Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.EffektivMarkedsfoering.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.
Jeg vil blot her fortælle, at jeg har bygget hjemmesiden www.EffektivMarkedsfoering.dk, som fortæller en masse om AdWords, Søgemaskineoptimering og hvordan man kan løfte bundlinien mange hundrede procent ved bl.a. at forbedre konverteringen på hjemmesiden.
Jeg er også i gang med at skrive flere ebøger om specifikke emner, hvor der efterlyses tilbundsgående information om, hvordan man markedsfører sin hjemmesideInternettet.
Da de ikke er klar endnu, vil jeg anbefale, at du tilmelder dig mit nyhedsbrev. Så skal jeg nok sende besked, når de er klar.
Venlig hilsen,

Christian

 

 

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

 

Jeg faldt lige over denne sætning: "Internettet er på et årti blevet den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder." Mener du det?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-12-2006 16:47:56
Forfatter: nse
Hej..


Jeg faldt lige over denne sætning: ''Internettet er på et årti blevet den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder.'' Mener du det?



Hmm.. Det kommer vel MEGET an på hvem modtageren er, og hvad for en virksomhed der er tale om ?.
Kunne da godt finde brancher, hvor Internettet, måske ikke er den mest optimale markedsføring ?.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej begge to.

Jo, jeg mener det i ALLERHØJESTE grad.

Der vil altid være UNDTAGELSER fra reglen, men lad os kikke på det:
Er De Gule Sider den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er Eniro den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er Jubii den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er omdelte Reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er TV reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er Lokalavisen den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er Telefon Canvas den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

Er anbefaling den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ

 


De er der alle sammen; men uden Internettet ville de ikke være ret meget værd.


Jeg kan slet ikke se een eneste markedsføringskanal der er VIGTIGERE for de FLESTE virksomheder end Internettet. Jeg vil meget gerne have at vide, hvad det skulle være?

Der findes mange aktiviteter, som kører sideløbende med Internettet (erhvervsnetværk, personlige kontakter mm.) ; men de spiller alle op til Internettet: "Gå ind og se min hjemmeside". Har man ikke nogen, så sidder modparten da godt nok tilbage med en flad fornemmelse og tænker: "Han må da lige være startet". "Har han noget at skjule?". "Ham tør jeg ikke at handle med".

 

Og NÅR man har en hjemmeside, så stopper det jo ikke med det: Der stilles i dag en lang række krav til udformningen af hjemmesiden som igen skiller folk ud. Hjemmesiden og markedsføringen af den skal simpelt hen være i orden ned til mindste detalje... men ER den det.... så skal I se løjer.

Uden en hjemmeside og muligheden for at kommunikere med Email ville de fleste virksomheder ikke være nået til at blive det, de er i dag.

 

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 08:09:37 Forfatter: Fraende Media

Hmm.. Det kommer vel MEGET an på hvem modtageren er, og hvad for en virksomhed der er tale om ?.
Kunne da godt finde brancher, hvor Internettet, måske ikke er den mest optimale markedsføring ?.


 

Jeg vil skyde på, at det er under 1% af samtlige virksomheder, hvor Internettet er den primære og vigtigste markedsføringskanal.

 

Christian:

"
Jo, jeg mener det i ALLERHØJESTE grad.



Der vil altid være UNDTAGELSER fra reglen, men lad os kikke på det:
Er De Gule Sider den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er Eniro den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er Jubii den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er omdelte Reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er TV reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er Lokalavisen den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er Telefon Canvas den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ



Er anbefaling den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ"

 

Du kan jo ikke stille det sådan op. Når du skriver Internettet er den vigtigste markedsføringskanal, så har du allerede generaliseret meget, mens ovenstående jo er udspecifiseret ned på enkelte typer af markedsføring. Du skal nærmere sammenligne Internettet med fx. trykte medier.

Jeg mener, at du er ude på meget dybt vand, når du skriver, at email er markedsføring. Det kan det sagtens være, men langt de fleste virksomheder bruger det som et kommunikationsredskab. Der er i dag stadigvæk et hav af virksomheder, hvor hjemmesiden og markedsføring på Internettet ikke spiller nogen betydelig rolle.

Kan du ikke definere markedsføring på Internettet for mig? Hvad ligger der i det, og kan du ikke komme med nogle konkrete eksempler, som flertallet af virksomheder bruger? og skriv ikke email, fordi det er altså et kommunikationsredskab og ikke et markedsføringsredskab for langt hovedparten af virksomheder.


Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
"Kan du ikke definere markedsføring på Internettet for mig? "

 

Jo det er enkelt:

Det er grundlæggende ALT hvad der foregår i markedsføringsmæssig henseende og som bliver bragt frem via TCP/IP protokollen... altså bits og bytes på Internettet.

Det er f.eks.
Hjemmesider

Email

Annoncering

Link samarbejder

Film

Virtual Reality

osv. osv. man kan blive ved med at blive mere og mere specifik.

 

Hvis ikke det er Internettet, der er den vigtigste markedsføringskanal for de FLESTE virksomheder, hvad er det så?

 

Venlig hilsen,
Christian

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været til et forefrag hos FDIH hvor undersøgelser viste, at tvreklamer overordnet er den mest effektive markedsføringskanal.

 

Men når man spredte undersøgelsen ud på alder, er Internettet som markedsføringskanal, blandt de unge den næstmest effektive markedsføringskanal, kun overgået af tvmediet. Det interessante ved undersøgelsen er, at  der er sket et skred, hvor Internettet som markedsføringskanl bliver mere og mere effektiv,

 

Men som altid når man arbejder med markedsføring, drejer det sig først og fremmest om, hvem ens målgruppe er. Kender man sin målgruppe og kan identificere deres mønstre, kan man altid planlægge kampagner derfra

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-12-2006 11:31:22 Forfatter: Søren Kruse
Jeg har været til et forefrag hos FDIH hvor undersøgelser viste, at tvreklamer overordnet er den mest effektive markedsføringskanal.



 

Tak for din indmelding, Søren.

Det bekræfter jo blot mit udsagn fra starten:

"Internettet er på et årti blevet den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder."

Der er ganske FÅ virksomheder, der brænder penge af på TV reklamer.

TV reklamer er altså ikke den vigtigste markedsføringskanal for de FLESTE virksomheder... Langt fra.
Det bliver stort set kun brugt til dyr massemarkedsføring af dagligvarer og vil være overkill i forhold til Internettet
Også når man ser på, hvor dyrt det er og hvilken konvertering man får for pengene.


Når man kikker på, hvor præcist Internettet kan ramme målgruppen, lige i det øjeblik målgruppen er disponeret for at købe og ikke når man har valgt at brænde penge af på massemarkedsføring, så er der ingen tvivl om, at langt de fleste virksomheder får den billigste konvertering på Internettet... når man gør det rigtigt, vel at mærke.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi taler ikke om effektivitet, og om Internettet ikke er vigtigt, fordi det er jeg helt enig i. Vi diskuterer derimod, om Internettet er den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder. Internettet er langt fra på nuværende tidspunkt den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder. Jeg siger ikke, at Internettet ikke er vigtig for mange, men det er bare ikke den vigtigste og slet ikke for de fleste. Jeg ved selvfølgelig heller ikke konkret, hvad du mener med "de fleste".
Eksempelvis detailbranchen har langt de fleste ikke Internettet, som den vigtigste markedsføringskanal. Blandt gågadebutikker er der meget få der overhovedet har andet end et visitkort på nettet, hvis de overhovedet har en hjemmeside. Dansk Supermarked mv. fokuserer da på Internettet, men de bruger stadigvæk langt mere krudt på trykte media samt TV-reklamer, fordi de er finansieret af leverandørene.

Tag ind på Fondsbørsen og kig på hvor mange af de virksomheder, der har Internettet, som den primære markedsføringskilde - det er ikke mange.

Du kan tage den store skov af underleverandører, der er i Danmark. Der er faktisk meget få, der overhovedet gider have en tilnærmelsesvis velfungerende side.

Du er altså langt ude i skoven, når du påstår, at for langt de fleste virksomheder er Internettet den vigtigste markedsføringskanal.   

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er så DEN vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder?

Hvis det ikke er Internettet, hvad er det så?

Nævn een eneste kanal, som er vigtigere for de fleste virksomheder.

 

Det må være rimeligt i stedet for at fortælle om specielle brancher, hvor det ikke er tilfældet.
Jeg taler jo netop ikke om specifikke brancher; men om samtlige virksomheder i Danmark.

Venlig hilsen

Christian

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)