Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source webshop, hvilken løsning?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Så Ferari er en "fri" bil, fordi man bare kan købe en hvis man skal bruge den! Det kan kan du da også godt se ikke holder!

Hehe. Hvordan er det lige, at du når frem til den konklusion ud fra det, som jeg har skrevet?

Lundsby:

Frihed er en følelse! Og når vores test-designere siger, at de føler sig mere frie i vores system, end noget andet de har prøvet, så er jeg kun stolt over, at sige det videre! Jeg mener faktisk det er et key-selling-point for vores produkt.

Dit system giver tydeligvis dine brugere mange muligheder, som de er glade for. Det er super fint. Men det betyder ikke, at de er frie til at skifte leverandør, hvis de en dag ikke længere er tilfredse. Hvis din definition af frihed er korrekt, er alt binært software frit.

Lundsby:

Jeg kan næsten forstå at frihed for dig er muligheden for kunne læse kildekoden evt. ændre, bruge timer på at gennemgå den for sikkerhedshuller etc. Det er selvfølgeligt okay, men der må du nok respekterer at du tilhører en minoritet, den brede befolkning tænker på om systemet sætter dem istand til at gøre det de gerne vil! Og langt størstedelen er fuldstændig ligeglade med kildekoden. Og hvorfor ikke jeg interesser mig heller ikke for metallegeringer i min bilsmotor.

Hvad har det nu med mig at gøre? Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om, hvorvidt jeg rodder med kildekode eller gennemgår sikkerhedshuller. Det er noget, du selv har digtet.

Det er fint, at mange ikke er interesserede i kildekoder og metallegeringer, men det har sådan set ikke noget med sagen at gøre. Smile

 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Det er utroligt du gider bruge tid på at forsøge at ændre på hvad Open Source og friheden til ikke at være leverandørafhængig betyder - jeg forstår det ikke men fred være med det.

Jeg tror lidt du misforstår mig, jeg prøver ikke at ændre open source eller nørdernes(sådan er jeg også selv så jeg må godt :-) ) opfattelse af frihed. Det der interessere mig, er hvordan brugerne/kunderne oplever det, og der leverer Open Source bare ikke varen! Men det skaber jo en fantatisk mulighed, for platforme som vores!

Ronnikc:
Der er i højere og højere grad krav om fra investorer og større selskaber at deres webplatforme bygges på Open Source så de har friheden til ikke at være afhængige af 1 leverandør (som man jo er med Cloud Sprout)

Øøhh, nej prøv at check salgstallene for Microsoft Sharepoint, det er deres hurtigst sælgende produkt nogensinde målt omsætning, Google Docs og Salesforce har kronede dage..

Det er ikke Open Office som MS frygter det er Google Docs!

Faktisk er situationen så skæv, at man med den virksomhedsstørrelse som I har som top 5 blandt Joomla huse, ikke engang ville kunne klare en prækvalifikation til de spændende Sharepoint udbud!
Men med væksten af Software-as-a-service markedet, tror jeg ikke nødvendigvis vi kommer til at se en større markedsandel til open source måske snarer tværtimod.

 

 

i bund og grund så er det der interessere mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:

Hehe. Hvordan er det lige, at du når frem til den konklusion ud fra det, som jeg har skrevet?

Det var fordi du skrev, at frihed ikke havde noget med pris at gøre. Frihed har noget at gøre med at kunne eller ikke kunne, og der spiller pris i høj grad ind, for de fleste :-)

Rasmus Thomsen:
Dit system giver tydeligvis dine brugere mange muligheder, som de er glade for. Det er super fint. Men det betyder ikke, at de er frie til at skifte leverandør, hvis de en dag ikke længere er tilfredse. Hvis din definition af frihed er korrekt, er alt binært software frit.

Du er ligeså fri til at skifte leverandør på CloudSprout, som du er til at skifte system, fra et vilkårligt Open Source system. Vi har en XML eksport, så du kan tage dine data med dig.
Man er på ingen måde bundet til CloudSprout, man kan bare ikke bruge systemet, når man har skiftet væk fra det!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du ca. lige så store forudsætninger for at vurdere om vi kunne klare prækvalifikationen til et sharepoint udbud som du har chance for at overbevise nogen om at der skulle være en særlig frihed i Cloud Sprout.

Lundsby:

Du er ligeså fri til at skifte leverandør på CloudSprout, som du er til at skifte system, fra et vilkårligt Open Source system. Vi har en XML eksport, så du kan tage dine data med dig.
Man er på ingen måde bundet til CloudSprout, man kan bare ikke bruge systemet, når man har skiftet væk fra det!

Ja du kan også sagtens crawle dine data på en hosted løsning - men det ændre nu ikke på faktum at du er bundet til din leverandør i en hosted løsning så alt den tid og energi (penge) der er investeret er lige til at smide ud af vinduet ved et evt. skift og det er jo lige præcis det som der veksleres i fra dem der udbyder hosted løsninger.

Derudover så tror jeg at du alvorligt misforstår markedstendenserne hvis du mener at open source skulle være udfordret af hosted løsninger - alt andet lige så er det jo i hvert fald 4-5 år siden af SaaS var et hype/buzz word, at du så først er med på legen nu er så hvad det er men der følger en uendelig række af problemstillinger med oven i som tilgift til ægteskabet med leverandøren men ultimativt så er det jo sådan med ægteskaber at ens frihed ryger.

Faktum er at vi uge for oplever at vi har leveret stort set hele opgaven inden vi når bare forbi licens og driftsomkostningerne på de store kunder og det skal ingen hemmelighed være at vi i blandt vores kunder både direkte og whitelabel har nogle af landets største virksomheder - fælles for dem er at de ikke skal giftes med en leverandør og så finder de det utroligt attraktivt at vi på kortere tid, med en markant højere succes rate og på nogle langt mere realistiske budgetter kan levere værdi hele vejen igennem fra vi kobles på projektet til levering.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Nu har du ca. lige så store forudsætninger for at vurdere om vi kunne klare prækvalifikationen til et sharepoint udbyder som du har chance for at overbevise nogen om at der skulle være en særlig frihed i Cloud Sprout.

 

Ja, det har du helt ret i. Jeg kender jeres antal af ansatte, og ved at det er ikke nok til at komme i betragtning. Så det har du ret i. Og den anden del går det også rigtigt godt med, fik lige et beta signup mens jeg skrev :-)

 

 

Ronnikc:
Ja du kan også sagtens crawle dine data på en hosted løsning - men det ændre nu ikke på faktum at du er bundet til din leverandør i en hosted løsning så alt den tid og energi (penge) der er investeret er lige til at smide ud af vinduet ved et evt. skift og det er jo lige præcis det som der veksleres i fra dem der udbyder hosted løsninger.

Var det ikke nemmere at bruge eksport funktionen, som langt de fleste sysemer inkl. CloudSprout har. Det ville jeg nok foretrække.

Ronnikc:
Derudover så tror du alvorligt misforstår markedstendenserne hvis du mener at open source skulle være udfordret af hosted løsninger - alt andet lige så er det jo i hvert fald 5 år siden af SaaS var et hype/buzz word, at du så først er med på legen nu er så hvad det er men der følger en uendelig række af problemer stillinger med oven i som tilgift til ægteskabet med leverandøren men ultimativt så er det jo sådan med ægteskaber at ens frihed ryger.

Du kommer jo ikke med et enest faktum til at underbygge din påstand her. Du siger bare at det er 5 år siden SaaS var et buzz. Kunne du så ikke evt. forholde dig til nogle af dem jeg kommer med, f.eks. Sharepoints salgstal, Salesforce succes, Google Apps etc.

Ronnikc:
Faktum er at vi uge for oplever at vi har leveret stort set hele opgaven inden vi når bare forbi licens og driftsomkostningerne på de store kunder og det skal ingen hemmelighed være at vi i blandt vores kunder både direkte og whitelabel har nogle af landets største virksomheder - fælles for dem er at de ikke skal giftes med en leverandør og så finder de det utroligt attraktivt at vi på kortere tid, med en markant højere succes rate og på nogle langt mere realistiske budgetter kan levere værdi hele vejen igennem fra vi kobles på projektet til levering.

Det godt det går jer godt, men som Sharepoint affæren også viser så er I jo en knalling, og at bruge hvordan jeres virksomhed går til at vurderer hele markedets tilstand er nok statistisk uforsvarligt :-)
Det samme gælder iøvrigt os, bare fordi vi har sat omsætningsrekord betyder det ikke at .Net er på hastig fremmarch.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. du mener ikke at firmaer med 20+ ansatte kan komme i betragtning til offentlige udbud / opgaver med præfkvalifikation? Hvor mange er det lige der er i din bix lundsby?

Jeg kan ikke se hvordan Sharepoint eller Salesforce (som jo begge har eksisteret i en del år nu) success'er på nogen måde kan bruges til at vurdere dit projekt eller den model du operere på - hvis vi nu tager salesforce så leverer de en software platform som ingen andre har lavet noget der kan konkurrer med endnu - din situation er jo nok snarer at der findes en stribe andre udbydere på forskellige former og faconer så sammenligningen bliver enddog ekstremt svær og lave.

Derudover så levere et firma som salesforce jo rent faktisk en værditilførelse - men om det er tilfældet med Cloud Sprout er der jo ingen der ved endnu.

Ps. du behøver ikke citere så meget - dine indlæg ender jo hyppigt op med at være mindre end det du citerer og de fleste kan jo nok læse helheden alligevel.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at jeg gider at deltage i diskussionen. Jeg har brugt alt for meget krudt på Lundsby allerede. Sjovt nok bliver der ofte sagt at det ikke handler om teknik, men om e-købmanden og alligevel pusher han kun sin egen tekniske platform enormt endsidigt (hvilket selvfølgelig er klart til en vis grænse.... ). Det er bare ikke særligt objektivt.

Hertil skal det lige siges at den platform som jeg ofte pusher i debatter som denne (Magento via Get A Shop) udgør en forsvindende lille andel af omsætningen i min virksomhed, og egentligt mere er noget jeg gør for at hjælpe iværksættere, så jeg mener at jeg i højere grad kan være objektiv når det kommer til platforme.

Faktisk bruger jeg væsentligt mere tid på Sharepoint hvilket bringer mig til mit spørgsmål...

Hvor er det SharePoint kommer ind i denne diskussion? SharePoint er på ingen måde en Saas løsning som fx. Cloudsprout og Salesforce som nævnes i samme åndedrag. Har jeg overset noget?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

magento har det du skal bruge

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:
Dvs. du mener ikke at firmaer med 20+ ansatte kan komme i betragtning til offentlige udbud / opgaver med præfkvalifikation? Hvor mange er det lige der er i din bix lundsby?

Jeg har det fra et Sharepoint hus med omkring 30 ansatte og en hulens masse freelancere tilknyttet. Og de oplever alt for tit, at de ikke får opgaven eller byde på den, fordi de er for små.
Det er da meget sigende at et af verdens største Joomla huse, ikke engang er stort nok til at kunne byde på de spændende opgaver indenfor Sharepoint. Det siger efter min mening en del om hvordan markedsstørrelses forholdene imellem de to produkter er.
Vi er 5 i EasyFlow, så nej vi har heller ingen chancer for at få fat i store Sharepoint opgaver.

Ronnikc:
Jeg kan ikke se hvordan Sharepoint eller Salesforce (som jo begge har eksisteret i en del år nu) success'er på nogen måde kan bruges til at vurdere dit projekt eller den model du operere på - hvis vi nu tager salesforce så leverer de en software platform som ingen andre har lavet noget der kan konkurrer med endnu - din situation er jo nok snarer at der findes en stribe andre udbydere på forskellige former og faconer så sammenligningen bliver enddog ekstremt svær og lave.

Hvis husker tilbage til tidligere i tråden, så brugte jeg Sharepoint, Salesforce etc. til at tilbagevise din påstand om at større virksomheder og investorer i stigende grad kræver open source løsninger. Det mente du så ikke, jeg havde ret i men, der kom ikke rigtigt nogle fakta til at underbygge det.

Ronnikc:
Derudover så levere et firma som salesforce jo rent faktisk en værditilførelse - men om det er tilfældet med Cloud Sprout er der jo ingen der ved endnu.

Værditilførelsen burde da ellers være til at få øje på for dig, det er jo i høj grad det arbejde I laver idag, som man simplethen kan spare væk! Udover den rene besparelse og det ofte et meget bedre slutresultat, men det kan man se mere om i videoerne på http://www.cloudsprout.dk

Ronnikc:
Ps. du behøver ikke citere så meget - dine indlæg ender jo hyppigt op med at være mindre end det du citerer og de fleste kan jo nok læse helheden alligevel.

Her har vi nok forskellige debat stilarter, jeg bruger citater meget for at sikre at jeg tager stilling til de forskellige postulater og argumenter. Så jeg ikke kommer 3 indlæg senere og er i tvivl om hvorfor vi diskuterer Sharepoint, Salesforce etc. :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal alle tråde som Lundsby kommenterer i blive til diskussioner? Tag jer sammen og hjælp folk ved at svare på spørgsmålet i stedet for at bruge flere timer på at gøre trådene til jeres egne og omdanne dem til diskussioner.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)