Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 12 ud af 15 (141 indlæg)
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste 11 år interesseret mig rigtig meget for 3D, og herunder 3D scanning og indlæsning.

Skridtet fra 2d til 3d er temmelig stort, og jeg ved desuden at rigtig mange kæmper i øjeblikket med ansigtsgenkendelse rundt om i verden, bl.a. FBI skulle have gang i noget stort.
Fordelen med Guardian's projekt er at de bruger en anden teknik (varmefølsom), men som hr. Thorborg nævnte - skridtet fra en 20% success med en lille data-grundlag, til <2% sikkerhed med en kæmpe datamængde er temmelig stor.
 
Som en understregning af min pointe er de i USA ved at undersøge fingeraftryk, dels om de er så unikke som vi tror, men også de it systemer der sammenligner dem. Det har nemlig vist sig at de ikke er så sikre som de troede, og der er virkelig forskel på at sammenligne fingeraftryk og ansigter....
 
Slutbemærkning - havde jeg millioner til at stå på min konto, ville jeg gerne overveje at støtte projektet. HVIS det lykkedes og de får god omtale skal de nok få solgt en masse maskiner!!!!
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning og diagnoticering - dog ikke af ansigter!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg i stor stil skulle sælge et produkt til kommunale institutioner, ville jeg nok gribe opgaven an fra en anden vinkel.

Jeg forudsætter her, at produktet er færdigudviklet, fejlfrit og klar til brug.
 
Jeg ville satse på at sælge produktet til kommunen, som så kunne implementere det i sine institutioner.
Gangen i det ville være at få forvaltningschefen i tale først. Det ville handle om at levere en bedre og mere effektiv løsning på noget, som de laver i forvejen. Hvis produktets fordel er, at man kan effektivisere en arbejdsgang, bliver et salgsargument, at man kan flytte tid fra administrationen til kerneydelsen - hvilket pr.def. er godt i det offentlige.
Når forvaltningschefen er bekendt med systemet - og forhåbentlig positiv, men muligvis blot neutral, kommer turen til politikerne. Hvor man starter må afhænge af kommunens størrelse. Jeg ville undersøge, hvilke politikere, der havde forsøgt at profilere sig på denne institutionstypes område. Hvis en SFer har sagt: "Mere tid til børnene" - så er dét det rigtige salgsargument overfor denne politiker. Hivs en Venstremand har sagt: "Mere kontrol og mindre kaffe til pædagogerne" - ja, så er dét det rigtige salgsargument overfor ham. 
Når dette fodarbejde er gjort, vil det være fint at sende et tilbud direkte til det udvalg, som bevilger penge til området - kunne være børn- og ungeudvalget, skole- og kulturudvalget el.lign. afhængigt af kommunens struktur.
Her kigger man naturligvis både på, om produktet løser et reelt problem - men hvis både forvaltningschef og centrale politikere er enige om dette, er man jo ikke i tvivl. Desuden kigger man på, om produktet understøtter kommunens aktuelle politik på området - hvilket man jo i forvejen har afklaret med politikerne. Slutteligt kigger man på prisen. Prisen kan her betragtes både økonomisk og politisk.  Det kan være fint, at et system som Codeworks'' er gratis for kommunen, men hvis det strider mod kommunens politik at der kan foregå handel eller reklame i børnehaverne, så er den betalingsmodel dødsdømt. Men produktet løser jo stadig et erkendt problem. Derfor må det muligvis godt koste penge for kommunen. Den slags føler man sig frem til hos forvaltningschefen.
 
Når man således har opnået udvalgets accept af og interesse i produktet, så fremlægger man en implementeringsplan. Vi starter med børnehaven x og drager nogle erfaringer. Derefter udbreder vi i børnehaverne y, z, æ, ø og å, hvis personale instrueres i den ny teknologi ved et arrangement i børnehaven x. Til slut er alle kommunens institutioner dækket - og pengene begynder at rulle ind i en lind strøm.
 
Codework forsøgte at sælge via en bottom-up tankegang, som er meget smuk og meget langsom.
Hvis målet er 60-70% af alle institutioner på et år, så er top-down den eneste vej frem i det offentlige.
 
- om jeg ved, hvad jeg taler om? Joh - jeg har da haft kontor mellem kommunaldirektøren, borgmesteren, og økonomichefen i en kommune, så jeg har set det ske.
 
mvh Hans
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Har vi slet ikke diskuteret denne uges Springet med Rebild Park Hotel og Ribe Camping? Jeg sendte radio i torsdags, så jeg har først set genudsendelsen i dag.

Har udsendelse været til debat? Ellers skal vi da også lige have det vendt.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - jeg har ikke set nogen debat af denne uges afsnit af springet - jeg tror det er især fordi de brancher de skilter ikke er nogen vi normalt "arbejder" med herinde? (hotel/turist)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

  og endnu en gang har der været et afsnit af Springet, som tilsyneladdende falder uden for de fleste amino-brugeres interesseområde .

  Jeg så selv afsnittet og begyndte faktisk at kede mig en hel del allerede efter 20 minutter. I bund og grund så syntes jeg da at det var dejligt at se at Nemo han var villig til at ofre sig så meget, at han ligefrem sov på arbejdspladsen. Men til gengæld så virkede det også som om at han lagde sin energi i de forkerte ting - han lagde den i de ting som andre sagtens kunne gøre for ham.
 
  Dem fra Whizzo vidste meget tydeligt hvilke knapper de skulle trykke på i deres netværk for at komme ind de rigtige steder - men for pokker hvor var hun dog detaljefreak. Jeg var helt bekymret for om de nåede at lukke og slukke igen inden hun var blevet færdig med at smage på muffins.... Det virkede som om de havde foden godt inden for og de fik nogle gode kontrakter i hus - men jeg vil personligt stille spørgsmål ved hvor længe sådan noget "koncept-fodder" det kan holde. Men hvorfor? McD og Sunset kører for fuld skrue.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen her der an huske navnene på dem der stod bag mobilpit ?

Jeg skal have fat i dem for at høre hvad der sker, og deres hjemmeside plus tlf. nummer er lukket ned.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
De er nu ihærdige, læserne af DagensMedia (se kommentarerne nedenfor artiklen). En har sågar har fundet Mobilpits produktionslokaler til leje


Til gengæld tror de fleste ikke på at produktet rent faktisk findes - men det gør det jo....selvom jeg også har hørt at der skulle være kommet en kopi af det...........

Men surt for ejerne - gad vide hvad der skete, og hvad der gik gal?. De fremstod jo ikke ligefrem som professionelle forretningsfolk, men måske var deres idé ikke helt tosset, og i modsætning til mange andre form,åede de jo at komme ud med deres produkt - og i mange lande. Og hvis man skal formøble 5 mill. på et par måender må der jo også på et tidspunkt have været en stor omsætning? Og hvorfor gik en af grundlæggerne ud af firmaet (og nu vil han selv & konen køre det videre)?!

Og ja, måske er det ikke altid de gode idéer der er vindere af TV programmer eller omvendt - jf. også den sjove tråd om skype..... http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=12495

 

 

 

Martin
Side 12 ud af 15 (141 indlæg)