Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan vi spare på skatten?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone og jeg vil gerne åbne en webshop og spekulerer på hvordan vi bedst organiserer det -- især om det er muligt for os at opnå nogle skattefordele.

Selv har jeg fuldtids arbejde og betaler et pænt beløb i topskat. Min kone er udlænding og har ingen indtægt overhovedet (heller ikke dagpenge eller kontant hjælp). Hun vil dog på et tidspunkt komme til at modtage SU.

Vi forventer at webshoppen vil give underskud de første 6-12 måneder, måske endda længere. Der vil være tale om et anseeligt beløb for os, måske så meget som 30.000 - 40.000 kr.

Jeg spekulerer på om det er muligt for mig at opnå nogle fradrag for disse tab, hvis jeg bliver momsregistreret og vi således driver forretningen "i mit navn"? Min kone vil givetvis lave langt det meste af arbejdet -- er det et problem? Skal hun have løn for det, eller er det OK at hjælpe til "gratis" i sin ægtefælles virksomhed?

Og sidst men ikke mindst: Hvis vi finder en virksomhed der vil importere varerne for os, behøver vi så overhovedet at være momsregistrerede i starten? Hvordan med fradrag for tab hvis vi griber det sådan an?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)