Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må Væksthuset tage røven på en?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner 

Her til morgen stødte vi på vores første "store problem"

Vi har været lovet af Væksthuset, at vi ville få et tilskud af 20.000 kr. og at det var nogle penge vi ville få, når vores projekt var afsluttet. Jeg sendte en mail hvor jeg udfyldte papirerne og fik besked på, at vi stadig først kunne få tilskuddet, når projektet var afsluttet. (har det hele på mail)

Igår sendte vi så en mail, hvor vi bedte om tilskuddet og nu siger de at det ikke er muligt. 

De siger at vi fra starten, skulle have udarbejdet pairerne og at puljen nu er brugt op. 

Eftersom vi kun er 2 studerende,  er dette tilskud meget vigtig for os. 

Hvad kan vi gøre og det de gør her er det ikke ulovligt? 

Håber på jeres hjælp 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke deres regler for tilskud, og kan ikke ud fra dit indlæg konkludere om der er misinformeret, eller det er jer der ikke har ansøgt efter reglerne. Du skal nok tale med en jurist, og foreligge ham/hende for jeres mail korrespondance.

Held og lykke med det.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sasa

En tråd er nok ;)

Prøv at opsøg en advokat med din mail, han vil kunne hjælpe dig ;)

Held og lykke

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sasa Kovacevic:
Hvad kan vi gøre og det de gør her er det ikke ulovligt? 

Bed om et møde med en ansvarlig medarbejder og dokumenter forløbet. Kom så langt du kan via dialog. Det kan ofte løse mere end du tror.

Det vil ikke være seriøst at give en juridisk vurdering af jeres sag. Dertil  er informationerne om støtteordningen, præmisser og hvad der reelt er sket for begrænset.

At køre en sag om 20.000 kr vil formentlig være mere ressourcekrævende end lønsomt. Her tænkes ikke i penge men tid.

Bed om et møde - held og lykke med det.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik 

Mange tak!

Skal vi kræve et møde med personen, som har sagt ja til at give os tilskuddet alene, eller skal vi have en mere ind over sagen fra Væksthuset?

Du har helt ret i at 20.000 kr. kræver mange flere ressourcer at køre som retssag, men 20.000 kr. er mange penge for en helt nystartet virksomhed.

Så jeg håber på lidt flere råd herinde fra. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:
Skal vi kræve et møde med personen, som har sagt ja til at give os tilskuddet alene, eller skal vi have en mere ind over sagen fra Væksthuset?

Bed om et møde med en med personen og dennes chef. I må gå et skridt højere op end den sagsbehandler der har bevilget pengene.

Hvis I vil have en juridisk vurdering - hvor omkostningerne står mål med beløbet - må hjælpen søges hos Advokatvagten eller håbe på den barmhjertige advokat/jurist kikker forbi tråden.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en tak Henrik. 

Vi har sendt en mail, hvor vi beder om en møde med ham og en anden ansvarlig medarbejder.

Det er simpelthen for dårligt, at Væksthuset kan tage røven på iværksættere som os!

De er jo netop til for at hjælpe! 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg vil give dig det råd at gøre som Henrik Krogh foreslår, nemlig at søge dialogen frem for konfrontationen.

Har du/i fået et tilsagn om penge forud for en kriterieopfyldelse er der sket en fejl, og en sådan udløser en undskyldning, ikke en kompensation.

Da puljen er opbrugt er eneste farbare vej gennem dialog med Væksthuset at finde andre løsninger, herunder mulighed for anden støtte.

MS 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

Kære venner 

Her til morgen stødte vi på vores første "store problem"

Vi har været lovet af Væksthuset, at vi ville få et tilskud af 20.000 kr. og at det var nogle penge vi ville få, når vores projekt var afsluttet. Jeg sendte en mail hvor jeg udfyldte papirerne og fik besked på, at vi stadig først kunne få tilskuddet, når projektet var afsluttet. (har det hele på mail)

Igår sendte vi så en mail, hvor vi bedte om tilskuddet og nu siger de at det ikke er muligt. 

De siger at vi fra starten, skulle have udarbejdet pairerne og at puljen nu er brugt op. 

Eftersom vi kun er 2 studerende,  er dette tilskud meget vigtig for os. 

Hvad kan vi gøre og det de gør her er det ikke ulovligt? 

Håber på jeres hjælp 

Hvis puljen er brugt, så er puljen brugt. I vil altså formentligt ikke have et krav på at få tilskudet udbetalt, i hvert fald som udgangspunkt. Det er i hvert fald teorien.

Efter omstændighederne kan I måske og måske ikke have et erstatningskrav mod Væksthuset. Groft forenklet har i bevisbyrden for, at I har lidt et tab og at det er Væksthusets skyld. I skal også kunne bevise, at Væksthuset har handlet uforvarligt.

Jeg synes (modsat flere andre) at beløbet er stort nok til, at det kan bære, at I går videre med sagen. I skal selvfølgelig vurdere, om det er vigtigt for jer at kunne samarbejde med Væksthuset fremover. Hvis det er tilfældet, er det ekstra vigtigt, at I får markeret, at I kan håndtere konflikter på en værdig og sober måde, og at I ikke er et oplagt sted at parkere aber, når ting går galt.

Hvis nu Væksthuset skal vælge mellem at køre en erstatningssag (med kød på, ellers er det lidt lige meget), hvor I går efter Væksthuset, så kunne det godt tænkes, at de lige pludseligt vil være mere motiverede for at undersøge mulighederne for en løsningsmodel, der indebærer, at I får tilskudet.

Med venlig Hilsen,

Ulrik Guldbæk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)