Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt at lægge rykkergebyr på p-bøder

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange snyder p-selskaberne hver dag?

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mange der snyder !!

jeg fik p bøde på en bil der var afmeldt 2 år tidligere!!

havde mistet den ene plade til et træf og den var så endt på en rød audi ;-) så fik billed af flot audi, men passede ikke helt med min grønne mondeo..

de anullerede den dog...

 

Også mange der smider bøden i andres ruder, frækt !

"gider ikke betale, smider den sku lige over på denne bil"

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg fik en parkeringsbøde (fuldt berettiget da jeg havde glemt at stille uret) så jeg den først et godt stykke tid efter da jeg allerede var kommet ud på landevejen. Så sad der en seddel fra Europark og blafrede i vinduet. Den blæste naturligvis af før jeg kunne gøre noget ved det og jeg troede det var en reklame for en eller anden Tysk forlystelsespark...

Men det var det jo ikke - jeg modtog senere en rykker med rykkergebyr. Betalte bare da jeg ikke gad andet og sørger i øvrigt for at stille parkeringsuret. Men det ærgrer mig egentligt at jeg ikke i stedet betalte bøden minus rykkergebyr samt sendte et brev til dem om at jeg nægter at skylde dem noget rykkergebyr fordi en seddel der er sat i vinduet ikke kan betragtes som en afleveret regning.

Tilføjelse: En anden gang jeg havde glemt at stille uret og var på vej væk fra bilen gjorde vagten mig lige opmærksom på at jeg skulle huske at stille uret. Han kunne jo bare have ventet til jeg var gået og så sat en seddel i stedet:)

 

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

JohnnyL:

Det er jeg rigtig glad for at høre jeg vil med det samme sende dem en indsigelse og en klage ang dette.

Jeg vil også forlange et billede af at jeg har holdt der hvis de ikke kan det, så kan de vel heller ikke opkræve bøden ? eller tager jeg fejl ?

De fleste p-vagter tager billeder af de ulovligt parkerede biler, men forvent ikke at de vil fremsende billedet til dig, de vil sikkert bare bruge det i en eventuel retsag.

Som udgangspunkt gælder det "blot" om at overbevise dommeren om at man har ret i sådanne sager, så der står du sådan cirka lige så skidt / godt som de står, men hvis de har skrevet dit registreringsnummer ned, tid og sted osv, og endda har et billede af bilen der holder der, så er din sag ret ringe.

Sagsomkostningerne kan nemt løbe op i adskillige tusinde kroner, så hvis du har holdt der vil det nemmeste og billigste for dig naturligvis være at tage din "straf" og betale de 5-600 kroner det nu koster.

 

har ikke læst længere end hertil men vil lige knytte et par kommentarer. 

De værste p-selskaber (europark) sender gerne deres billeder for ikke at skulle i retten. 

Du skal IKKE betale sagsomkostninger hvis du bliver stævnet så længe du IKKE anker sagen.

Det er muligt at vinde sagen selvom du har holdt på det pågældende sted på pågældende tidspunkt, hvis du har sikret dig beviser i form af foto. 

 

disse 3 ting bygger på personlig erfaring. vi har pt. i hustanden vundet 2 ud af 2 sager i byretten mod europark, og de er nu meget villige til at kommunikerer :) 

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cawi:

Du skal IKKE betale sagsomkostninger hvis du bliver stævnet så længe du IKKE anker sagen.

Kan du uddybe det lidt?

Så vidt jeg kan se skal den kunde jeg netop har sendt i retten da naturligvis betale mine (rimelige) omkostninger der er forbundet med inddrivelse af gælden..

Det er ganske normal retspraksis at den dømte betaler sagsomkostningerne, så jeg har svært ved at se at det ikke skulle være tilfældet her.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tog fejl af 2 sager, det kan godt koste når du bliver stævnet, men ikke hvis du bliver anklaget af politiet, min fejl :/ 

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

**** UPDATE ****

Det firma som jeg har fået p-bøden fra er q-park

Har lige snakkede med dem og sagde at jeg havde fået en bøde med rykker på som jeg selvf. ikke kunne forstå

Så svart fra hende... "Det er en fejl og vi må selvf ikke sætte rykker på en bøde som kan være bort kommet på din bil, så den/det fjerner vi"

Så det vil de fjerne, og for en sikkerheds skyld har jeg sagt til dem at de skal fremskaffe billeder af det...

More to come... laver en update når de sender mig til mail

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

**** UPDATE****

Utrolig hurtig kundeservice må man sige fra q-park

Så blev sagen hvis afklaret, der er fine billeder af der hvor jeg har holdt så det kommer jeg nok ikke unden om hvilket også er helt ok


Men til alle jer som får tilsendt første p-bøde hvor der er rykkergebyr på så skal man IKKE! betale den, fordi de ikke må tilføje rykker på den 1 bøde som bliver tilsendt pr brev ( posten ) 

Håber der er nogen som kan bruge denne info til noget :)
Og tak for hjælpen alle sammen

 

Med venlig hilsen
Johnny

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke en service man skal blive vant til. Jeg antager det er fordi at medierne er lidt meget efter dem for tiden. I min bog er de ikke andet end usle svindlere der vil narre så mange penge ud af folk som muligt.

 

Men tillykke med "sejeren"

xxx

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnnyL:

Jeg er kommet i samme sitarion som som denne artikel 
http://www.jv.dk/artikel/370689:Business--Ulovligt-at-laegge-rykkergebyr-paa-p-boeder   

De har pålagt 100 kr. pga den ikke er betalt til tiden, men problemet er bare at jeg aldrig har haft en p-bøde.

Så mit spørgsmål går på om jeg helt kan afvise denne bøde pga. de har på lagt rykker gebyr på? da de helt sikkert godt er klar over denne regel  

 

Sagen deler sig i to; parkeringsafgiften og rykkergebyret.

Parkeringsafgiften bliver selvfølgeligt ikke ugyldigt af at parkeringsselskabet opkræver et ulovligt rykkergebyr. Men i praksis er det mest rentabelt for "den slags selskaber" at køre mange ensartede sager. Hvis din sag udvikler sig på en måde, som ikke passer ind i parkeringsselskabets system, kan det i praksis forekomme, at de giver slip for dig, fordi det ikke er rentabelt at forfølge dig.

Vedrørende rykkergebyret:

Du kan anlægge en retssag mod parkeringsselskabet, hvor din påstand er "Sagsøgte tilpligtes at anerkende, at sagsøgte ikke har ret til et rykkergebyr på kr. 100,- for sagsøgtes rykkerskrivelse af xx. dato."

Før du gør det, skal du parkeringsselskabet lige have et brev, hvor du giver dem en frist på ti dage til at frafalde rykkergebyret, og hvor du informerer dem om, at du i modsat fald kan indbringe spørgsmålet om din pligt til at betale rykkergebyret for domstolene.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)