Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat salg af eks. mobil til eget selskab...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Jeg har søgt lidt, men ikke lige fundet et egentligt svar på salg af f.eks. pc, mobil og andet til eget selskab.

Jeg har en mobil som jeg købte i februar, før jeg startede mit selskab i marts og vil nu gerne sælge den til mit eget selskab - har forstået at det godt kan lade sig gøre at sælge til sit eget selskab.

Spørgsmålet er rent praktisk hvordan det foregår. Laver jeg selv en simpel faktura/regning og hvad skal der stå på den helt konkret !?

Jeg har vist ikke kvitteringen til den mere, så hvordan prissætter man den så!? Er det ok at finde en model meget magen til og bruge den aktuelle pris - mit moms und alles!? ;-)

mvh.

/steffen

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...har jeg valgt en forkert kategori for mit spørgsmål eller er det fordi industri-ferien har trukket alle

de kloge selvstændige hoveder væk ?! Troede ellers "rigtige" selvstændige arbejdede 24/7/365 !? ;-)

Håber stadig på svar, inden jeg måske skal flytte indlægget over i en anden kategori.

mvh.

/steffen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt tænke mig at få svar på spørgsmålet :)

Så jeg sidder lige og venter sammen med dig, på en kløgtig Amino :D

 

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min kone og jeg har netop startet et smykke firma og vi har også en masse begynder spørgsmål herunder privat salg af udstyr til virksomheden. Jeg har fået svar på en del af spørgsmålene men den med salg håber jeg er lige på trapperne :-) Tråden er her: http://www.amino.dk/forums/t/95336.aspx

Mvh Lars B.

www.sisterunika.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...en korrekt skønnet pris.

Bare på en lap papir.

Momsen må du dog ikke trækkes fra i firmaet.

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener dog at du skal multimediebeskattes med en tlf. eller en bærbar pc, købt af firmaet.

 

Er det noget du kan be- eller afkræfte Peter?

 

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...hvis det ikke kan bevises, at disse effekter udelukkende anvendes erhvervsmæssigt.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)