Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af selskab i andet EU land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man selvangive noget eller oplyse SKAT hvis man opretter et selskab i udlandet?

Jeg går udfra at udbytte beskattes på sædvanlig vis.

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald være opmærksom på, at der er en risiko for at SKAT ser selskabet som hjemmehørende i Danmark, og det derfor skal beskattes efter de danske skatteregler.

Dette gør sig typisk gældende, hvis du selv ejer hele selskabet, og alle dispositioner vedrørende selskabet træffes i Danmark.

 

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan da blive noget af et roderi med to forskellige skattemyndigheder blandet ind i samme sag.

Men det kommer vel an på med hvilket formål selskabet bliver dannet?

I mit tilfælde tænker jeg på at købe en lejlighed i udlandet, optage lokalt realkreditlån og udleje den.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej, det har ikke noget med formålet at gøre.

Ja, det er i princippet lidt noget roderi. Først skal selskabets indkomst opgøres efter de lokale regler, og skatten skal afregnes til den lokale skattemyndighed. Dernæst skal selskabets indkomst opgøres efter danske regler, og afregnes til de danske skattemyndigheder - den i forvejen betalte udenlandske skat, skal dog ikke betales igen.

Se selskabsskatteloven §1, stk 6.

Der kan dog være eventuelle dobbeltbeskatningsoverenstkomster, som påvirker opgørelsen.

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt besværligt må jeg indrømme.

Vil det på nogen måde gøre det nemmere hvis det udenlandske selskab ejes af mit danske selskab?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen sker beskatningen efter hvor ledelsen har sæde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)