Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 2 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu ikke lige basere min "anmeldelse" på hvem jeg ville give min sparekroner, men derimod hvem jeg syntes der havde det bedste produkt og fremstod som de professionelle.

MobilPit, meget smart, men det er virkelig noget der skulle ind på hylderne i en Tiger butik for at det ville være interessant for mig. Ikke at jeg vil lyde fedtet, men jeg ville simpelthen bare ikke give 69 kr. for at ryde mobillader-ledning af vejen én gang om ugen. Og så var der altså lige ham "Dario", han var lige ved at få mig til at kamme over. Håber ikke han havde problemer med økonomien, som de 2 andre familier følte de havde, i så fald var det måske ikke lige det rette tidspunkt for merceren - but who am I to judge :)
 
SmokeSolution, her syntes jeg VIRKELIG der var tale om et interessant produkt, og fedt at de havde fået det udført i "godt dansk design". Lidt ærgeligt, måske endda uprofessionelt, at de ikke havde fået testet filteret ordentligt igennem. Havde det været mig, havde jeg nu ofret et par pakker gule kings, og så ellers bare gået i gang :)
 
Jeg har ikke rigtigt noget indblik i omkostningerne vedr. produktionen af disse kabiner, men jeg syntes nu at de 75.000 lyder som om det godt kan blive en rentabel forretning i længden. Med i det skal man jo selvfølgelig huske de 10.000,-/p.a. i abonnement pr. rygestation.
 
Alt i alt syntes jeg det var meget underholdende, men ville nu hellere have siddet tilbage med fornemmelsen af at være undervist.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes umiddelbart at der var for lidt fokus på selve forretningen, og udviklingen af produktet samt afsætningen. Og så havde jeg da egentlig forventet at Stig Bøgh Karlsen blev eksponeret mere, og at de fik mere ud af ham... de fremstiller det lidt som en metorordning, men det ser ud som om han kun kommer forbi én gang undervejs og så til sidst for at bedømme dem.

På forhånd havde jeg mest tiltro til MobilPit, et produkt der er billig at fremstille og som de kan få fremstillet 10mio af på en måned, hvis det skulle være - i modsætning til SmokeSolutions der skal ud og bygge eget (større) værksted med tilhørende risiko, hvis de vil øge kapaciteten fra de 15 styk/måned. Også fordi MobilPit kun lagde 3x150.000 i det, i modsætning til de 2mio som SmokeSolutions har brugt før de kunne komme i gang med salget.
 
Efter showet er den største tiltro dog til SmokeSolutions. At de hev den ordre hjem på +50 styk var en flot start, der sikrer dem 3.750.000 i omsætning og 500.000 kroner om året i forbindelse med service-aftalen... det er nok til at ansætte den første tekniker til, at kører rundt og vedligeholde dem (og mon ikke han kan klare mere end én i ugen).
Det største problem ved MobilPit er nok at de arbejder så dårlig sammen, og virker til at kører så meget på hinanden psykisk... det er ikke gode arbejdsbetingelser. Dario-fyren blev jeg også træt af efter hans første monolog, og da han købte en Mercedes bare fordi de havde solgt 4.000 styk, var jeg da overbevist om at det rablede for ham.
 
 
Fodnote: TDC har muligvis fået en bedre pris end den de oplyser i programmet (det er vel listepris), så mine beregninger holder nok ikke helt.

Tilføjelse: Det var da næsten pinlig, at se deres besøg hos TDC Forhandleren. De virkede ikke til at forstå, at de var ude ved en partner/kunde, hvor de skulle skabe en stemning af win/win og samarbejde. Omvendt var det da absolut noget som var værd at undersøge (selvom man nok ikke behøvede gøre det i samlet flok), det gælder vel om hyldeplads og eksponering.
Og ellers vil jeg tilslutte mig kommentaren om, at det må have en fantastisk reklameværdi... mon ikke nok de skal komme af med det lager.
 
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige mine 5 øre....

 
Mobilpitten var altså et ordentlig skridt - de havde bestilt 2 containere fra kina, havde 2 mand fuld tid på projektet.
Det er squ commitment - og hvis man vil i møde hos TDC og skal sige at hvis i skriver under, har vi dem klar inden 4-6 uger - så var der dømt nøl...
Omkring drengene - jeg er 100% enig i mentoren - de var ikke enige om hvad de ville. At Dario så sviner sin kammerat til på en mulighed (at havde de kontakt til en daligvare kæde - skulle de havde bestilt 2 containere mere) - og så lidt senere fik vi at vide de ikke var interesseret.
Ja - commitment, men mere interesse i titler og drømme.
 
Ang. smoke drengene. Det er virkelig en skidt ting at tingene ikke er afprøvet, og de har problemer med leverandøren efterfølgende.
Det er nogle store kunder de har fået lov at stille op hos, men det er tæt på at vælte pga problemerne, og hvilke firmaer kan de sælge en 75K løsning til ?
Og hvad koster et bur at producere ?
 
Den del syntes jeg manglede fuldstændig - altså grundlaget for forretningen. Mobilpitten solgte 4000 enheder til 69,- men hvad fik HMI, og hvad kostede hver enhed ?
 
Og jeg kunne da godt tænkte mig at høre Thorborg - hvor meget "mentor" arbejde er der lige i det ? Det virker kun til en ½ time inkl. kaffe hvor mentoren virkelig træder igennem.
 
Som iværksætter syntes jeg der mangler noget, og jeg føler også at tv2 manglede en Robinson så de kan stemme et firma hjem hver uge.
 
Der går en mere spændende serie på dr2 mener jeg. Der følger vi en ekspert i England som på 6 måneder skal forsøge at vende forskellige firmaer. Der følger vi alle aspekter omkring firmaerne, og mentoren træder virkelig i karakter.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Total Overvågning.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu vil jeg ikke gå ind i den store diskussion, men blot give en kort kommentar.

Programmet er ikke lavet til jer, men til alle de andre der ligger på vippen. Det er ikke meningen at dem der ser programmet skal bliver bedre iværksættere, men at dem der overvejer at bliver iværksættere kommer igang.
Det er som bekendt et tv-program og ikke undervisningsmateriale. Og derfor var mentoren heller ikke med i dagevis. Jeg besøgte mine iværksættere 2-3 gange og brugte vel nogle timer til at sætte mig ind i deres forretning før jeg mødte dem.

Så døm programmet på hvor mange nye iværksættere der kommer ud af det og ikke hvad i lærer.

Men jeg vil da sige at jeg selv føler mig godt underholdt og det er jo fint.

Dbh Martin

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke hvor meget indsigt det gav i iværksætter verdenen, og hvor mange der vælger at springe ud i det efter at have fulgt med i udsendelsen.

Selvom programmet ikke er henvendt til iværksættere, så synes jeg sådan en ting som Rene nævner er meget vigtigt, altså hvor mange penge tjener HMI egentlig pr mobil pit. For der tror jeg også mange der sidder på vippen er i tvivl. ( for det kan ikke være mange kroner og øre de tjener pr styk )


Men underholdning gav det da :)
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror nu mere programmet er lavet for at TV kan få et koncept der kan trække nogle seer og derved reklamekroner.

Om der kommer flere iværksættere ud af det, er de nok ret ligeglade med.
 
Mobilpit er efter min menning kun kommet med pga. dario, sjovt tv, enten elsker man ham eller også hader man ham.
Og det er det Tv2 gerne vil have.
 
Mobilpits produkt er efter min menning ikke ret smart for det er ligesom at sælge tasker til mobiltelefoner, ikke det store hit.
 
Smoke er mere intressant fordi de har ramt på det rigtige tidspunkt.
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobil-pit fyrene var super, super, super rædselsfulde! Ideen er ok, men en døgnflue efter min mening - muligt at det bliver "årets mandelgave", men så er det vist også det. Produktet er grimt og helt igennem utjekket, og jeg ville aldrig selv have noget tilsvarende inden for mine døre.  Som én skrev - produktet hører til i en Tiger-butik.  Men måske, hvis man nu gjorde mere ud af designet mv.

Ryge-kabine-fyrene var gode, ydmyge og med en plan. Jeg tror, at det firma holder modsat drengene med mobil-pit´en.

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

http://programmer.tv2.dk/springet/deltagerne/article.php?id=3045543

 
De nævner i programmet at de har en kassekredit på 500.000
De har indkøbt 51000 stykker så mon ikke deres pris pr styk. inkl. fragt og emballage ligger på en 7-8 kr.
 
Den sælges til 69 i TDC
Eks. moms er der ca 55 kr.
 
Så deres fortjeneste pr styk ligger vel i rangen på 10-25 kr hos TDC
Så er 4000 solgte ikke meget
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke de har betalt så meget, nok nærmere det halve. Når jeg kan købe krus for 1,20 kr. uden forhandling, så kan en plastic ting ikke koster 6 gange så meget.

Dbh Martin
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er krus jo en hyldevare ;)

Men mobilpit har salgsdisplay, der skal laves støbeforme til plastik. osv.
Men okay hvis de så har kostet 5 kr stykket er det stadig ikke meget de tjener.
Side 2 ud af 15 (141 indlæg)