Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.EffektivMarkedsfoering.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 15:21:58 Forfatter: WebAssistance


Hvad er så DEN vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder?



Jeg ved godt at du blot besvarer et spørgsmål som er stillet, men er det egentlig relevant at tale om hvilken kanal der er DEN vigtigste? Jeg vil tro at mere end 90% af alle virksomheder bruger en kombination af flere kanaler. For en meget lang række af virksomheder er det vel direkte risikabelt at satse på kun én kanal.

Hvis jeg personligt skal nævne min vigtigste salgskanal, så er det uden konkurrence mund-til-mund i kombination med kunders anbefalinger

mvh Carsten
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

Jeg er 100% enig med dig
Mvh,

Christian

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Som Carsten også er inde på, så er der utrolig mange virksomheder, hvor relationerne er langt vigtigere end de media, som du kan bruge på og via Internettet. Der er fx. en stor del af underleverandører i Danmark, som har et sted under 10 kunder, og her er relationerne alfa omega. Dette samme har mange konsulentbureauer og lign., som lever af referencer og anbefalinger. Der er i det hele taget en stor del af virksomheder, som leverer meget specialiserede produkter, hvor Internettet ikke er en primær og vigtig markedsføringskilde. 
Jeg har tidligere nævnt detailbranchen, som huser mange små, mellemstore og store virksomheder og for dem er det oftest en kombination af forskellige medier, men Internettet er stadigvæk ikke den vigtigste. Hos mange af disse virksomheder vil eksempelvis trykte medier være mere benyttede og vigtigere.

Med de eksempler du lister op som værende en del af markedsføring på Internettet giver også et klart billede på, at det bestemt ikke er den vigtigste kanal for mange.

Link-samarbejde - det er dælme ikke mange der benytter, hvis vi ser på total populationen

Annoncering på nettet - det er stærkt stigende, og benyttes af mange, men ikke som den vigtigste kanal.

E-mail - Det benyttes af mange, men som et kommunikationsredskab

osv. osv. osv.

  

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes, at vi begynder at tale samme sprog.

Relationen til eksisterende kunder er naturligvis UTROLIG vigtig for os alle sammen....
Men det opfatter jeg ikke som en kanal i den forstand.

 

Det, jeg har ment, er den kanal, som har bragt kunden til at handle med dig til at begynde med.
Selvfølgelig er anbefaling og netværk osv. meget vigtige kanaler for mange.

Og vi er enige om, at der er mange kanaler, som  inden for de specifikke brancher er vigtigere end Internettet.

Men: Det ER jo stadig en generel betragtning, jeg er kommet med.
Hvis vi tager detailbrancen, hvad udgør den i forhold til samtlige virksomheder? Jeg vil skyde på 10 procent. Jeg ved det ikke; men så fald er der stadig 90%, der ikke er i detailbranchen.

Jeg tror, at jeg med disse ord vil sige pænt tak for debatten omkring, om den ene kanal eller den anden er den vigtigste. Der er vidst ikke rigtig mere kød på det ben.

Venlig hilsen,
Christian


Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes at det virker noget oppustet at påstå at internettet er den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder i DK... Som andre er inde på er der alle detailbutikkerne, for dem er internettet meget sjællent den vigtigste markedsføringskanal...
Hvor mange virksomheder på B2B markedet har internetmarkedsføring som vigtigste markedsføringskanal?
Og hvis internettet er den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder i Danmark, hvorfor er det så kun 5 procent af reklameomsætningen i Danmark som bruges online? (Ifølge bladet Market er fordelingen i omsætning på de forskellige kanaler: tv: 37 %, radio: 9 %, aviser: 30 %, magasiner: 13 % biograf: 0,4 % og online: 5 %).

Endvidere mener jeg at din opsplitning af alle offline kanalerne er skudt helt ved siden af, når du på den måde prøver at vise at ingen markedsføringskanal overgår internettet... For når du samtidig forklarer markedsførings via internettet som alt hvad der transporteres via tcp, så samler du jo en masse kanaler på "din side" og stiller det op imod en masse enkelte kanaler... Hvis det skal være en fornuftig sammenligning må det hedde: Broadcasted medier (eller hvad man nu kan kalde radio og tv under et), trykte medier og internet medier... Så har du organiseret det efter hvilket medie der bærer budskabet, også er grundlaget for en sammenligning til stede...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er mange måder at opdele medier på. personligt er jeg mest til den opdeling folk som Brian Eisenberg bruger der handler om medier der råber op og afbryder folk (fortrinsvis TV og Radio) i forhold til medier, hvor folk præsenteres for relevante informationer i relation til det de selv opsøger (f.eks. aviser, søgemaskiner osv). Det første gruppe bygger på en, efter min mening, lidt forældet "Pavlov teori", hvor den sidste gruppe bygger mere på det enkelte individ. Eller som Brian Eisenberg udtrykker det - forskellen mellem katte og hunde.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 19:06:50 Forfatter: Rasmus Fredslund Hansen : tv: 37 %, radio: 9 %, aviser: 30 %, magasiner: 13 % biograf: 0,4 % og online: 5 %).

 

Ja, men du dokumenterer jo blot på glimrende vis, at langt de fleste virksomheder kan spare rigtig mange penge ved at flytte deres markedsføringsbudget til Internettet:

Nå du tænker på, hvor FÅ forskellige virksomheder, der er om at brænde 37 % af danmarks samlede markedsføringsbudget af og du så tænker på, hvor MANGE forskellige brancher, der f.eks. kører Google Adwords, så er det jo tydeligt, at:


Internettet er på et årti blevet den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder.

Det holder jeg fast i.

 

Når jeg skriver "fleste virksomheder", taler jeg jo om antallet af virksomheder.... ikke om hvor mange penge, som ganske få virksomhederne er villige til at brænde af i dyre TV Reklamer.

 

Og det fortæller jo også tydeligt, at Internettet er de andre medier overlegen, når vi taler om prisen for at tiltrække en ny kunde... 5%... det er alt, hvad der skal til.

 

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 17:06:41 Forfatter: WebAssistance
Jeg synes, at vi begynder at tale samme sprog.

Relationen til eksisterende kunder er naturligvis UTROLIG vigtig for os alle sammen....
Men det opfatter jeg ikke som en kanal i den forstand.


Det, jeg har ment, er den kanal, som har bragt kunden til at handle med dig til at begynde med.
Selvfølgelig er anbefaling og netværk osv. meget vigtige kanaler for mange.

Og vi er enige om, at der er mange kanaler, som  inden for de specifikke brancher er vigtigere end Internettet.

Men: Det ER jo stadig en generel betragtning, jeg er kommet med.
Hvis vi tager detailbrancen, hvad udgør den i forhold til samtlige virksomheder? Jeg vil skyde på 10 procent. Jeg ved det ikke; men så fald er der stadig 90%, der ikke er i detailbranchen.

Jeg tror, at jeg med disse ord vil sige pænt tak for debatten omkring, om den ene kanal eller den anden er den vigtigste. Der er vidst ikke rigtig mere kød på det ben.

Venlig hilsen,
Christian



 

Nej, vi taler ikke samme sprog endnu..

Nu har jeg nævnt detailbranchen, og jeg kunne blive ved med at nævne brancher og praktiske eksempler indtil jeg var over 90% procent.

Det kan godt være, at du mener, at relationer ikke er en kanal, men er det ikke MEGET selvmodsigende, når du efterfølgende skriver: "Det, jeg har ment, er den kanal, som har bragt kunden til at handle med dig til at begynde med." Det er da hvad relationer gør. Når en sælger tropper op og sælger dig et produkt/service, eller når en person anbefaler dig at købe et produkt/service, og du gør det.

Det er bestemt en generel betragtning, som du er kommet med, men den er simpelhen helt i skoven. Du bliver simpelhen nød til at komme med nogle konkrete eksempler, som kan retfærdiggøre, at størstedelen af virksomhedernes vigtigste markedsføringskanal er Internettet.

Vi kunne begynde med, hvor stor en del af den danske industri, som immervæk er en stor del af danske virksomheder, har Internettet som den primære og vigtigste markedsføringskanal?

 


 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej NSE

Tak for din tilbagemelding.
Det, der er godt ved Amino er jo, at vi kan hjælpe hinanden. Du har hjulpet mig til at se, at nogen kan blive stødt over det, jeg har skrevet.... og du har peget på brancher, hvor min generallisering ikke gælder.
Jeg har derfor ændret

"Internettet er på et årti blevet den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder."
til

"Internettet er på et årti blevet en af de vigtigste markedsføringskanaler for rigtig mange virksomheder."

 

Jeg siger dig tusind tak fordi du har forstået at argumentere godt for dine synspunkter

 

Venlig hilsen,

Christian

 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu taler vi samme sprog :)

 

Det kan godt være, at du ser det som en petitesse, men jeg mener, at det er vigtigt i en præsentation af ens virksomhed, at der er ingen faktuelle fejl.

 

Held og lykke med hjemmesiden...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)