Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 13 ud af 15 (141 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Et lille regnestykke.

51000 enheder vi forudsætter at ingen er solgt :)

 

De sælger ud til rabat i 2006 julen, mener det var 25 kr. men lad os bare sige det var 50 kr med moms, så vil de få maks 2.550.000 kr ind.

 

Alligevel går man ud og køber annoncer for MANGE penge.

Og så går man konkurs.

 

At man i nyt selskab vil prøve at få paptent på det, gad godt se hvem der reelt ejer rettighederne til produktet.

 

Og kan roligt sige at den her sag slippe jeg ikke foreløbig :)
Associeret firm har også brændt nallerne hos HMI

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Første sending var som jeg husker det fra programmet på ca. 50.000 enheder. Men det var, som jeg husker det, i sommeren 2005. Efter en mildest talt hård og uprofessionel start, tror jeg rent faktisk de fik godt gang i salget i hele Europa ... og kommentarerne på DagensMedia viser da også at nogle brugere er begejstrede for produktet og har købt flere.....Jeg vil tro de må have solgt over 1 mill. ''pits''. Mon ikke indkøbsprisen i øvrigt er på 2-3 USD?

Og mon ikke bare de mener at de vil overføre patent/design-rettighederne til sig selv...de vil jeg tro på de får, da hustruen formodentligt står som designer/opfinder, dvs. det ikke er firmaet der står for det.

Og ja - det er da ikke produktionslokaler ... tanketorsk/skrivefejl - produktet er jo fra Fjernøsten.....

 

Martin
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis de har solgt 1 Mil så vil jeg sgu gerne se beviser :)

Tvivler seriøst på at de har solgt over 100K.

 

En anden sjov historie

 

30 mins efter programmet var slut, reggede jeg mobilpit.dk

Skrev til dem at jeg nu havde regget det og de kunne få det ved at oplyse et handle det skulle over på.

Altså en service :)

 

Hørte ALDRIG fra dem, men satte domainet til at pege på deres mobil-pit.dk domainet er nu udløbet da jeg ikke gad betale igen for det.

 

Dette fortæller RIGTIGT meget om firmaet synes jeg

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser skidt ud for dem - Man kunne forhåbentlig have reddet virksomheden hvis de tænkte mere i økonomiske baner, og gik efter det markedsføring som virkede, istedet for bare at kaste sig i grams en masse forskellige steder.

En af ejerne købte jo også en Mercedes lige efter starten på virksomheden ;)

Kunne faktisk være intressant at høre en pris på rettighederne til produktet, for selve idéen er jo ikke så tosset...

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt opfølgning påSpringet: Line Hawaleschka der var med som tøjdesigner fra Horsens i Springet på TV2 og vistnok vandt, er netop blevet begæret konkurs.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en skam for hende, men håber hun får noget lærerigt ud af det også.

Var det ikke hende, der var så meget "storm" omkring, fordi folk var forargede over at hun vandt når hun eks. ikke engang vidste hvad moms var? Eller husker jeg forkert?

Vandt hun ikke en million? Det er da gået hurtigt med at formøble dé penge, så.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
klp29:

Ja, det er en skam for hende, men håber hun får noget lærerigt ud af det også.

Var det ikke hende, der var så meget "storm" omkring, fordi folk var forargede over at hun vandt når hun eks. ikke engang vidste hvad moms var? Eller husker jeg forkert?

Vandt hun ikke en million? Det er da gået hurtigt med at formøble dé penge, så.

Nu når du siger det kan jeg faktisk godt huske hende. Hun havde solgt en masse tøj, og så kom det som et chok for hende at der var noget der hed moms.

Ingen tvivl om at hun havde evner, men hun havde da brug for nogle med forstand på det økonomiske. 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da super synd!
Men sådan går det ofte kreative mennesker, det er sjældent at kokke, designere og andre sprælske mennesker også kan drive en forretning..
EAt godt makkerskab med en dygtig købmand er ofte en god løsning og en jeg selv bruger med min makker Henrik.

Dbh Martin

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var bestemt ikke for at pege fingre af nogen, men blot til almindelig information da jeg selv synes det er spændende at se hvordan det gik de forskellige.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 13 ud af 15 (141 indlæg)