Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønland og moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en kunde som ofte køber fra Grønland, og jeg vil gerne have reglerne fastslået en gang for alle. Hun køber på 2 forskellige måder.

1) Der skal faktureres og sendes direkte til hendes Grønlandske adresse.
Her er der ikke så mange problemer, da vi får en GLS-kvittering på at det ryger ud af landet. Vi fakturer og sender det direkte uden moms. Korrekt eller forkert?

2) Når hun køber noget som igen skal faktureres til hendes grønlandske adresse, men som hun selv kommer til Danmark for at hente.
Har påsætter vi dansk moms da vi ikke har dokumentation for at varen forlader landet. Hun får så et Toldstampel "INDFØRT TIL GRØNLAND" på fakturaen og hvad sker der så...? Hun har jo ikke betale fakturaen endnu, så er det nok hun bare betaler beløbet uden moms? Og hvis hun kun betaler uden moms, så har vi jo stadigvæk en faktura med moms i vores system, så skal den udlignes separat eller...? Eller skal hun betale hele beløbet inklusiv moms og så få pengene fra en eller anden toldinstans?

Forvirrende Surprise
Mv.
Lundorff

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg ved om det er, at når jeg køber noget i Tyskland, så skal jeg betale tysk moms med det samme, og hvis jeg har lyst til at få det momsbeløb refunderet, skal det gøres igennem den tyske stat.

Så umiddelbart vil jeg sige, at du skal påsætte dansk moms, og kunden er nød til at betale den danske moms til dig, da vedkommende køber en dansk vare. Vil hun have momsfradrag senere, skal hun gøre det gennem SKAT i Danmark.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er også det jeg lurer lidt på - vente lige på et par posts mere før jeg kontakter hende.

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakkede med vores lokale SKAT-afdeling, og det er faktisk os som skal tilbagebetale momsen til kunden. Vi skal lave en separat kreditnota kun på momsen. SKAT-damen forklarede, at det var en service at vi som virksomhed ydede overfor kunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:
Det eneste jeg ved om det er, at når jeg køber noget i Tyskland, så skal jeg betale tysk moms med det samme, og hvis jeg har lyst til at få det momsbeløb refunderet, skal det gøres igennem den tyske stat

 

Men du glemmer at Tyskland er medlem af Eu det er Grønland ikke derfor er reglerne forskellige.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundorff:
os som skal tilbagebetale momsen til kunden. Vi skal lave en separat kreditnota kun på momsen. SKAT-damen forklarede, at det var en service at vi som virksomhed ydede overfor kunden.

Men det kræver vel at i får noget dokumentation for at varen rent faktisk er udført ellers vil I kunne risikere problemer med SKAT senere.

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)