Jeg vil skyde på, at det er under 1% af samtlige virksomheder, hvor Internettet er den primære og vigtigste markedsføringskanal.
"
Jo, jeg mener det i ALLERHØJESTE grad.
Der vil altid være UNDTAGELSER fra reglen, men lad os kikke på det:
Er De Gule Sider den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er Eniro den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er Jubii den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er omdelte Reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er TV reklamer den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er Lokalavisen den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er Telefon Canvas den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ
Er anbefaling den vigtigste markedsføringskanal for de fleste virksomheder? NEJ"
Du kan jo ikke stille det sådan op. Når du skriver
Internettet er den vigtigste markedsføringskanal, så har du allerede generaliseret meget, mens ovenstående jo er udspecifiseret ned på enkelte typer af markedsføring. Du skal nærmere sammenligne Internettet med fx. trykte medier.
Jeg mener, at du er ude på meget dybt vand, når du skriver, at email er markedsføring. Det kan det sagtens være, men langt de fleste virksomheder bruger det som et kommunikationsredskab. Der er i dag stadigvæk et hav af virksomheder, hvor hjemmesiden og markedsføring på Internettet ikke spiller nogen betydelig rolle.
Kan du ikke definere markedsføring på Internettet for mig? Hvad ligger der i det, og kan du ikke komme med nogle konkrete eksempler, som flertallet af virksomheder bruger? og skriv ikke email, fordi det er altså et kommunikationsredskab og ikke et markedsføringsredskab for langt hovedparten af virksomheder.