Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kører for Årstiderne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ved ikke rigtig om det er rigtigt at søge ehr, men jeg har prøver. Jeg har fået oplyst at firmaet Årstiderne (dem med frugt og grønt kasser) har selvstændige vognmænd rundt om i landet til at køre for dem. Men hvilke vognmænd kører den kørsel? Kan simpelthen ikke finde det ved hjælp af søgninger. Eller er det bare totalt hemmeligt og ik noget man skilter med at man kører for det og det firma?

På forhånd tak

MVH
Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg ved det ikke, men det er i hvert fald grønne 'Årstiderne' biler der kører her i området, dvs. jeg tror ikke ligefrem de bruger bilen til så meget andet ;-) 

Mvh

Anna

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Hejsa

Jeg ved ikke rigtig om det er rigtigt at søge ehr, men jeg har prøver. Jeg har fået oplyst at firmaet Årstiderne (dem med frugt og grønt kasser) har selvstændige vognmænd rundt om i landet til at køre for dem. Men hvilke vognmænd kører den kørsel? Kan simpelthen ikke finde det ved hjælp af søgninger. Eller er det bare totalt hemmeligt og ik noget man skilter med at man kører for det og det firma?

På forhånd tak

MVH
Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

Jeg er selvstændig vognmand, men kører dog ikke for aarstiderne. Meeen har da alligevel lidt viden om det.

Hvem gør? Ja det gør de selvstændige vognmænd. Dvs. en gut køber en bil, tegner en kontrakt med aarstiderne, får xx antal kr pr stop. Udsmykker sin bil med aarstidernes logo - og leverer ude hos kunderne.

hvad vil du PRÆCIS vide om HVEM der kører? navne og telefonnumre, eller hvordan skal det forståes.

Men for at komme ind i varmen, skal du kontakte aarstiderne naturligvis.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jojo, det er jeg med på. Men derfor har jeg fået oplyst alligevel at det er selvstændige vognmænd :) (der så bare får deres biler malet i den farve går jeg ud fra).

At jeg så egentig ikke forstår Årstiderne ikke ansætter egne folk og på den måde får mere styr på det er en anden sag. Men det fungerer måske også meget godt for dem. Synes bare det måtte være nemmere hvis de var ansat af Årstiderne. Men det er nu ikke så meget det jeg ville med denne tråd. Jeg ønsker bare gerne kontakt med vognmændene bag chaufførerne :)

MVH
Hans Pedersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna:

Hej Hans

Jeg ved det ikke, men det er i hvert fald grønne 'Årstiderne' biler der kører her i området, dvs. jeg tror ikke ligefrem de bruger bilen til så meget andet ;-) 

Mvh

Anna

Det samme her i Aarhus.


Men har selv kørt kurer i en del år:
og jeg har en ide om at de både har deres egne biler
plus eksterne. men jeg er ikke sikker.

mvh Romlund

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

At jeg så egentig ikke forstår Årstiderne ikke ansætter egne folk og på den måde får mere styr på det er en anden sag. Men det fungerer måske også meget godt for dem. Synes bare det måtte være nemmere hvis de var ansat af Årstiderne. Men det er nu ikke så meget det jeg ville med denne tråd. Jeg ønsker bare gerne kontakt med vognmændene bag chaufførerne :)

MVH
Hans Pedersen

At man vælger ikke at have bilerne selv, er af praktiske årsager. aarstiderne har kun ét at forholde sg til, at give vognmanden x antal procent kagen.

Så skal de ikke tænke på indkøb biler, reparation osv. :)

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lund

Tak for dit svar. Jamen det jeg vil vide er sådan set en kontaktform :) Jeg regner da lidt med at en selvstændig vognmænd, måske har 5 biler i et område der kører for Årstiderne, og den selvstændige vognmand så ansætter chauffører? Og så er det egentlig for at smide en uopfordret ansøgning til den/de vognmænd i det område jeg gerne ville køre :)  Årstiderne ville ikke oplyse mig om det, men sagde for mange måneder siden han nok skulle høre efter hvis nogle manglede nogen ligepludselig. Meeen, mon ik flere af vognmændene søger mere direkte, eller kender nogen der kender nogen osv.

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Hej Lund

Tak for dit svar. Jamen det jeg vil vide er sådan set en kontaktform :) Jeg regner da lidt med at en selvstændig vognmænd, måske har 5 biler i et område der kører for Årstiderne, og den selvstændige vognmand så ansætter chauffører? Og så er det egentlig for at smide en uopfordret ansøgning til den/de vognmænd i det område jeg gerne ville køre :)  Årstiderne ville ikke oplyse mig om det, men sagde for mange måneder siden han nok skulle høre efter hvis nogle manglede nogen ligepludselig. Meeen, mon ik flere af vognmændene søger mere direkte, eller kender nogen der kender nogen osv.

MVH
Hans Pedersen

Jeg ved ikke 100% hvordan aarstiderne kører deres forretning. Men de fleste steder der opererer mand med vognmænd med en eller flere vogne. I det firma jeg har kontrakt med, er vi flest vogmænd med 1 egen bil, og et par stykker som flere med chauffører under sig.

Desværre er det at være vognmand ingen guldgruppe i disse tider. Det er et utrolig presset marked. Og lønningen til chaufføren er forholdsvis lav (mange steder, ikke alle).

De chauffører som kører for vognmænd der hvor jeg holder til, holder ofte kun 3-6 måneder. Og det er fordi det er underbetalt, når der er et led mere der skal tjene penge.

Jeg vil absolut ikke anbefale at køre for en vognmand. Jeg vil hellere anbefale at du finder din egen bil, og bliver selvstændig. Det er der flere penge i! Jeg taler af erfaring, jeg startede selv som chauffør, men skiftede hurtigt til at blive vognmand

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for dit svar. Og ja, kan selvfølgelig godt se at et led mere koster. Men det er jo netop det at jeg ikke forstår af Årstiderne. Eller mange andre firmaer. Der kommer en så stor udskiftning af personale på denne måde, netop som du siger det er selvstændige vognmænd, der ansætter nogle der ik holder så længe osv osv osv osv. Altså hvis nu Årstiderne selv leasede de 60 biler på landsplan (samlet leasingplan, godt tilbud!, i mine øjne), og så ansætte de chauffører. Så føler de chauffører de kører for et firma med en god mening bag, og ikke for en eller anden "skummel" vognmand osv. Derudover tror jeg det ville være nemmere med en god fast løn, at fastholde godt personale gennem længere tid. Fast personale på de samme ture gennem et år eller to giver bedre kørsel, bedre kørsel giver bedre service, bedre service giver bedre ry, som igen giver flere kunder på den lange bane. Ja, sådan er min filosofi, men det er som sagt kun min filosfofi. Jeg tager jo nok fejl, siden næsten ingen kører med egne biler udover PostDanmark og UPS (af hvad jeg lige ved). Derudover skal de forhandle med mange forskellige vognmænd og de har sværrere ved at sikre sig de overholder bilers standard osv, som jeg ser det. Fremfor de havde egne biler holdende på deres faste steder rundt om i landet, med en driftsleder med chauffører under sig. Ja, jeg forstår det bare ikke :) Men pyt nu med det.

Men det var så lige en masse tanker. Men tak for dit svar. Jeg har dog ikke lyst til at blive selvstændig vognmand umiddelbart, pga hvad så med ferie, sygdom, administration og gud ved hvad. Jeg ville egentlig være tilfreds med et chaufførjob med ok forhold og 37 timer om ugen (gerne 4-dages uge. Hellere 4 x 10 timer, end 5 gange 8. (og så fratrækes pauser). og en månedsløn på 22-23 k. + pension. Men det job findes nok ikke har jeg på fornemmelsen. Desværre.

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Men det var så lige en masse tanker. Men tak for dit svar. Jeg har dog ikke lyst til at blive selvstændig vognmand umiddelbart, pga hvad så med ferie, sygdom, administration og gud ved hvad. Jeg ville egentlig være tilfreds med et chaufførjob med ok forhold og 37 timer om ugen (gerne 4-dages uge. Hellere 4 x 10 timer, end 5 gange 8. (og så fratrækes pauser). og en månedsløn på 22-23 k. + pension. Men det job findes nok ikke har jeg på fornemmelsen. Desværre.

MVH
Hans Pedersen

Det er slet ikke så kompliceret som du gør det til. Det er meget simpelt og lille momsregnskab der skal laves. Koster dig få basseører hos en revisor.
Ved ferie, der ligger du naturligvis noget til side hver måned, ligesom en arbejdsgiver gør. Sygdom, det forsikrer du dig ud af. Pension, den indbetaler du bare selv.

Men lad mig høre hvis du en dag finder et chaufførjob til 22-23 k + pension om måneden - for så skal jeg da derhen og have skrevet kontrakt. Jeg tror det er så godt som umuligt!

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)