Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"modpost i bogføring"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen som kan hjælpe mig med at opklare lidt om bogføring? Jeg har købt regnskabsprogrammet "Smartregnskab" + det tilhørende bogføringskursus, og det har hjulpet, men der alligevel mange spørgsmål. Jeg har startet en webshop på fritidsbasis, hvor jeg har brugt min private opsparing. Når jeg så skal bogføre hvor pengene kommer fra, skal jeg så ikke oprette en modpost eks. "privat udlæg"??? Det er jo ikke fra banken!  og så har jeg købt nogle varer i England hvad gør jeg der med momsen? Håber på hjælp! TAK!

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For kort tid siden besluttede jeg at tage udfordring med regnskab til min virksomhed. ) Jeg bruger e-conomic til det. Jeg er selvfølgelig en nybegynder i bogholderi, men tror, det er "mellemregning", som skal bruges som modpost i forbindelse med private betalinger. Men håber, der er nogen af regnskabsmestere, der vil udtale sig om emnet.)

Når du køber vare i et andet EU land, skal du angive dit CVR (VAT) til dette sted, hvor du handler, og du skal bede dem, at sende en faktura UDEN moms (VAT) til dig.

Hilsen og God Weekend! Smile

Nazar

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For kort tid siden besluttede jeg at tage udfordring med regnskab til min virksomhed. ) Jeg bruger e-conomic til det. Jeg er selvfølgelig en nybegynder i bogholderi, men tror, det er "mellemregning", som skal bruges som modpost i forbindelse med private betalinger. Men håber, der er nogen af regnskabsmestere, der vil udtale sig om emnet.)

Når du køber vare i et andet EU land, skal du angive dit CVR (VAT) til dette sted, hvor du handler, og du skal bede dem, at sende en faktura UDEN moms (VAT) til dig.

Hilsen og God Weekend! Smile

Nazar

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For kort tid siden besluttede jeg at tage udfordring med regnskab til min virksomhed. ) Jeg bruger e-conomic til det. Jeg er selvfølgelig en nybegynder i bogholderi, men tror, det er "mellemregning", som skal bruges som modpost i forbindelse med private betalinger. Men håber, der er nogen af regnskabsmestere, der vil udtale sig om emnet.)

Når du køber vare i et andet EU land, skal du angive dit CVR (VAT) til dette sted, hvor du handler, og du skal bede dem, at sende en faktura UDEN moms (VAT) til dig.

Hilsen og God Weekend! Smile

Nazar

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak skal du have for dit svar, du har hjulpetBig Smile Tak og rigtig god weekend til dig Nazar.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)