Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandcykel udlejning ingen kunder

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 

Hulahoppigen:
undervurdere retobølgen, som dukker op igen og igen

Og hvad hjælper det så vist man er død af sult inden folk inder ud af a de ikke kan undvære en tur i vandcyklerne.  Retroekspert hvornår har du nogen sinde hørt om at at vandcykler ved en almindelig strand har været en succes?  

Mvh

Ravn

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu gør jeg mig ikke til dommer, om det er en god forretning eller ej. Trådstarten bad om råd til at forbedere sine mulighed for at skaffe flere kunder i en eksisterende forretning.
Hvis han f.eks. befinder sig et sted med mange børnefamilliere, kunne det blive en god adspredelse for dem. Han kan f.eks. suplere sin forretning op med små drageflyvere som kunne udlejes. Kajakker som du selv er inde på osv. osv. Er priserne rimlige, så tror jeg godt han kan få folk interesseret.
Vandcykler var et stort hit i 60,erne/70,erne og har eksisteret siden. Det var scootere også og de har i dag f.eks. fået en renecance. Så man kan aldrig vide, for lige pludselig kan tingene blive populær igen.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske en total skarp retro markedsføring vil sætte forældrene tilbage til deres barndom - og tænke at deres børn da også skal prøve en tur :·) Brug skrifttyperne og farverne fra 70'erne - og så kør hele konceptet ensartet ud fra det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinsen:
Jeg har fået mit lille vandcykel firma op at køre nu, problemet er bare at der ingen kunder kommer for at leje mine vandcykler.

Inden jeg begiver mig ud i nogle forslag og i det solrige vejr, kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange vandcykler du har og om du har et billede af dine vandcykler du kan smide ind her.

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et par forslag du kan overveje, nogle er vist allerede blevet nævnt

 

Opret facebookgruppe - lav en konkurrence her. Når gruppen har fået ex. 150 medlemmer trækkes der lod om 1 gratis times vandcykel (på den måde kan det være at en del medlemmer videresender "gruppen" til deres venner og så fremdeles". 

 

Hvad med at sælge gavekort? Så folk ikke nødvendigvis skal købe en time i en vandcykel lige nu og her, men kan bruge det i løbet af sommeren eller forære det væk? Det kan du vist også annoncere på både Den blå avis og Trendsales!? Det er en sjov gave for dem der eksempelvis har fødselsdag her i løbet afg sommeren eller en god og utraditionel værtindegave...

 

Måske overveje at sænke prisen en smule - aner ikke hvad sådan noget koster, men måske sænke det med 10-15 kroner her i starten...

 

Kunne du overvejer også at sælge is og kolde drikke, som "lokkemad"?? Eller Hvis man køber en times vandcykel får man en gratis is med?

Nu ved jeg ikke hvor i landet du har dine vandcykler liggende, men ellers kræver det vel noget lokal markedsføring!?? Måske du kan indgå et samarbejde med nogle nærliggende strandkiosker, hvor du kan få lov at markedsføre dig??

Hjemmeside - synes måske det er lidt overflødigt i første omgang at bruge penge på...

Nu ved jeg heller ikke hvor mange vandcykler du har, ellers kunne det også være en oplagt ting til polterabender!???

Flyers er også en rigtig god idé, og behøver ikke koste så meget. Men konkurrencer her og der er mit bedste bud:-)

 

Held og lykke med det!

Håber du kan bruge lidt af det. 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dinsen.

Har jeg overset det, men hvor er det du udlejer dine vandcykler fra?

En  besteforælder vil helt sikkert gerne købe en tur sammen med sit barnebarn - især hvis vandcyklerne står på stranden eller er ude på vandet og frister.

Men der skal være en 'sælger' på stranden. Ikke noget med at man skal ringe et eller andet sted hen, det tror jeg ikke man gider.

Du skal være meget synlig, og skabe liv omkring din 'bod', især hvis din målgruppe er børnebørnene med bedsteforældrene som 'sponcorer' eller det unge forældrepar, der gerne vil hygge sig med sine mindreårige børn.

Når jeg foreslår at du satser på børn, så er det fordi, at jeg tror at de ikke vil ødelægge så meget som unge mennesker. Og alt andet lige, så bliver dine driftsomkostninger lavere.

Du har i de foregående indlæg fået en masse gode forslag til, hvordan du får gang i biksen.  MEN nogle af dem, skal du i hvert fald passe på med lige at bruge. Du kan meget nemt få diverse myndigheder på nakken.

En anden tring er, hvis nu der sker noget med vandcyklen eller vedkommende der er på den, mens den er ude på vandet?
Skal der ikke være nogle forsikringer der skal være på plads?
Skal dine vandcykler ikke godkendes af "forlystelsestilsynet" (er det arbejdstilsynet?), da du jo udlejer erhvervsmæssig.

Hvis du forærer vand, is og lign. væk, skal sundhedsmyndighederne så ikke ind over?

Det er bestemtg ikke for at tale modet fra dig, for jeg synes at dit initativ er rigtig godt, men tag lige alt det trælse med i dine overvejelser.

Jeg ønsker dig en god og travl sommer, og held og lykke med initiativet.

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dinsen.

Jeg synes faktisk det lyder rigtig hyggeligt med vandcykler, og jeg tror bestemt ikke på at man ikke kan drive det med overskud.
Muligvis har Ravn ret i at der ikke har været mange succeshistorier, men jeg er sikker på du godt kan få en god omsætning hvis du:

  1. har 2 kønne piger til at flyde rundt i en vandcykel. (Så skal drengene nok leje en og komme ud og vise hvad de kan)
  2. skaber en lille oase omkring din bod. For det er da lidt for kedeligt at stå med 8 cykler, et skilt og en bæltetaske. Skab lidt hygge og stemning omkring dig selv.
  3. hører KODA om du må have en radio/mindre anlæg til at spille.
  4. finder ud af om du må sælge appelsiner, eller noget andet friskt og lækkert.
  5. sætter et stort flag op og spørger iskioskerne om du må lægge nogle flyers på deres salgsskranke.
  6. laver aftale med iskiosken om et samarbejde. (Lej i en hel time og få 10 kr rabat i iskiosken.)
  7. sænker dine priser til noget nemt. En halv time = en flad halvtredser. -En time = 100 kr.
  8. koncentrerer dig om at dine kunder på stranden, at der handles impulsivt og du derfor ikke skal satste på nettet.
  9. sørger for at være ekstra god og sjov ved børnene. Det virker altid når der skal penge op af lommen på forældrene.
  10. dropper at folk skal ringe til dig. Jeg tager personligt aldrig telefonen med når jeg er på stranden.

    Jeg ved godt at mange af forslagene har været oppe og vende før.
    God vind derude.

Dennis

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle små fifs som kan gøre en forskel:

1. Det er vigtigt at dine vandcykler er i vandet og ikke på land (nærmest ikke ramme sand) det giver et negativt feedback. Folk er jordnære og tør ikke hvad andre ikke gør, desuden vil de slet ikke være de eneste i vandet med en vandcykel der skal trækkes fra sand til vand.

2. Derfor er det også vigtigt at der er gang i cyklerne hele tiden. Hellere meget meget meget lave priser, kortere ture evt.

3. Stik dem en aldi chipspose med på turen så der er lidt at hygge med. Den koster 4½ kr

4. Børn skal selvfølgelig have ekstremt billige priser :) så forældre vil betale en længere tur til dem. Der er god mulighed for at supplere med spande, fiskenet, snor og klemmer hvis børnene skal fange krabber fra vandcyklen. Du kunne eventuelt også sælge udstyr til at fange krabber børn ELSKER at fange krabber og forældrene betaler gerne for den beskæftigelse.

Jeg ved ikke hvad vandcykler koster, men jeg syntes godt nok priserne er meget høje.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

fangekrabbegrej=

Et stk snor

En tøjklemme

En pølse, eller andet kød der sidder bedre på en klemme

En spand....til låns?

30 kr

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej dinsen,

kan du ikke udvide forretningen til også at udleje små enmands kajakker, de er yderst populære på mange strande og folk får lidt motion og en hyggelig tur ud af det.

måske kunne du også udleje en jetski, eller måske have noget andet udenfor din bod til blikfang!

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)