Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source webshop, hvilken løsning?

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:
Open Source betyder nok ikke "lad mig gifte mig med Lundsbys hosted cloud løsning hvor jeg _aldrig_ får adgang til kildekoden" Wink

Som jeg skrev hvis man rigtigt gerne vil læse kildekoden, så er CloudSprout nok ikke det rigtige valg.

Men hvis det handler om frihed, så ved vi fra vores test-designere at de føler sig meget mere frie, end når de har brugt open-source systemer, hvilket selvfølgeligt hænger sammen med at de har været "fanget" af programmøren :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det hjælper ikke at udvande hvad begreberne betyder eller prøve at italesætte en anden dagsorden for hvad friheden ved Open Source betyder.

Frihed er friheden til selv at bestemme, til selv at kunne ændre som man lystre, friheden til ikke at være gift med en udbyder så man har friheden til at skifte udbyder uden at starte forfra.

Selvom slaverne fik mad og kunne plukke bomuld med redskaber var de stadig slaver Wink

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror for de fleste e-købfolks vedkommende, at frihed er muligheden for at ændre deres shop, hvordan den ser og virker præcis som de det. Aller helst selv eller så billigt som muligt!

Når folk mener at de er mere frie i CloudSprout, er det fordi de selv kan lave ændringerne og ikke er tvunget til at betale dyre konsulentregninger.

Frihed er jo ikke noget man bør købe til konsulent takst.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg tror for de fleste e-købfolks vedkommende, at frihed er muligheden for at ændre deres shop, hvordan den ser og virker præcis som de det. Aller helst selv eller så billigt som muligt!

Når folk mener at de er mere frie i CloudSprout, er det fordi de selv kan lave ændringerne og ikke er tvunget til at betale dyre konsulentregninger.

Frihed er jo ikke noget man bør købe til konsulent takst.

Men det er jo ultimativt dig, der bestemmer, hvor "frie" brugerne må have lov at være -- ikke sandt?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:
Men det er jo ultimativt dig, der bestemmer, hvor "frie" brugerne må have lov at være -- ikke sandt?

Nope, friheden i CloudSprout kommer fra et sæt byggeklodser som allerede nu bliver kombineret på måder, jeg aldrig havde drømt om! Det er derfor at test-designerne oplever, at det er dem der bestemmer! Og sådan bør det jo også være :-)

Det kan dog ikke udelukkes, at der i fremtiden, vil være ønsker om byggeklodser, som vi af en eller anden grund ikke ønsker at levere. Men så er der håb forude, for vi har designet en programmeringsmodel, hvor andre programmører kan skrive deres egne byggerklodser og applikationer, til CloudSprout.
Modellen er ret smart og kan bruges af PHP, .Net, Ruby programmører.

Men så er vi basalt set henne i friheden til at få lov at betale konsulent-regninger! Det spændende er hvor meget man kan selv!

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Rasmus Thomsen:
Men det er jo ultimativt dig, der bestemmer, hvor "frie" brugerne må have lov at være -- ikke sandt?

Nope, friheden i CloudSprout kommer fra et sæt byggeklodser som allerede nu bliver kombineret på måder, jeg aldrig havde drømt om! Det er derfor at test-designerne oplever, at det er dem der bestemmer! Og sådan bør det jo også være :-)

Det kan dog ikke udelukkes, at der i fremtiden, vil være ønsker om byggeklodser, som vi af en eller anden grund ikke ønsker at levere. Men så er der håb forude, for vi har designet en programmeringsmodel, hvor andre programmører kan skrive deres egne byggerklodser og applikationer, til CloudSprout.
Modellen er ret smart og kan bruges af PHP, .Net, Ruby programmører.

Men så er vi basalt set henne i friheden til at få lov at betale konsulent-regninger! Det spændende er hvor meget man kan selv!

Der er vist noget, som du har misforstået. Frihed betyder ikke, at alt skal være let. Dit system er ganske givet både let og godt (jeg kender det ikke), men det er ikke frit. Frihed har heller ikke noget med pris at gøre!

Sælg nu dit system på det, som det givetvis er: nemt. Det er der sikkert mange, der sætter over frihed, og det er skam helt fint. Smile

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nedenstående!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nedenstående!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:
Der er vist noget, som du har misforstået. Frihed betyder ikke, at alt skal være let. Dit system er ganske givet både let og godt (jeg kender det ikke), men det er ikke frit. Frihed har heller ikke noget med pris at gøre!

Så Ferari er en "fri" bil, fordi man bare kan købe en hvis man skal bruge den! Det kan kan du da også godt se ikke holder!

Frihed er en følelse! Og når vores test-designere siger, at de føler sig mere frie i vores system, end noget andet de har prøvet, så er jeg kun stolt over, at sige det videre! Jeg mener faktisk det er et key-selling-point for vores produkt.

Rasmus Thomsen:
Sælg nu dit system på det, som det givetvis er: nemt. Det er der sikkert mange, der sætter over frihed, og det er skam helt fint. Smile

Jeg kan næsten forstå at frihed for dig er muligheden for kunne læse kildekoden evt. ændre, bruge timer på at gennemgå den for sikkerhedshuller etc. Det er selvfølgeligt okay, men der må du nok respekterer at du tilhører en minoritet, den brede befolkning tænker på om systemet sætter dem istand til at gøre det de gerne vil! Og langt størstedelen er fuldstændig ligeglade med kildekoden. Og hvorfor ikke jeg interesser mig heller ikke for metallegeringer i min bilsmotor.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er utroligt du gider bruge tid på at forsøge at ændre på hvad Open Source og friheden til ikke at være leverandørafhængig betyder - jeg forstår det ikke men fred være med det.

Der er i højere og højere grad krav om fra investorer og større selskaber at deres webplatforme bygges på Open Source så de har friheden til ikke at være afhængige af 1 leverandør (som man jo er med Cloud Sprout) - det er nok ikke helt tosset det der frihed - om end du så ikke forstår hvad det betyder... Eller det ved vi jo godt du gør men du vil tærske langhalm på begrebet for at kunne sælge lidt opmærksomhed for Cloud Sprout.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)