Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt at lægge rykkergebyr på p-bøder

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Nu har jeg kun hørt gode ting som denne side, så nu vil jeg se om jeg kan få hjælp lige som alle de andre :)

Jeg er kommet i samme sitarion som som denne artikel 
http://www.jv.dk/artikel/370689:Business--Ulovligt-at-laegge-rykkergebyr-paa-p-boeder   

De har pålagt 100 kr. pga den ikke er betalt til tiden, men problemet er bare at jeg aldrig har haft en p-bøde.

Så mit spørgsmål går på om jeg helt kan afvise denne bøde pga. de har på lagt rykker gebyr på? da de helt sikkert godt er klar over denne regel  


Håber der er nogen som kan hjælpe mig dette

 

Mvh.

Johnny 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid nægte at betale og lade dem tage sagen i retten.

Men hvis du har parkeret på det tidspunkt og sted de mener at have pålagt dig afgiften for, så kan du blot henvise til at du ikke har modtaget den oprindelige afgift (den er måske blæst væk..) og derfor ikke vil betale for rykkeren.

Afgiften kan du naturligvis ikke slippe for hvis du rent faktisk har parkeret imod reglerne.

Husk det er p-firmaet der har bevisbyrden, men dig der kommer til at betale omkostningerne i retten hvis de kan bevise du har parkeret der.

Sørg for at have al dialog med dem skriftligt og forlang en individuel behandling af din eventuelle klagesag.

Hvis du har gjort indsigelse imod din afgift kan de ikke sende dig til inkasso men skal gennem retssystemet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er jeg rigtig glad for at høre jeg vil med det samme sende dem en indsigelse og en klage ang dette.

Jeg vil også forlange et billede af at jeg har holdt der hvis de ikke kan det, så kan de vel heller ikke opkræve bøden ? eller tager jeg fejl ?

Mvh
Johnny

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

I praksis kan de løfte bevisbyrden ved blot at bede parkeringsvagten vidne om, at han har set bilen holde parkeret på det pågældende tidspunkt.

/Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnnyL:

Det er jeg rigtig glad for at høre jeg vil med det samme sende dem en indsigelse og en klage ang dette.

Jeg vil også forlange et billede af at jeg har holdt der hvis de ikke kan det, så kan de vel heller ikke opkræve bøden ? eller tager jeg fejl ?

De fleste p-vagter tager billeder af de ulovligt parkerede biler, men forvent ikke at de vil fremsende billedet til dig, de vil sikkert bare bruge det i en eventuel retsag.

Som udgangspunkt gælder det "blot" om at overbevise dommeren om at man har ret i sådanne sager, så der står du sådan cirka lige så skidt / godt som de står, men hvis de har skrevet dit registreringsnummer ned, tid og sted osv, og endda har et billede af bilen der holder der, så er din sag ret ringe.

Sagsomkostningerne kan nemt løbe op i adskillige tusinde kroner, så hvis du har holdt der vil det nemmeste og billigste for dig naturligvis være at tage din "straf" og betale de 5-600 kroner det nu koster.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rykkerne er endnu et lille svindeltrick fra parkeringselskabernes side. Du skal ikke betale en rykker fra en afgift der kun er sat i din forude. Jeg ville skrive til dem at bøden først bliver betalt når de sender en korrekt afregnet faktura uden rykker.

xxx

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis du endelig ER ude på at lave ballade ud af det, uanset om du har parkeret der eller ej, så hiv fat i Ekstra Bladet - de kører kampagne mod P-afgifter og P-selskabernes metoder lige for tiden...

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

...jeg ville måske også overveje en lidt mere positiv tone end den der bliver lagt op til her :-). Forklar at du meget gerne vil betale din p-afgift, men ikke rykkeren pga....

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Syntes det er fedt at der er så mange der deltager i denne debat :)

Jeg skriver til dem idag og selvf. siger at jeg ikke vil betale rykkergebyr, og jeg gerne vil have fremsendt et billede af det da jeg ikke kan huske at jeg har holdt der på det tidpunkt og sted

Så må vi se hvor langt det går hehe

Jeg vil selvf smide alt op her på debatten så i kan følge med i sagen

Mvh.

Johnny

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt i tvivl, handler den her debat om du vil snyde dig uden om en p-bøde du reelt godt kan erkende, eller om hvorvidt du skal betale rykkergebyr eller ej?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)