Jeg har netop bestilt en vare i en stor webshop. Shoppen har glemt et 0 i prisen, så man kan købe varen til 10% af normalprisen. Jeg har betalt for varen og spørgsmålet går nu på om shoppen kan annulere handlen, hvis/når de opdager fejlen?
Jeg har netop bestilt en vare i en stor webshop. Shoppen har glemt et 0 i prisen, så man kan købe varen til 10% af normalprisen. Jeg har betalt for varen og spørgsmålet går nu på om shoppen kan annulere handlen, hvis/når de opdager fejlen?
Altså rettere sagt, det du har skrevet der, beviser du har handlet i "ond tro".. derfor, får shoppen fat i det her indlæg.. så skal de ikke sælge til pågældende pris...
Jeg har netop bestilt en vare i en stor webshop. Shoppen har glemt et 0 i prisen, så man kan købe varen til 10% af normalprisen. Jeg har betalt for varen og spørgsmålet går nu på om shoppen kan annulere handlen, hvis/når de opdager fejlen?
Så fik du lige scoret noget Amino-rabat
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Det er jeg faktisk overrasket over, for det strider jo mod de generelle regler. Godt nok har butikken som udgangspunkt altid ansvaret. Men hvis der er tale om en "tydelig fejl"* har kunden faktisk ikke ret til at købe til den opslåede pris. Så tak til Fashion for at finde det link frem!
I øvrigt er jeg ellers udemærket tilfreds med reglerne for handel på nettet - men den der synes jeg faktisk er lige i overkanten.... Særligt fordi fejl i prissætningen meget nemt kan ske på nettet og det kan rigtigt hurtigt få langt større konsekvenser end samme fejl i en fysisk butik.
* F.eks. hvis en ny Ferrari står til 200 kroner.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Altså rettere sagt, det du har skrevet der, beviser du har handlet i "ond tro".. derfor, får shoppen fat i det her indlæg.. så skal de ikke sælge til pågældende pris...
Hvis du læser de tidligere domme, så er der intet, som hedder "ond tro", når der er tale om fjernsalg, som f.eks salg via webshop eller postordre...
Så det her indlæg er jo ret irrelevant i forhold til Nikolajs sag!
Det er jeg faktisk overrasket over, for det strider jo mod de generelle regler. Godt nok har butikken som udgangspunkt altid ansvaret. Men hvis der er tale om en "tydelig fejl"* har kunden faktisk ikke ret til at købe til den opslåede pris. Så tak til Fashion for at finde det link frem!
I øvrigt er jeg ellers udemærket tilfreds med reglerne for handel på nettet - men den der synes jeg faktisk er lige i overkanten.... Særligt fordi fejl i prissætningen meget nemt kan ske på nettet og det kan rigtigt hurtigt få langt større konsekvenser end samme fejl i en fysisk butik.
Det er jo endnu et af de steder, hvor nethandel adskiller sig fra handel i en fysisk butik... Havde det været i en fysisk butik, så kunne det være blevet afvist... Men fjernhandel sikre kunden i hoved og Rxx! ;D