Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress Footer

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

Hej Kenneth

Du skal bestemt dekryptere den. Og det skal du fordi du så kan se hvad den indeholder i virkeligheden (fx php kode, som du ikke kan se i kildekoden når din side er loadet)

Du dekrypterer den slags let på steder som dette: http://www.tareeinternet.com/scripts/decrypt.php

Mvh Anders

Tusind tusind tak :-) :-) :-)

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

Hej Kenneth

Du skal bestemt dekryptere den. Og det skal du fordi du så kan se hvad den indeholder i virkeligheden (fx php kode, som du ikke kan se i kildekoden når din side er loadet)

Du dekrypterer den slags let på steder som dette: http://www.tareeinternet.com/scripts/decrypt.php

Mvh Anders

Genialt. Det er selvfølgelig meget lettere

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:

Jesper Sølund:

Og så kan du pille ved det der ikke må pilles ved :-)

Han kunne osse bare vise designeren den respekt, og lade det være. Så længe at det er et gratis theme. :)

Mvh. Rune.

Respekt eller ej - det er da væsentligt hvad et givent script laver på ens web-site. Som andre har nævnt kan der jo være alverdens skjulte links, malicious code osv - så det skal da dekrypteres for at se hvad der gemmer sig.

bare mine 5 cents :o)

mvh

Jan

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Rune Gjersvik:

Jesper Sølund:

Og så kan du pille ved det der ikke må pilles ved :-)

Han kunne osse bare vise designeren den respekt, og lade det være. Så længe at det er et gratis theme. :)

Mvh. Rune.

Respekt eller ej - det er da væsentligt hvad et givent script laver på ens web-site. Som andre har nævnt kan der jo være alverdens skjulte links, malicious code osv - så det skal da dekrypteres for at se hvad der gemmer sig.

bare mine 5 cents :o)

mvh

Jan

Det er fuldstændig op til en selv om man vil bruge det script på ens side. Der er ikke nogen der siger at man absolut skal bruge det, så det med at det SKAL dekrypteres, er jeg ikke enig i.

Brug et andet, eller køb et som er ukodet, simple as that.

Mvh. Rune.

 

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:
Det er fuldstændig op til en selv om man vil bruge det script på ens side. Der er ikke nogen der siger at man absolut skal bruge det, så det med at det SKAL dekrypteres, er jeg ikke enig i.

 

Det er klart, det er op til en selv om man vil bruge et script.... Men før man kan tage den beslutning er det vel kun fair, man ved hvad pokker det gemmer på. Det er jo ligesom hvis jeg køber en fryselasagne, hvor indholdsfortegnelsen var krypteret.... Jeg kan spise den eller lade være.... men jeg har vel lov til at vide hvad der er i den, før jeg tager min beslutning.

Så jeg er helt enig med dig i at man naturligvis skal respektere designerens ønsker.... Men jeg kan ikke se noget galt i man lige dekrypterer en skummel kode, for at se hvad pokker det er.... Der jo forskel på at kigge under motorhjelmen og at udskifte motoren :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:

Technocowboy:

Rune Gjersvik:

Jesper Sølund:

Og så kan du pille ved det der ikke må pilles ved :-)

Han kunne osse bare vise designeren den respekt, og lade det være. Så længe at det er et gratis theme. :)

Mvh. Rune.

Respekt eller ej - det er da væsentligt hvad et givent script laver på ens web-site. Som andre har nævnt kan der jo være alverdens skjulte links, malicious code osv - så det skal da dekrypteres for at se hvad der gemmer sig.

bare mine 5 cents :o)

mvh

Jan

Det er fuldstændig op til en selv om man vil bruge det script på ens side. Der er ikke nogen der siger at man absolut skal bruge det, så det med at det SKAL dekrypteres, er jeg ikke enig i.

Brug et andet, eller køb et som er ukodet, simple as that.

Mvh. Rune.

 

Næh - men så vis respekten ved at bruge det umodificeret (eller lettere tilpasset hvis der er en bug). Det lyder jo som om at trådstarter synes at det er et fedt design - og man kan vel ikke vise større repsekt end ved at bruge det (alternativt donere til udvilkeren).

Men der er jo ingen grund til at udskrive en blankocheck til en ukendt programmør. Der er jo ikke noget ondt i at checke hvad der står - til gengæld kan der ske en masse ondt hvis man ikke checker det.

Det er jo straks en anden historie hvis man vil dekryptere det og modificere arbejdet og publicere det som sit eget.

Du skal huske på at det pågældende script som minimum har fuld adgang til alt i de dele af dit site der kører under Wordpress, dvs. filer,foldere og database - og der er ingen grund til at gå på kompromis med sikkerheden. Det er jo ikke sjældent at der herinde startes en tråd om at en eller andens site er blevet hacket - og adgangsvejene til et givent site er mange.

mvh

Jan

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan og Fama.

Jeg kan sagtens følge jer, og jeg kan se det fra begge sider. Det er klart at man gerne vil vide hvad som er på ens server, men jeg har osse ret i, at man kan lade være med at bruge dem som er krypteret, og vælge et andet, eller købe sig til et der ikke er krypteret. Jan, jeg har på ingen måde snakket om at udskrive blankochecks, eller agere hovedløst, tværtimod.

Designere der laver gratis themes, vil som regel gerne ha´ credits i form at et link tilbage til deres side. De krypterer deres links, så de ikke bare kan fjernes, og det er der vel en god grund til. De gratis themes, de laver er for at markedsføre selv, og jeg tror ikke på at de ønsker deres links fjernet, med mindre at de har givet tilladelse til det.

Er du usikker på hvad det krypterede indeholder, kan du bare lade være med at uploade det på din server.

Og så er den vel ikke længere, da det her begynder at ligne gentagelsernes fest  :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:

Jan og Fama.

Jeg kan sagtens følge jer, og jeg kan se det fra begge sider. Det er klart at man gerne vil vide hvad som er på ens server, men jeg har osse ret i, at man kan lade være med at bruge dem som er krypteret, og vælge et andet, eller købe sig til et der ikke er krypteret. Jan, jeg har på ingen måde snakket om at udskrive blankochecks, eller agere hovedløst, tværtimod.

Designere der laver gratis themes, vil som regel gerne ha´ credits i form at et link tilbage til deres side. De krypterer deres links, så de ikke bare kan fjernes, og det er der vel en god grund til. De gratis themes, de laver er for at markedsføre selv, og jeg tror ikke på at de ønsker deres links fjernet, med mindre at de har givet tilladelse til det.

Er du usikker på hvad det krypterede indeholder, kan du bare lade være med at uploade det på din server.

Og så er den vel ikke længere, da det her begynder at ligne gentagelsernes fest  :)

Mvh. Rune.

Hæ - ja lad os stoppe ringen.

Så konklusionen må være :

Lad være med at smide noget kode på din server som du ikke umiddelbart har mulighed for at se hvad laver.

Det kan man opnå på to måder:

1. Enten ved at droppe det pågældende theme og finde et andet,

2. Eller ved at dekryptere det og se om der er noget i der ikke burde være der.

Umiddelbart vil nummer 1 nok være at foretrække, hvis man alligevel ikke har dybere indsigt i programmering.

Og når man vælger denne, så er er en masse velmenende theme-designere der ikke kommer ud over rampen fordi koden ikke der let tilgænglig - og så er deres link jo ikke noget værd alligevel.

Og dem der virkelig har intensioner om at fjerne linket, de skal nok få det gjort anyways.

Så min holdning er at det faktsik vil være bedst for alle parter at dekryptere koden - udelukkende for kontrollens skyld, idet trådstarter får et fedt theme der er sikkert, og udvikleren får sit navn ud.

Hvis man dropper themet får INGEN noget godt ud af det

- men vi bliver nok ikke enige på dette punkt Big Smile

mvh

Jan

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)