Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af hvidløg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Overvejer at importere hvidløg, og derefter sælge dem i Danmark, da jeg har gode kontakter i udlandet. I første omgang måske et halvt ton, da jeg ikke har så mange penge (og erfaringer).

1. Hvordan vil I råde mig til at sælge et sådant kvantum. Hvis det er et engrosled (Dagrofa eller Dansk Supermarked), er det vel et for lille kvantum eller køber de gerne fx. hvidløg af mange forskellige leverandører? Skal man finde en salgsagent? Hvad er jeres råd til salgskanal?

2. Hvordan afgøres det om et hvidløg klassificeres som "udland klasse 1" i en butik i Danmark?

3. Kan se, at der er nogle heftige toldsatser på hvidløg i Danmark (9,60% + 120 EURO pr. 100 kg.). Nogen der ved hvorfor?

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

lamope22:
Kan se, at der er nogle heftige toldsatser på hvidløg i Danmark (9,60% + 120 EURO pr. 100 kg.). Nogen der ved hvorfor?

Told er til for beskytte sit eget marked. Satsen for hvidløg er vel ca. 10 år gammel og så vidt jeg husker en lempelse i forhold til tidligere. Et resultat foranlediget af forhandling med et eller flere sydamerikanske lande....

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit råd er at passe på :-) ikke for at være sort seer. Men så længe grøntorvet i København stadig kører videre, så er det utroligt svært at komme ind i detail butikkerne. Ihvertfald på Sjælland. Så mit råd er at prøve at sælge det til nogle af grossisterne ude på grøntorvet. De har utrolig mange aftaler med Dagrofa og samtlige Sjællandske resturanter. (selvfølgelig med undtagelser=)

De 2 andre punkter ved jeg ikke noget om. Men held og lykke med det hele

/Kristian

Mvh Kristian Matthes

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk supermarked ejer deres egne plantager fra agurker til ærter.

Så de køber kun ind igennem folk med de rigtige godkendelser (kender dem ikke på navn)
De skal stå med en dårlig høst fra deres egne plantager for at købe rundt omkring.

Men de køber enkelte ting f.eks. bananer fra andres plantager, de har en indkøber som kun skal fokusere på bananer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)