JULETILBUD! Amino Power Bank 5000 mAh m. solceller + 3 måneders Amino PLUS, kun 297,- ekskl. moms Læs mere
X
i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

ApS regnskab uden revisorpåtegning

Side 1 ud af 2 (15 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 310
Fra Odense
Tilmeldt 1. okt 09
Indlæg ialt: 77

Skrevet 02-07-2010 kl. 12:30

Hejsa.

Nogen der kan hjælpe, jeg vil rigtig gerne se et officielt regnskab uden revisorpåtegning.

Nogle der kan hjælpe med nogle navne jeg kan søge på hos E&S, så jeg kan se hvordan de ser ud når der ikke er revisorpligt.

I må gerne sende det pr. mail til mig: lk@kaltoftsbogholderi.dk

Mvh. Laila

Amino-karma 16.577
Tilmeldt 5. jun 12
Indlæg ialt: 0

slettetbruger
Skrevet 02-07-2010 kl. 12:40

Det er jeg ikke klar over om du kan. I hvert fald ikke et ApS uden revisorpåtegning. Du kan nok godt finde nogle regnskaber fra I/S'er for der er ikke altid krav om at få regnskabet revideret.

Amino-karma 2.488
Fra Herning
Tilmeldt 8. dec 09
Indlæg ialt: 585

Anders Mikkelsen
Skrevet 02-07-2010 kl. 13:28

Hej.

Naturligvis kan du finde et ApS uden revisor påtegning. Det er lovligt at fravælge revision for ApS med omsætning op til 3 mio. men det ved du selvfølgelig udmærket, der var bare en amino der fejlagtig skrev at det ikke kunne lade sig gøre at finde et Aps uden revisions påtegning.

Vi har flere ApS som kunder hvor revision er fravalgt. Men principielt udleverer vi ikke regnskaberne.

Der må være virksomhedsejere her på Amino som du kan få et regnskab fra.

Men se dig nu godt for, det er ikke alle der har et korrekt udarbejdet regnskab, viser min erfaring.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Amino-karma 16.577
Tilmeldt 5. jun 12

slettetbruger
Skrevet 02-07-2010 kl. 13:31

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej.

Naturligvis kan du finde et ApS uden revisor påtegning. Det er lovligt at fravælge revision for ApS med omsætning op til 3 mio. men det ved du selvfølgelig udmærket, der var bare en amino der fejlagtig skrev at det ikke kunne lade sig gøre at finde et Aps uden revisions påtegning.

Vi har flere ApS som kunder hvor revision er fravalgt. Men principielt udleverer vi ikke regnskaberne.

Der må være virksomhedsejere her på Amino som du kan få et regnskab fra.

Men se dig nu godt for, det er ikke alle der har et korrekt udarbejdet regnskab, viser min erfaring.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Det vidste jeg faktisk ikke, hvad med offentliggøring af regnskab for ApS, kan man også undlade dette hvis man har en omsætning på under 3 mil.?

Jeg synes bare at erindre at når man registrerer et ApS, skal man angive kontaktinformationer til sin revisor, så jeg troede at det var et krav.

Amino-karma 48.831
Fra Egernsund
Tilmeldt 3. sep 05
Indlæg ialt: 11.903

Inner Circle Regnskabsservice
Skrevet 02-07-2010 kl. 14:30

Hej!

Selvom der ikke er revision på, skal regnskaberne indsendes til EogS og bliver offentligtgjort.

Regnskaberne skal naturligvis opfylde lovgivningen.......hvis de ikke gør det, blive de kasseret af

EogS.

MvH

Peter 

Amino-karma 2.488
Fra Herning
Tilmeldt 8. dec 09
Indlæg ialt: 585

Anders Mikkelsen
Skrevet 02-07-2010 kl. 14:38

Hej Peter.

jeg var vist ikke helt klar i mælet. Du har naturligvis ret i at lovgivningen skal være opfyldt og at det kontrolleres af eogs.

Det jeg mente var at der er stor forskel på lovgivningens mindste krav og så et retvisende regnskab.

Håber vi er enige.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Amino-karma 48.831
Fra Egernsund
Tilmeldt 3. sep 05

Skrevet 02-07-2010 kl. 14:40

Nå....årsregnskabsloven mv. skal vel under alle omstændigheder overholdes.

Ved så ikke, hvor du har din erfaring fra........!

Du siger dermed faktisk, at EogS sover i timen?

MvH

Peter

Amino-karma 47.673
Tilmeldt 29. nov 10

Slettet Bruger
Skrevet 02-07-2010 kl. 14:49

Peter - Revisor:
Du siger dermed faktisk, at EogS sover i timen?

Gør de ikke det?

Et system baseret på stikprøvekontrol giver god mulighed for at fejl smutter igennem. Var det ikke i  maj måned at de opdagede at en række ikke godkendte revisorer havde afgivet erklæringer.

/Henrik

Amino-karma 48.831
Fra Egernsund
Tilmeldt 3. sep 05

Skrevet 02-07-2010 kl. 15:10

Jo...det er muligt Henrik!

Men sålænge EogS ikke har anmærkninger til et indleveret regnskab uden reivisionspåtegning,

må man da alt andet lige forudsætte, at regnskabet er i orden.

MvH

Peter

Amino-karma 47.673
Tilmeldt 29. nov 10

Slettet Bruger
Skrevet 02-07-2010 kl. 16:16

Peter - Revisor:
må man da alt andet lige forudsætte, at regnskabet er i orden.

Det bliver vi ikke uenige om.

Svagheden ved stikprøvevis kontrol blev eksempelvis udstillet ved de nok så omtalte tvangsopløste selskaber. At de kom frem i lyset var jo også kun en tilfældighed og ikke resultatet af Erhvervs- og Selskabsstyrelsens kontrol.

Om regnskabet er i orden er i sidste ende et spørgsmål om tilliden og dygtigheden hos den enkelte revisor. At  ES ikke har anmærkninger siger jo kun at regnskabet opfylder de formelle krav og ikke noget om indholdet af dette.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed