Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har købt mig en ny firmabil som jeg også skal bruge til at køre privat i

Mit spørgsmål er så om jeg skal skrive kørebog over om jeg kører privat eller firma

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bliver beskattet af fri bil, skal du slet ikke føre kørebog.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma er personlig ejet så jeg bliver ikke beskattet af den

Men den bliver sat til 85% erhverv og 15% privat

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan installere en automatisk kørebog som logger via gps.

Se denne gps tracker f.eks.

Så behøver du ikke føre noget manuelt, men kan nøjes med at printe det hele ud f.eks. en gang i måneden,

 

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad gør man så, skal man så printe ud og skrive privat ved dem hvor man har kørt privat ?

 

Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Autolog Systems ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Et alternativ kunne også være Autologs GPS baseret kørebog. Til forskel fra en alm. GPS tracker hvor fokus er at spore bilen, har Autolog fokus på at føre kørebogen.

Autolog har en specialløsning til selvstændige som, ligesom dig, skal dokumentere for fordelingen mellem privat og erhvervskørsel. Autolog programmet kan autosortere kørslen efter privat og erhverv, på baggrund af adressebog samt arbejdstider, men man kan altid manuelt rette det til, for som de fleste selvstændige ved, er det ikke altid man kan holde sig indenfor faste arbejdstider eller kendte adresser. Autolog kørebogen synkroniseres også med kilometertælleren og udfyldes automatisk iht. SKATs krav. Den færdige kørebog kan gemmes eller printes direkte.

Jeg synes personligt at produktet er genialt, men vil du også læse om andres meninger kan jeg henvise til udtalelser på autolog.dk eller anmeldelser på trustpilot.dk/review/www.autolog.dk.

Mvh

Sophie Tinning, Autolog

st(at)autolog.dk

Tlf. 45 46 04 14

 

Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vurderer man fra år til år fordelingen i forbindelse med regnskabsudarbejdelse

. Det skal selvfølgelig tilstræbes at ramme og dokumentere så præcist som muligt hvor meget der er privat kørsel og hvor meget der er erhverv, da dette bliver set som en hævning i virksomheden og bliver derfor beskattet.

Grunden er at hvis skat gennemgår ens virksomhed kan man risikere at skat fastsætter en anden fordeling mm. man kan dokumentere fordelingen. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)