Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videreuddannelse som selvstændig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med min selvstændige virksomhed ønsker jeg at tage nogle videreuddannelser/kurser. Er der nogle der i den forbindelse kender noget til hvad man kan trække fra og hvordan og hvorledes det forholder sig?

På forhånd tak for hjælpen 

Venlig hilsen Kristine

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, 

Det forholder sig som ovenstående forklarer :-) ... men jeg vil lige tilføje at hvis ikke har en videregående uddannelse har du måske mulighed for at få lønrefusion /VEU godtgørelse på visse typer af kurser, fx. AMU området fx. lean agent, den grundlæggende lederuddannelse, salg, økonomi, IT etc. .... men det kræver jo at det er den slags du påtænker. Her er det en god idé at tale med din A-kasse hvis du er medlem af en sådan ;-) 

Mvh
Anna 

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for nogle rigtig gode svar.
 Jeg er uddannet fysioterapeut og ønsker at tage en yogauddannelse, som jeg vil bruge i min behandling af patienter, som er psykosomatisk orienteret. Dvs. i og med yoga fokuserer på f.eks. vejrtrækning, alignment og kropsbevidsthed vil det sikre en vedligeholdelse af min faglighed som psykosomatisk fysioterapeut, men omvendt er det også kompetencegivende for mig. Det er for mig at se en gråzone hvornår noget er kompetencegivende og hvornår noget blot er med til at vedligeholde fagligheden. Man kan vel ikke efteruddanne sig uden at erhverve sig kompetencer?
Jeg undrer mig over det er muligt at trække f.eks. akupunktur kurser fra som fysioterapeut, som ligesom yoga er et selvstændigt område og kompetencegivende? Er det mere et spørgsmål om varigheden af kurset/uddannelsen og har det en betydning om det går for at være et kursus eller en uddannelse? 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et område, der er svært at gennemskue, hvor nogle får ja og andre nej - selv inden for samme branche. Men din argumentation om, at det er noget, du skal bruge i forhold til dine eksisterende kunder, er god. Det er ikke kun et spørgsmål om varighed, selvom det også indgår: Efteruddannelse er ofte kortere kurser. Det er mest spørgsmålet om ikke at få skattefradrag for kompetencegivende uddannelser som selvstændig erhvervsdrivende.

Men som du beskriver det, er det bestemt muligt, at din yogauddannelse er fradragsberettiget. Du har mulighed for at bede SKAT om et bindende svar (det koster 300 kr.), og så er du på den sikre side. Det ville jeg gøre i dit sted.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)