Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS-indskuds nu kun 80.000?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har recideret under en sten, og har først lige opdaget at reglerne for oprettelse af ApS er lavet om fra 125.000 kr. til 80.000 kr. 
Hvad med de gamle ApS'er så, kører vi fortsat under de gamle regler om egenkapital på 125.000 kr., eller kan jeg teknisk set trække 45.000 kr. ud igen og stikke dem lige ned i min fede lomme? :)

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Jeg har recideret under en sten, og har først lige opdaget at reglerne for oprettelse af ApS er lavet om fra 125.000 kr. til 80.000 kr. 
Hvad med de gamle ApS'er så, kører vi fortsat under de gamle regler om egenkapital på 125.000 kr., eller kan jeg teknisk set trække 45.000 kr. ud igen og stikke dem lige ned i min fede lomme? :)

 

Ja - Hvis selskabet har frie reserver, kan du at udbetale beløbet til ejeren, hvis det er forsvarligt i forhold til selskabets økonomiske stilling. Udbetalingen skal som udgangspunkt beskattes.

Køb ren argan olie her

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WooooHoooo!
Hvorfor skal det nu beskattes? Det er jo penge jeg har betalt skat af, inden jeg indskød dem. I feel robbed.  

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der skal laves en kapitalnedsættelse - så du sænker din anpartskapital fra 125.000 til 80.000 - og nej, dem skal du selvfølgelig ikke betale skat af :)

Selskabets frie reserver (overført resultat) bliver du beskattet af, da det jo er penge der kun er betalt selskabsskat af.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed lomme, lukt forude :-)
Tak for svar.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Der skal laves en kapitalnedsættelse - så du sænker din anpartskapital fra 125.000 til 80.000 - og nej, dem skal du selvfølgelig ikke betale skat af :)

Selskabets frie reserver (overført resultat) bliver du beskattet af, da det jo er penge der kun er betalt selskabsskat af.

Korrekt - Du skal ikke beskattes hvis du blot nedskriver anpartskapitalen i selskabet men tager du de 45.000 kr. ud af selskabet så skal de beskattes (ikke bare som udgangspunkt). Du bevarer jo anskaffelsessummen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)