Dato: 08-12-2006 17:06:41
Forfatter: WebAssistance
Jeg synes, at vi begynder at tale samme sprog.
Relationen til eksisterende kunder er naturligvis UTROLIG vigtig for os alle sammen....
Men det opfatter jeg ikke som en kanal i den forstand.
Det, jeg har ment, er den kanal, som har bragt kunden til at handle med dig til at begynde med.
Selvfølgelig er anbefaling og netværk osv. meget vigtige kanaler for mange.
Og vi er enige om, at der er mange kanaler, som inden for de specifikke brancher er vigtigere end Internettet.
Men: Det ER jo stadig en generel betragtning, jeg er kommet med.
Hvis vi tager detailbrancen, hvad udgør den i forhold til samtlige virksomheder? Jeg vil skyde på 10 procent. Jeg ved det ikke; men så fald er der stadig 90%, der ikke er i detailbranchen.
Jeg tror, at jeg med disse ord vil sige pænt tak for debatten omkring, om den ene kanal eller den anden er den vigtigste. Der er vidst ikke rigtig mere kød på det ben.
Venlig hilsen,
Christian
Nej, vi taler ikke samme sprog endnu..
Nu har jeg nævnt detailbranchen, og jeg kunne blive ved med at nævne brancher og praktiske eksempler indtil jeg var over 90% procent.
Det kan godt være, at du mener, at relationer ikke er en kanal, men er det ikke MEGET selvmodsigende, når du efterfølgende skriver: "Det, jeg har ment, er den kanal, som har bragt kunden til at handle med dig til at begynde med." Det er da hvad relationer gør. Når en sælger tropper op og sælger dig et produkt/service, eller når en person anbefaler dig at købe et produkt/service, og du gør det.
Det er bestemt en generel betragtning, som du er kommet med, men den er simpelhen helt i skoven. Du bliver simpelhen nød til at komme med nogle konkrete eksempler, som kan retfærdiggøre, at størstedelen af virksomhedernes vigtigste markedsføringskanal er Internettet.
Vi kunne begynde med, hvor stor en del af den danske industri, som immervæk er en stor del af danske virksomheder, har Internettet som den primære og vigtigste markedsføringskanal?