Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en webshop annulere en bestilling fra en kunde der har betalt?

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop bestilt en vare i en stor webshop. Shoppen har glemt et 0 i prisen, så man kan købe varen til 10% af normalprisen. Jeg har betalt for varen og spørgsmålet går nu på om shoppen kan annulere handlen, hvis/når de opdager fejlen?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:14

Nej det kan de ik... Når det er online, så hænger firmaet på den...

Finder lige links til tidligere sager!

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:45

Men gælder det ikke kun så længe du har handlet i "God tro"!?? Dvs du netop lige har fabrikeret beviset mod dig selv, med indlægget her på forum!?? 

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:51

Nicolaj Thomasen:

Jeg har netop bestilt en vare i en stor webshop. Shoppen har glemt et 0 i prisen, så man kan købe varen til 10% af normalprisen. Jeg har betalt for varen og spørgsmålet går nu på om shoppen kan annulere handlen, hvis/når de opdager fejlen?

Altså rettere sagt, det du har skrevet der, beviser du har handlet i "ond tro".. derfor, får shoppen fat i det her indlæg.. så skal de ikke sælge til pågældende pris...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:53

Mattias Sonne:

Men gælder det ikke kun så længe du har handlet i "God tro"!?? Dvs du netop lige har fabrikeret beviset mod dig selv, med indlægget her på forum!?? 

Nu er det i min kones navn og netop på grund af det du nævner, så har jeg kun bestilt 1 stk.

Grunden til denne tråd er at hvis butikkerne skal sælge (selvom jeg ikke handler i god tro), så vil jeg bestille alle dem de har på lager.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:56

Nicolaj Thomasen:

Så fik du lige scoret noget Amino-rabat Big Smile

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:12

Fashion-Seller:

Det er jeg faktisk overrasket over, for det strider jo mod de generelle regler. Godt nok har butikken som udgangspunkt altid ansvaret. Men hvis der er tale om en "tydelig fejl"* har kunden faktisk ikke ret til at købe til den opslåede pris. Så tak til Fashion for at finde det link frem!

I øvrigt er jeg ellers udemærket tilfreds med reglerne for handel på nettet - men den der synes jeg faktisk er lige i overkanten.... Særligt fordi fejl i prissætningen meget nemt kan ske på nettet og det kan rigtigt hurtigt få langt større konsekvenser end samme fejl i en fysisk butik.

* F.eks. hvis en ny Ferrari står til 200 kroner.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:28

Mattias Sonne:

Altså rettere sagt, det du har skrevet der, beviser du har handlet i "ond tro".. derfor, får shoppen fat i det her indlæg.. så skal de ikke sælge til pågældende pris...

Hvis du læser de tidligere domme, så er der intet, som hedder "ond tro", når der er tale om fjernsalg, som f.eks salg via webshop eller postordre...

Så det her indlæg er jo ret irrelevant i forhold til Nikolajs sag!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:29

Fama:

Det er jeg faktisk overrasket over, for det strider jo mod de generelle regler. Godt nok har butikken som udgangspunkt altid ansvaret. Men hvis der er tale om en "tydelig fejl"* har kunden faktisk ikke ret til at købe til den opslåede pris. Så tak til Fashion for at finde det link frem!

I øvrigt er jeg ellers udemærket tilfreds med reglerne for handel på nettet - men den der synes jeg faktisk er lige i overkanten.... Særligt fordi fejl i prissætningen meget nemt kan ske på nettet og det kan rigtigt hurtigt få langt større konsekvenser end samme fejl i en fysisk butik.

Det er jo endnu et af de steder, hvor nethandel adskiller sig fra handel i en fysisk butik... Havde det været i en fysisk butik, så kunne det være blevet afvist... Men fjernhandel sikre kunden i hoved og Rxx! ;D

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)