Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Står pengene bedst på privat eller firmakontoen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har altid gjort det at de penge jeg tjente i firmaet var på firmakontoen, indtil at jeg indimellem har lavet løn udbetalinger og til betalinger af moms og skat.

I Nykredit (min bank) har jeg en friværdi konto på min private konto. Kan det bedre betale sig at jeg overfører alle penge fra min firmakonto (pånær moms) til min privatkonto så snart de er kommet ind, og så sætter dem på friværdi kontoen?

Tænker at det bedre kan betale sig at betale mindre i rente på privat-låns-kontoen, end at lade dem stå på firmakontoen til til-grin lav rente.

Nogle tips?

Hilsen
Kristian

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Man behøver i princippet ikke have tilknyttet en firmakonto til en enkeltmandsvirksomhed, selv om det uden tvivl er det mest optimale.

Så hvis pengene bare står og trækker 0,00 i renter på din firmakonto, ville jeg a.sap flytte dem over på kreditten og inkl. momspengene. Momspengene hvis de er tjent primo januar kan jo i realiteten stå på kontoen i næsten 9 mdr. før der skal betales moms (halvårligt)

Med venlig hilsen

 

Brian Damm

BK-Regnskab

Merianhaven 16

4330 Hvalsø

Tlf.: 43 45 89 98

Mobil: 22 90 99 11

e-mail: brian.damm@bk-regnskab.dk

www.bk-regnskab.dk

 

 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Mange tak for dit svar.
Så vil jeg da flytte dem over :)

Hilsen
Kristian

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian. Jeg er enig i Brian. Udover det, skal du vide, at dine penge er IKKE sikret mod svindel på firmakontoen. Det er de på privatkontoen.

Dvs. "forsvinder" der pludselig 100.000 fra firmakontoen, så er det ikke dækket af banken - Her skal du tegne en forsikring hos et forsikringsselskab.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

OH! DID not know that.......tak for info.....ekstra god grund til flytning

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at det er de færreste som er bekendte med det. Jeg vidste det heller ikke selv, før én i mit netværk som arbejder hos Codan, fortalte mig det. Jeg har efterfølgende spurgt til råds andre steder, og her er svaret det samme. Pengene er IKKE dækket på firmakontoen.

Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil blot gøre opmærksom på, at hvis du bruger virksomhedsskatteordningen i forbindelse med indberetning af din indkomstopgørelse til SKAT kan det have nogle konsekvenser for din skatteberegning at flytte pengene. Hvis du har brug for hjælp til at optimere din skat, er du velkommen til at kontakte undertegnede.

 

Med venlig hilsen

ALEX SARTOR THOMSEN

Revisor, cand.merc.aud.

Direkte: 76 35 56 78

axt@bdo.dk

 

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Birkemose Allé 39

DK-6000 Kolding

Tlf.: 76 35 56 00

Fax: 76 35 56 01

www.bdo.dk

 

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab, en danskejet revisions- og rådgivningsvirksomhed, er medlem af BDO International Limited - et UK-baseret selskab med begrænset hæftelse - og en del af det internationale BDO netværk bestående af uafhængige medlemsfirmaer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Alex.....det har vel minimal betydning ifm. VSO!

Ellers må du gerne forklare dig nærmere.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)