Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse 2010

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været inde og føre mine tal ind på SKAT's hjemmeside og er lige lidt i tvivl om nogle ting.

Rubrik 325 (Ordinært resultat før afskrivninger og renter). Det gælder også før straksafskrivninger for småanskaffelser !?

Rubrik 117 (Renteudgifter i virksomheden) Banken har jo indberettet renter, så der skal jeg vil bare skrive nul !?

Man kan vel altid ændre det hvis man finder nogle fejl?

Venlig hilsen

Michael

 

 

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

325: Ja, straksafskrivning er også en afskrivning.
117: Ja, eller du kan regulere, sådan at de private renter og virksomhedens renter er adskilt. Det gør de fleste.

Nej, man kan ikke altid bare ændre - i hvert fald ikke sådan uden videre. Der skal skrives frem og tilbage, og SKATs medarbejdere skal medvirke. Så det er bedst, hvis du gør dig umage for at få det korrekt på plads fra første indberetning.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm Anette er det nu også korrekt?

Jeg vil da mene at straksafskrivninger indgår i resultat før renter og afskrivninger. Og skal ses som en driftsudgift og ikke som en decideret afskrivning (selvom at jeg medgir at betegnelsen "straksafskrivning" kan drille lidt!)

Flemming Bach

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver i tvivl, fordi jeg kan se, at de to adskilles i selskabernes selvangivelser. Men jeg tjekker lige op på det.

Men til trådstarteren: Uanset om du har medtaget småaktiverne eller ej, kommer det ikke til at have nogen skattemæssig betydning, så følg Flemmings råd indtil videre og hold småanskaffelserne uden for

Dbh
Anette

Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet resultat - straksafskrivninger og renter i rubrik 325.

Men kan man evt. ikke ændre det indtil 1. juli? Men hvis det ikke har nogen skattemæssigbetydning, betyder det vel ikke så meget...

Vh. Michael

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder ikke så meget, det er alt sammen supplerende oplysninger. Men print denne tråd ud og læg sammen med selvangivelsen, så du kan huske overvejelserne, hvis nogen skulle spørge om et par år.

Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har jo skrevet resultatet med renter og afskrivninger i rubrik 327 og straksafskrivninger i rubrik 356.

Går det virkelig et par år før man evt. SKAT tjekker ens regnskab?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ikke nødvendigvis. Nogle gange går det hurtigt. Men hvis de ikke ser på det nu, og de så om tre år synes, at du er interessant, så kan de sagtens finde på at gå flere år tilbage. Men det er jo langt, langt de færreste, som bliver udtrukket, rigtig mange virksomheder bliver det aldrig.

Dbh
Anette

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I forhold til skemaet kan man næsten gøre hvad man vil men en straksafskrivning er som Anette siger en afskrivning og ikke en driftsudgift. Man har blot givet mulighed for fuld afskrivning i købsåret for mindre anskaffelser.

Begrundelsen er at fradragsretten ikke kan rummes i statsskattelovens regler (eller ligningsloven) men følger afskrivningsloven og ligesom med alle andre afskrivninger vil avance/tab ved salg også påvirke indkomstopgørelsen

Det næste er så hvad der skal indgå som straksafskrivninger i forhold til egentlige forbrugsvarer.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)