Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandcykel udlejning ingen kunder

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er Big Smile..

Så er sommeren kommet til Danmark, og det må man jo udnytte Wink

Jeg har fået mit lille vandcykel firma op at køre nu, problemet er bare at der ingen kunder kommer for at leje mine vandcykler. Så jeg kunne virkelig godt bruge en masse kreative forslag, til at tiltrække en masse sommerglade strandgæster til min lille bod.

Lige pt kører jeg kun med et par skilte forskellige steder på stranden, på skiltene står der "udlejning af vandcykler, kontakt nr.xxxxxxxxx" det står på dansk og på tysk. Jeg har med vilje undladt at skrive priser på skiltet da jeg ikke ved om de priser jeg fører lige pt er for højt sat. Lige nu er priserne, 70 kr for en halv time og 120kr for en hel time.

Hvad syntes i om de priser? Smile

Jeg har selv et par ideer i hovedet der måske vil kunne tiltrække flere gæster, men kunne godt bruge nogle flere inputs Big Smile.

Det har været en stor investering for mig, så håber meget på at pengene kan trækkes i land igen, og da meget gerne med et overskud Wink

Og jeg kan da fortælle at det er ret så kedeligt at stå og glo nede på stranden uden nogle kunder, man føler virkelig man spiller sin tid. Wink

P.s hav en super god solskinsaften allesammen Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinsen:
70 kr for en halv time og 120kr for en hel time.

 

Det synes jeg lyder lidt dyrt..... Men på den anden side aner jeg ikke hvad sådan noget skal koste - det er 15-20 år siden jeg sad i en vandcykel....som ung knægt i Ishøj havn :)

Så det kan da godt være det er fornuftige priser - der er jo også vedligehold og sådan...og så kan man jo dårligt købe en isvaffel for samme pris....

 

Dinsen:
Og jeg kan da fortælle at det er ret så kedeligt at stå og glo nede på stranden uden nogle kunder, man føler virkelig man spiller sin tid.

 

Så lad være med at spilde din tid ved at stå og glo.... Stik snuden ud af dit skur (eller hvad du nu står i) og lav noget gøgl - opsøg kunderne aktivt.... Der må jo være noget liv på den del af stranden, du ligger på....ellers har du jo valgt det forkerte sted :)

 

P.S. Du kan sikkert også lave en eller anden aftale med en iskiosk eller noget i nærheden, hvor de også kan udleje vandcykler for dig - de har jo en masse kunder....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dinsen:

 ... Jeg har med vilje undladt at skrive priser på skiltet da jeg ikke ved om de priser jeg fører lige pt er for højt sat. Lige nu er priserne, 70 kr for en halv time og 120kr for en hel time.

Hvad syntes i om de priser? Smile

Jeg har selv et par ideer i hovedet der måske vil kunne tiltrække flere gæster, men kunne godt bruge nogle flere inputs Big Smile.

 

Hej Dinsen,

Nu siger du at du er i nærheden af en strand. Kunne det så være en ide at få lavet nogle vandflasker med en reklame for dit firma på?

Så kunne du selv, eller få nogle andre til at gå rundt og dele iskolde vand ud til badegæsterne.

Hvis du er lidt i tvivl om prisniveauet, så er der måske også luft til lidt rabat. Du kan på flaskens label skrive noget i retning af "aflever denne flaske og få x kroner eller x procent i rabat.

På den måde sikrer du også at flaskerne ikke bare ligger og flyder (fra dem der kigger forbi i hvert fald).

En rabat kunne måske være 30 minutter for 60 i stedet for 70 kroner og 60 minutter for 100 kroner i stedet for 120.

På den måde får du i hvert fald eksponeret firmanavnet på en lidt anderledes måde.

En anden mulighed kunne være at lave nogle konkurrencer et par gange om dagen, hvor kunderne skal "cykle" mod hinanden og præmien kunne være en dags forbrug af vand (for at bruge flaskerne igen) eller et gavekort til den lokale isbod, hvis der er sådan en i strandområdet.

Jeg ved ikke om det skal koste noget at deltage, det bør måske være gratis og så kan du lave et maks. på 5 deltagere pr. gang, En konkurrence kan jo være overstået på eksempelvis et kvarter, så det økonomiske tab vil være overskueligt.

Så kommer der forhåbentligt tilskuere der også vil prøve en vandcykel og en pressemeddelelse i den lokale avis og et par flyers i sommerhusområderne, så kommer der måske gang i butikken.

Held og lykke med det i hvert fald. Håber vejret er med dig resten af sæsonen.

Med venlig hilsen

Tommy

 

 

 

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad område kan man cykle i ? er det en ganske alm strand? Hvor cykler man hen? rundt i en "lukket bane" ?

Jeg tror folk vil have mere for pengene, end bare at cykle rundt i vand langs stranden (jeg gætter på det er sådan det forholder sig). Selv ville jeg da, hvis jeg skulle, cykle rundt i et område som er spændende. Dvs i en snoet å, rundt om en ø eller den slags. Spørgsmålet er om du ikke allerede på det taber mange kunder?

Derudover synes jeg at vandcykler, er det ikke efterhånden out-of-date attraktion? Folk i dag vil nok hellere på vandski, speedbåd eller andet med mere "action".
Hvis jeg skulle på en vandcykel, skulle det være fordi min niece eller andet barn i familien ville. Ikke engang i et sommerland hvor det er betalt ved indgangen, gad jeg at hoppe i sådan en.

Tror du skal tænke kreativt! Hvad kan det kombineres med? En twist af en art. Så det ikke bare er en "alm" tur rundt på vandet. Kunne du lave en forhindringsbane? Kunne du lave en skattejagt på vandet. Eller noget endnu bedre!

Men tror også du er for dyr i forhold til selve forlystelsen.

Og skal man ringe for at bestille? For mig virker det allerede dér død kedeligt. Folk skal inspireres på stedet af en levende person, og ikke et dødt skilt.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Så lad være med at spilde din tid ved at stå og glo.... Stik snuden ud af dit skur (eller hvad du nu står i) og lav noget gøgl - opsøg kunderne aktivt

Det var også det første jeg tænkte, da jeg læste tråden! Smile

Hvis kunderne ikke kommer af sig selv, må man selv ud og opsøge kunderne - og hvem vil ikke gerne leje en vandcykel ved en som hopper ud af kassen og gør noget sjovt, skørt, opsigtsvækkende osv.

Det handler om at være udadvendt ved sådan et job. Jeg kunne personligt selv forestille mig, at hvis jeg var på stranden med nogle venner, og der så kommer en udlejer hen og næsten råber friskt: "Den som svømmer først ud til flaget får en vandcykel billigt!" - Så vil vi da farte derud med det samme Big Smile

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

en hurtig søgning på google viste priser på 75-80 kr. pr. time andre steder, så måske ligger du lidt for højt, selv om mange andre faktorer kan spille ind på prisen.

Du må have lidt større banner på stranden ( hvis du har lov)

Måske noget konkurrence kunne skabe opmærksomhed ( væddeløb el.)?

Få nogle venner til at sejle gratis rundt på vandet - skaber også opmærksomhed.

lav noget sjov ved din bod - f.eks kunne prisen være xx kroner , og folk kunne så få lov at kaste en dartpil, og trække det beløb fra som de ramte Smile

Jeg tror ikke det hjælper meget med hjemmeside og lignende, jeg gætter på det er impulsivt når man er på stranden at man lige får lyst til en tur med ungerne.

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Halv pris hver onsdag :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres hurtige svar.

Ja skal have lavet en facebook fanpage og min hjemmeside er næsten færdig til at blive smidt op Big Smile

Ja må nok til at opsøge nogle flere kunder, istedet for bare at stå og hænge Smile

Ja alle priser er jo generelt blevet højere, men ved stadig ikke om det er for meget, men hvis man sejler to personer kan man jo dele lige over, så er det jo i mine øjne ikke så galt, men nu er det jo også kundernes øjne man skal kigge igennem Smile

Ja ville være smart nok at lave en aftale med en iskiosk, men ved ikke lige rigtigt hvordan den skal krejles, med hensyn til hvor meget de skal have for det, de står der jo i forvejen, så har du nogle forslag ? :-D...

Men jeg vil allerhelst selv stå for det, da det jo er et smaddergodt sommerjob, hvis bare kunderne er der Big Smile

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de mange svar, det er bare super fedt og har virkeligt givet mig en masse brugbart Yes.

Ja så det lyder som om at jeg må igang med at lave en masse sjov og ballade Big Smile

Rigtig god ide med diverse rabatter og konkurrencer, det må jeg lige se at få kigget på meget snart, de har jo lovet omkring de 30 grader i weekenden Big Smile.

Til information så bliver vandcyklerne udlejet ved en ganske normal flad strand, så der er ingen forhindringer man kan sejle rundt om, så du kan have ret i at det bliver for kedeligt bare at cykle rundt. Det lød også super fedt det med skattejagten, virkeligt dejligt med så mange inputs Big Smile.

Jeg må nok hellere få anskaffet mig en megafon, så jeg kan råbe en anelse højere!! Big Smile

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)