Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man med en dårlig betaler?.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

God søndag alle sammen, jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har udført et stykke have arbejde ude ved kunde, og kunden var meget tilfreds med det udførte arbejde, men nu viser det sig at hun åbentbart ikke har lyst eller muligheder for at betale.Angry
Jeg har sendt to rykkere til hende og i morgen ryger den 3 afsted til hende, det er sådan nogle standard rykkere, hvor der står på den sidste at det er sidste varsel inden hun bliver overdraget til Inkasso.
Her er mit spørgsmål så hvordan forholder jeg mig nu, hvis hun heller ikke betaler efter den sidste rykker jeg sender i morgen.
Det er sku træls at folk ikke bare kan være ærlige og så ringe og sige de ikke lige p.t kan betale pengene og om de kan afdrage eller andet, istedet for at bare lade som ingentingAngry

 

                      www.nygaardmultiservice.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Nygaard:

God søndag alle sammen, jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg har udført et stykke have arbejde ude ved kunde, og kunden var meget tilfreds med det udførte arbejde, men nu viser det sig at hun åbentbart ikke har lyst eller muligheder for at betale.Angry
Jeg har sendt to rykkere til hende og i morgen ryger den 3 afsted til hende, det er sådan nogle standard rykkere, hvor der står på den sidste at det er sidste varsel inden hun bliver overdraget til Inkasso.
Her er mit spørgsmål så hvordan forholder jeg mig nu, hvis hun heller ikke betaler efter den sidste rykker jeg sender i morgen.
Det er sku træls at folk ikke bare kan være ærlige og så ringe og sige de ikke lige p.t kan betale pengene og om de kan afdrage eller andet, istedet for at bare lade som ingentingAngry

 

Det virker jo altid godt at kontakte telefonisk eller endnu bedre at kontakte kunden personligt.
Men ellers kan du jo køre en forenklet inkasso (betalingspåkrav). Hvis det er under kr. 50t kan du gøre dette uden en advokat.
Det har jeg rigtig stor succes med.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du på nogen måde kan finde en løsning med hende er det den billigste og bedste løsning.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Cicoor.

Jeg kan godt forstå at du selvfølgelig vil ha' betaling for et godt udført arbejde, men der kan jo være opstået noget uforudset hos din kunde, der gør at hun ikke kan betale her og nu.

Jeg tror næppe det er for sjovt skyld at hun ikke betaler. Hvis du prøver på at kontakte hende, med smil og prøver evt. at lave en betalingsaftale med hende, så hun kan afdrage månedligt, vil det nok gavne dig mere end hvis du køre på hårdt og kontant.

Det kan jo være at den positive tilnærmelse vil føre til, at hun igen vil handle hos dig, eller endda anbefaler dig til andre. Du kan så fremover, hvis du skal lave noget for hende eller de kunder der kommer fra hendes anbefalinger, forlange kontantbetaling før arbejdet startes.

Held og lykke med det. Smile

Kommer snart...

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har den tommerfinger regel, at private ALTID betaler kontant, når jeg har udført arbejde, hvor erhvervs kunder har x antal dage kredit.

Det er som regel nemmere at trække pengene ud af en erhvervs kunde, fremfor privat.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er ikke ualmindeligt i disse tider. Størstedelen af alle danske virksomheder kæmper med likviditeten, uanset om de vil indrømme det eller ej. Også de hvor regnskabet egentlig ser super godt ud, der er bare mange skyldige debitorer - den onde cirkel som kører i ring rundt imellem virksomhederne i Danmark.

Spørgsmålet er bare: Hvem fanden har alle de penge som der var førhen i landet ? Surprise

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har faktisk fået lidt erfaring med det her på det sidste.

Jeg sælger rengøringsartikler og rengøringsmidler til erhverv & private.

Jeg fik en hurtig start og før jeg havde tastet alle mine produkter var der faktisk allerede en 4-5 ordrer, min betalingsaftalte var på det tidspunkt ikke i hus endnu, så vi valgte at give kunderne 8 dages kredit istedet.

'Det resulterede så i at jeg lynhurtigt havde  ca. 10.000 ude... fordelt over 3 kunden

Jeg prøvede gentagne gange at ringe til kunderne hvorefter de lovede mig betaling.

Kunde 1 : opløste virksomheden. og kan ikke træffes telefonisk. ignorere mine breve.

Kunde 2 :  lyver når man snakker med dem i telefonen, nu virker deres nummer ikke mere, reagerer ikke på inkassovarsler.  deres årsregnskab ser forfærdeligt ud... det er ca. 4500 jeg vinkede farvel til det.

Kunde 3 : Betalte sin første regning efter jeg ringede til hende, hun købte kort tid derefter igen på kredit igen, nu har jeg så problemer med hende. hun reagerede ikke på telefoniske henvendelser. men fik min advokat til at sende hende et brev, derefter kontaktede hun mig via vores kontaktformular og siger så at hun har penge næste måned.

Det var EKSTREMT demotiverende når man har med folk at gøre der lyver og ikke betaler,  men bruger rigtigt meget tid på det, og man taber selvfølgelig en masse penge.

Det kan faktisk kun betale sig at gå langt med det hvis gælden er rimelig stor.

jeg fraråder at du giver ukendte firmaer kredit...

M  dfdf

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Meyer:

det er ikke ualmindeligt i disse tider. Størstedelen af alle danske virksomheder kæmper med likviditeten, uanset om de vil indrømme det eller ej. Også de hvor regnskabet egentlig ser super godt ud, der er bare mange skyldige debitorer - den onde cirkel som kører i ring rundt imellem virksomhederne i Danmark.

Spørgsmålet er bare: Hvem fanden har alle de penge som der var førhen i landet ? Surprise

Pengene var fiktive! Det var oppustede boligpriser, aktiepriser og enormt overforbrug finansieret via lån...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Raufort:

jeg fraråder at du giver ukendte firmaer kredit...

Kredit kan i disse tider blive ens egen død!

Vi takker hellere nej til engros ordre, end tager chancen med kredit, da vi kan se, at rigtig mange i vores branche har problemer!

Så overvej kredit nøje! Er kredittiden ordren værd? Hvis ik så sig nej, og mist et salg, men spar en masse penge, tid, kræfter og dårligt humør!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Kim Raufort:

jeg fraråder at du giver ukendte firmaer kredit...

 

Kredit kan i disse tider blive ens egen død!

Vi takker hellere nej til engros ordre, end tager chancen med kredit, da vi kan se, at rigtig mange i vores branche har problemer!

Så overvej kredit nøje! Er kredittiden ordren værd? Hvis ik så sig nej, og mist et salg, men spar en masse penge, tid, kræfter og dårligt humør!

Er det iøvrigt ikke også ulovligt og købe på kredit og på forhånd vide man aldrig betaler ?

kan forstå dem der køber vare/ydelser, med realle hensigter, men får minus og ikke kan betale, men alle dem der "køber" vare og ved de aldrig betaler synes jeg skulle straffes på anden måde..

Lukning af virksomhed eller andet

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)