Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kører for Årstiderne?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans..

Jeg må nok give Lund ret, jeg var ved GLS gennem en vognmnad og arbejdede ca 10-11 timr om dagen 5 dage om ugen. Jeg fik kun for de 37 timer om ugen.. Timelønen var også kun på 113,- i timen og ja ingen betaling for det over de 37 timer.

Jeg har kørt for Postillonen (kurer) Der fik man kun penge når der var gods i bilen, så det var absolut også en dårlig timeløn.

 

UPS kører også med selstændige vognmænd. UPS har Team vendelno til at kører de norjyske ture.

 

Jeg har selv kørt for Kokken og Jomfruen i egen bil og ja det gav 180 i timen + moms

Der var ikke meget tilbage efter Diesel + forsikringog rep..

 

De gange jeg har været ansat har jeg haft max 17,000,- før skat

 

Mikkl

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Altså hvis nu Årstiderne selv leasede de 60 biler på landsplan (samlet leasingplan, godt tilbud!, i mine øjne), og så ansætte de chauffører. MVH
Hans Pedersen

 

Det hele drejer sig i sidste ende om kr. og øre.

Ved at lease 60 biler kommer de til at binde sig i en aftale på f.eks. 24 mdr. Det vil sige at de i 24 mdr. har en fast udgift de skal betale, ligegyldig om de har kunder, der skal køres ud til eller ej. Ved at benytte sig af selvstændige vognmænd, slipper de med kun at betale, når der køres ud til kunder.

Hvis de selv skulle være arbejdsgiver for chaufførerne, ville der være meget administrationsarbejde, med selvstændige vognmænd får de en faktura i slutningen af måneden (gætter jeg på) og skal ikke tænke på alt det andet administrative bøvl.

Hvis nu chaufførerne er ansat direkte hos dem, ville de ha' krav på bl.a. opsigelse, sygedagpenge, barsel osv. og  i det tilfælde at chaufføren ikke udførte sit arbejde godt nok, ville de være nød til at betale ham løn i opsigelsesperioden alligevel. Mens de med selvstændige vognmænd kan slippe nemmere af med den dårlige chauffør.

Der er sikkert mange andre gode grunde til, at de outsourcer istedet for at klare det selv. :)

Kommer snart...

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærkede lige lund og mikkels beskeder her, og vil lige nævne at der er noget der hedder overenskomst.

Ved udemærket at vognmænd der køre gls eller andre kurerfirmaer ikke lige overholder overenskomsten.

Idag siger overenskomsten at man skal havde 112kr +tillæg i timen. rundt regnet godt 21-25000kr om måneden før skat.

Det er uanset om man køre ponybil eller lastbil.

når man er chauffør er man chauffør uanset bil størrelse.

Jeg har selv kørt hos en vognmand der kørte DPD og overholdte ikke overenskomsten, det gav dey resultat at vognmanden måtte dreje nøglen om efter 3F begæret vognmanden konkurs.

Så jeg vil som vognmand eller selvstændig med ansatte overholde overenskomsten, hvis ikke det sker kan der komme alvorlige følger.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)