde adgang til 20%.

Sammenligner man f.eks. VirtueMart til Joomla med redSHOP til Joomla er det helt åbentlyst hvor enorm forskel der er - det kræver ikke mange sekunder i backenden at konstatere det - men vi markedsfører det altså ikke som det 7. vidunder der kan brygge kaffe, klippe din hæk og bygge et komplicieret website ved at male i 17 minutter i paint.

Jeg synes faktisk ikke der bliver udstillet særligt mange forskellige eller noget super fantastisk omkring Cloud Sprout - du oversælger det i sådan en grad at jeg ikke kan forestille mig andet end at din troværdighed tager skade - hvis du nu bare udvalgte nogle ting som tiltalte et specifikt segment og så gik efter dem rent kommunikativt så havde du nok langt mere fat i den lange ende men i stedet sidder vi nu "off-topic" i tråd nummer gud ved hvilken gang og snakker om Cloud Sprout og dine ensidede indlæg.

Men jeg tror helt sikkert vi er derhenne nu hvor du sikkert mener at alt omtale er god omtale - jeg tror bare det er en fejlvurdering - men det må du selv om.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Ja, synes også jeg har hørt mere end rigeligt om redShop


Hvis du finder det belastende så har du måske en ide om hvordan vi andre efterhånden opfatter dit projekt.

Lundsby:
forskellen imellem CloudSprout og den gammeldags tilgang.


Er du helt væk? hvordan kan noget være gammeldags i forhold til noget der ikke er på markedet  i nu?

Lundsby:
Når man laver et produkt, der sætter designere og kunder istand til at springe programmøren over, så er man godt klar, over at man klar over at man træder nogen over tæerne

Det er sådan du mener det forholder sig... jeg er sikker på at ingen føler sig trådt over tæerne, husk lige at dit projekt for os andre kun er snak snak snak.... i nu... så jeg ved ikke hvorfor du bilder dig selv ind at nogen føler sig trådt over tæerne.  i bund og grund handler det nok bare om, at en "del" er ved at være trætte af alt dit ævl . . vis nogen resultater i stedet for skodde alle tråde op med noget så fantastisk et system der ikke kan prøves eller købes...

Lundsby:
Open Source programmører er jo et åbenmundet folkfærd.


JA og tak for det.... de har trods alt tilført verdenen en masse brugbart software, som millioner har haft glæde af... vis dem noget respekt i stedet for at sidde på din pind og bilde verden ind at den bliver et nemmere sted at være, fordi du har et projekt som ingen aner hvad ender med ud over dig selv og dine "testere"....

Det kan godt være det er mig, men bare ordet CloudSprout hænger mig langt ud af halsen efterhånden, så meget at jeg ikke engang gider prøve det af nu... og jeg er helt klar over du er ligeglad og fred med det.

I'm out...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
I tråde der handler om Joomla eller hvor folk søger noget specielt som redSHOP kan og de leder efter et Open Source webshop system så skriver jeg et indlæg - Du kan jo gå mine sidste 50 indlæg igennem og så dine egne og se forskellen.

Hvis man læser indlægget, kan man se at trådstarter leder efter et Open Source system, fordi han føler sig låst i sine nuværende standard systemer, og så er CloudSprout jo oplagt at kigge på!

Ronnikc:
Vores produkter egner sig i høj grad til at reducere omfanget af tid der skal bruges - og brugerne kan utroligt meget mere end de er vant til - men vi bilder ikke folk ind de kan springe programmørene over fordi de nu kan tilgå 80% + i en WYSIWYG editor som i redSHOP hvor man i "gamle" dage måske kun havde adgang til 20%.

Det er vel klart at hvis ikke jeres kunder oplever at de kan springe programmøren over, så kan du ikke reklamere med det. Vores kunder oplever at de kan springe programmøren over, så det kan vi godt reklamere med!

Ronnikc:

Jeg synes faktisk ikke der bliver udstillet særligt mange forskellige eller noget super fantastisk omkring Cloud Sprout - du oversælger det i sådan en grad at jeg ikke kan forestille mig andet end at din troværdighed tager skade - hvis du nu bare udvalgte nogle ting som tiltalte et specifikt segment og så gik efter dem rent kommunikativt så havde du nok langt mere fat i den lange ende men i stedet sidder vi nu "off-topic" i tråd nummer gud ved hvilken gang og snakker om Cloud Sprout og dine ensidede indlæg.

Jeg synes det illustrere det meget godt, vi har programmøren i det ene ringhjørne og ham der mener at han kan springes over i det andet!

Jeg fortæller om hvilket kundeoplevelser vi har haft, og hvor glade folk er for vores system, og du bruger den gode gamle FUD strategi, hvor du siger at det ikke kan lade sig gøre, systemet er oversolgt og min troværdighed lider skade etc. (Ironisk nok om på at grundlag, som du ikke har en jordisk chance, for at udtale dig kvalificeret om, noget folk der bekymre sig om deres troværdighed nok ville holde sig fra :-) )

 

Ronnikc:
Men jeg tror helt sikkert vi er derhenne nu hvor du sikkert mener at alt omtale er god omtale - jeg tror bare det er en fejlvurdering - men det må du selv om.

Jeg synes da ikke det her, er dårlig omtale, det er et klart modsætningsforhold, to parter der ser meget forskelligt på tingene, der hver især er overbeviste om at deres måde er den bedste for kunderne.

Det er lidt ligesom politik der er aldrig nogle af partierne, der for overbevist alle de andre om at de skal skifte til deres parti, men via deres dialog bliver vælgerne klogere på hvilken side de vil stå på!

Jeg synes også tonen, er relativt god, der er ingen der kalder hinanden navne, og selvom der måske ikke er den stringens i svar på argumenter som man kunne ønske sig, men overordnet er den meget god!

Eneste fejl er at der ikke er nogen der vil lade de andre få det sidste ord, så debatten trækker unødigt langt ud, men sådan er det når de involverede parter er passionerede.

Det kan man jo ikke engang tilskrive mig alene, da der som bekendt skal mindst to til at debattere!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du forsøger at italesætte en dagsorden hvor alle der ikke kan se det fantastiske i din hosted løsning "der kan springe programmøren over" er onde open source programmører og du har fundet de vise sten.

Problemet er måske her bare at der vel efterhånden er evident at størstedelen ikke kan genkende din fortolkning af virkligheden - Du springer jo ikke programmøren over du har bare lejet dig adgang til hans byggeklodser i dit system.

Men det er måske derfor du har så bastant et behov for at off-topic'e samtlige tråde med selvpromovering om Cloud Sprout om det så er relevant eller ej - du forsøger at italesætte dit nye produkt om folk så vil høre det eller ej.

Jeg tror altså ikke på dit produkt som du markedsfører det - jeg tror heller ikke der er nogle Open Source brugere som finder din SaaS model særlig attraktiv - Jeg har tidligere tilkendegivet at det er meget smart at folk kan tegne en template, men det er jo heller ikke unikt eller noget der er nemmere end så mange andre ting, jeg tror egentlig et program som Artisteer rammer meget bredere end et photoshop plugin gør - det er immervæk noget af en investering at købe photoshop.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Nielsen -:
Lundsby:
Ja, synes også jeg har hørt mere end rigeligt om redShop


Hvis du finder det belastende så har du måske en ide om hvordan vi andre efterhånden opfatter dit projekt.

Jamen, det er jo fint CloudSprout er netop sådan et produkt som man enten elsker eller hader, og at du er på hade holdet har jeg det helt fint med! Heldigvis så virker det som om at der en del der gerne vil prøve en beta og dem skal jeg nok få over på det positive hold :-)

Dennis Nielsen -:
Lundsby:
forskellen imellem CloudSprout og den gammeldags tilgang.


Er du helt væk? hvordan kan noget være gammeldags i forhold til noget der ikke er på markedet  i nu?

Jeg håber sørme ikke at jeg er helt væk :-)  når jeg skriver gammeldags så er det selvfølgeligt fra min synsvinkel, jeg har jo prøvet begge ting! Det er immer væk blevet til et par sites lavet på den gamle måde, i løbet mine 14 år i webbranchen.

Dennis Nielsen -:
Det er sådan du mener det forholder sig... jeg er sikker på at ingen føler sig trådt over tæerne, husk lige at dit projekt for os andre kun er snak snak snak.... i nu... så jeg ved ikke hvorfor du bilder dig selv ind at nogen føler sig trådt over tæerne.  i bund og grund handler det nok bare om, at en "del" er ved at være trætte af alt dit ævl . . vis nogen resultater i stedet for skodde alle tråde op med noget så fantastisk et system der ikke kan prøves eller købes...

Det virker i høj grad sådan, som om der virkeligt er nogle der føler sig truet, og det ville jeg godt kunne forstå.

Man kan sagtens købe CloudSprout idag, faktisk så sælger vi rimeligt godt! Specielt i betragtning af at vi ikke er gået i åben beta endnu.
En måde at købe CloudSprout på, er som en designpakke, for 6000,- kr. for du design, opsætning og første årsabonnement. Det er endda danske designere vi bruger, og som du ser er prisen yderst konkurrence dygtig i forhold til outsourcede Magento-baserede alternativer. Det er faktisk et q.e.d. der vil noget efter min mening!

Har vores test-designere en del lidt større løsninger, til deres eksisterende kunder, noget alle parter virker glade for :-)

Vores problem pt. er at vi skal bruge min. 2 timer på undervisning, før designeren er hjemme i systemet (en konkvens af systemets tilstand og mangle på hjælpe filer) og det har vi simplethen ikke overskud til for alle de interesserede!
Men ligeså snart vi er klar, så skal alle der har skrevet en mail nok få lov at prøve.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Når så det er for iværksætternes skyld, på din blog står at du startede Get-A-Shop for at tjene penge uden at skulle lave så meget arbejde! Det er da virkeligt to forskellige motiver der ligger i hver sin ende af skalaen :-)

Helt korrekt. Get A Shop giver lidt semi passiv indkomst, men slet ikke nok til at jeg kan lade være med "kun" at arbejde 6 måneder om året. Jeg så et hul i markedet med et segment hvor der på det tidspunkt jeg åbnede biksen ikke var andre. Nu tilbyder gud og hver 17 årig en shop til denne pris (jeg mener selvfølgelig stadig at vores produkt er overlegent - men så'n er der jo så meget).

Lundsby:
Øøhh, nej prøv at check salgstallene for Microsoft Sharepoint, det er deres hurtigst sælgende produkt nogensinde målt omsætning

Nu fattede jeg iøvrigt referencen til Sharepoint... Men... (og det tror jeg også godt du ved). Du kan slet ikke sammenligne Sharepoint med de andre nævnte. 

Rigtig mange har en "strategi" om at man skal bruge Microsoft. Og når du har denne strategi så er der reelt kun et cms man kan bruge (på godt og ondt). MS har også (sat lidt på spidsen da jeg ikke kender det eksakte tal) flere ansat i marketing end i udvikling (hvilket man desværre også kan konstatere når man ser på Sharepoint fra en teknisk vinkel).

Nåh, gider ærligt talt ikke denne tråd. Vi har haft tonsvis af denne slags tråde hvor vi er et par stykker der prøver at snakke lidt fornuft, men alligeveller ender det altid med at der kommer alt for mange poster og hvor du sjovt nok får puttet dit brand navn ind i dem alle - og vi taler for døve øre (Ronni - hatten af for dig fordi du prøver - til jer andre: læg mærke til at Ronni og undertegnede sjældent er uenige på trods af at man også kunne se os som konkurrenter). Ærligt talt så er du ikke rigtig i min målgruppe og jeg kommer aldrig i din. Ud over dette ser jeg dig heller ikke som konkurrent da min primære målgruppe typisk er virksomheder der allerede har truffet et valg om Magento (og her kommer ca 50% fra de "gamle" saas løsninger DanDomain og Scannet).

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

...

Så skriver jeg med udgangspunkt i det oprindelige indlæg, at hvis han kigger på Open Source systemer, fordi han var låst i sine tidligere standard løsninger, så skulle han tage at kigge på CloudSprout, vores test-designere har mener nemligt at de har meget større frihed, der end de andre systemer de har brugt inkl. Open Source.
...

Jeg fristes lidt til at synes, at du fortjener de kritiske indlæg, du får med på vejen, med dine indlæg om CloudSprout. For du formår at få alle dine indlæg til at dreje sig om CloudSprout - hvorvidt det egentlig er relevant for trådstarteren eller ej. Jeg kan godt lide jeres produkt. Det virker nyskabende og som en god forretningsidé. At din ærkerival Ronni ikke kan se dette, er naturligvis på grund af at I er stærke konkurrenter. Så du behøver ikke at forsvare dig selv (eller CloudSprout). Hvis det ikke var fordi at Ronni selv har lavet et virkelig godt produkt, i samme boldgade, ville jeg måske endda tolke det som jalousi eller som en reaktion på, hvor meget hans eget produkt vil lide af at I har lavet et produkt, som kan "skære" programmøren væk - som du selv påpeger. Men det ser jeg næppe som tilfældet her. Der skal stå nogle virkelig kloge hoveder bag jer i form af at markedsføre CloudSprout, hvis det skulle gå hen at tage kunder fra Ronni's udvidelse til Joomla til fordel for jeres kommende produkt. Ikke at det ikke kan lade sig gøre. Det er bare for tidligt, at begynde at snakke om at andre skulle føle sig truet af jeres kommende produkt, før det reelt set er lanceret og testet af på en stor målgruppe.

".. hvis han kigger på Open Source systemer, ..., så skulle han tage at kigge på CloudSprout, .."

^ Du må da gerne lige sende kildekoderne til CloudSprout, så jeg selv kan lege lidt med det. Stick out tongue Nej, jeg har egentlig blot taget dette citat fra dit eget indlæg for at pointere, at dit indlæg også her virker irrellevant for trådstarteren. For som du selv siger, er han på udkig efter et Open Source-system, hvilket jeres projekt ikke falder ind under.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er en af dem der elsker at høre dig selv hele tiden ikke Lundsby..... Jeg er glad for at man overhovedet kan "få lov" at prøve dit system.... det lyder fantastisk..... nu er jeg nok ikke en dem der ligger vågen om natten over dit projekt, men fint for andre...

Du havde ikke behøve at spilde din tid med at forklare mig dine priser m.v. da jeg har gjort det klart, at jeg har mistet lysten til at teste dit system af....  men :-) . . . det var vel heller ikke derfor du lige fik flettet endnu en salgsmøre ind i tråden vel...det er som med alle andre tråde, du jumper ind dem, fordi du ved folk reagere som de gør, og dermed er der åbnet for at du kan smadre en tråd og skampromovere dit hejs!

Det er godt du kan forstå at alle skider i bukserne over dit projekt Lundsby, når ingen andre kan....



Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville synes det ville være direkte pinligt hvis jeg havde skabt et produkt som endnu ikke er ude endnu, og mine mulige potentielle kunder havde mulighed for at læse alle disse indlæg og tråde og læse hvordan folk sviner hinanden til og hvordan Lundsby prøver at forsvare sit produkt gang på gang.

Google dog CloudSprout og du vil som nr. 5 få adgang til alle disse indlæg. Det synes jeg personligt ikke ville være god omtale for min forretning. Mit forslag er til alle som skal tager del i disse TÅBELIGE diskussioner:

Hold nu kæft for helvede og pas jeres egen forretning. Brug Amino til at hjælpe andre/søge hjælp frem for at bruge det som en legestue som i kan bruge flere timer på at diskutere hver dag. Det er som at gå rundt i en børnehave og se alle de små unger der slås med hinaden, bortset fra at her er der ingen lære til at passe på jer og stoppe jer, så i bliver jo ved i dagevis.

Hvis i så endelig vælger at diskutere så ring eller PM hinanden så kan i tage den derfra.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Du forsøger at italesætte en dagsorden hvor alle der ikke kan se det fantastiske i din hosted løsning "der kan springe programmøren over" er onde open source programmører og du har fundet de vise sten.

Jeg har da på intet tidspunkt, kaldt open source programmører for onde! Og jeg har ved flere lejligheder skrevet at hvis man var til at håndkode html, sql, php, huske browserforskelle, så er CloudSprout slet ikke det rigtige system. Jeg har også anbefalet private at bruge mono.net, yola, etc. Så jeg synes ikke man kan sige, at jeg er unuanceret!

Ronnikc:
Men det er måske derfor du har så bastant et behov for at off-topic'e samtlige tråde med selvpromovering om Cloud Sprout om det så er relevant eller ej - du forsøger at italesætte dit nye produkt om folk så vil høre det eller ej.

Nu var det dig der kommenterede på markedsføring ikke omvendt! Hele denne diskussion, er startet på din foranledning ikke min! Jeg synes også den tager for lang tid, men vi er desværre nok lige stædige :-)

Ronnikc:
Jeg tror altså ikke på dit produkt som du markedsfører det - jeg tror heller ikke der er nogle Open Source brugere som finder din SaaS model særlig attraktiv

Målgruppen er professionelle designer og e-købmænd, en del af dem vi har brugt open source løsninger! Dem vi har snakket med og der er kunder/partnere har taget ekstremt godt imod både markedsføring og produkt.
Så der er ikke nogen grund til at lave noget om der :-)

Ronnikc:
Jeg tror altså ikke på dit produkt som du markedsfører det - jeg tror heller ikke der er nogle Open Source brugere som finder din SaaS model særlig attraktiv - Jeg har tidligere tilkendegivet at det er meget smart at folk kan tegne en template, men det er jo heller ikke unikt eller noget der er nemmere end så mange andre ting, jeg tror egentlig et program som Artisteer rammer meget bredere end et photoshop plugin gør - det er immervæk noget af en investering at købe photoshop.

Artisteer er et fantatisk produkt, men for professionelle designere er det irrelevant! I hvertfald i følge dem vi har snakket med. Men det er en god pointe du nævner med at Photoshop er dyr, det kan være relevant for e-købmand segmentet, heldigvis er selve integrationen en meget lille del af systemet, det er byggeklodserne og den frihed der giver der er det vigtige. Men Photoshop-integrationen vil det være en langsommere process, man stadigt meget hurtigere end alle alternativer som jeg kender.

 

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)