Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DanLøn, FerieKont, Barsel.dk...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer.

Jeg er ny på sitet og håber at få noget respons fra et par erfarne DanLøn brugere eller andre ;-)

Jeg bruger DanLøn til lønadministration og har lige fået et girokort fra FerieKonto, men så vidt jeg kan se kan man ikke bruge DanLøn til at indbetale og indberette feriepenge til FerieKonto kvartalsvis, hvis man har valgt ferie med løn for medarbejderen. Er det rigtigt opfattet ? Man skal istedet indberette/indbetale via atp.dk hvert kvartal!?

Kan det også passe at man selv skal indberette/indbetale til Barsel.dk via atp.dk ?!

Og sidst - er det korrekt forstået at indbetaling af AER/AES og Finanseringsbidrag sker automatisk
via DanLøn, som i forvejen varetager atp indbetalinger ?

mvh.
Steffen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har indstillet Danløn til at klare det med feriepengene, skal du ikke bruge girokortet fra Feriekonto (men lige meddele dem, at du bruger et lønsystem f.eks. ved at skrive det på den svartalon, der måske er i brevet).

Du skal selv indbetale AtP, AtP-fib, AER; AES og barsel.dk. I modsætning til f.eks. Dataløn, som har lavet en aftale med AtP-huset, kan Danløn ikke overføre disse. Du får girokort fra AtP-huset en gang i kvartalet til div. bidrag. Du skal ikke selv indberette timetal eller lignende, det sker automatisk.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for super hurtigt svar Anette - jeg er imponeret af allerede ;-)

Jeg har krydset alt hvad der kan krydses af i "Bank og PBS" sektionen om at benytte PBS til automatiske overførsler - så det må vel være det! Der er ikke andre steder overhovedet hvor man kan angive noget omkring ferie indberetning. Jeg afmelder girokort via deres Servicetlf. eller hjemmeside.

Du har ret - der står jo også på DanLøn at de ikke overfører til atp - jeg må forvente et girokort snarest så !?

Men jeg kan "nøjes" med at indbetale forstår jeg, da selve indberetningen sker via eIndkomst !?

Ved en fast månedsløn, bør beløbene så ikke være faste og burde kunne køres via BS !?

/steffen

P.S. Jeg har smuglæst på dit site regnskabsskolen.dk og overvejer kraftigt at tilmelde mig det aftenkursus om bogføring i Summasummarum eller det udvidede kursus. Det bogføring må jeg vel for pokker kunne klare selv med de få bilags-typer jeg kan generere ;-)

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Danløn sørger for automatiske overførsler af A-skat, AM-bidrag, løn og feriepenge. Samt alle indberetninger. Du skal kun betale de girokort, du får fra ATP-huset selv. Muligvis kan du tilmelde dem betalingsservice, det har jeg faktisk ikke undersøgt.

- og du er meget velkommen på et af kurserne, du kan helt sikkert lære at bogføre dine bilag selv. Og når du bruger Danløn er ikke engang lønbogføringen svær.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

På Danløn under virksomhed er der i menuen til venstre "Bank og PBS". Det er nr. 2 fra oven.

 

Her er der mulighed for at få tilmeldt Barsel via PBS.

 

ATP, AER, AES og Finansieringsbidrag (FIB) opkræves fra ATP-huset og de kan tilmeldes PBS, når første girokort kommer.

 

ATP opkræves ud fra, hvad der er indberettet til e-indkomst (nyt fra oktober kvartal 2009), og de øvrige beregnes på baggrund af ATP bidraget for kvartalet. AER, AES og FIB går nnu under samlet betaling (eller sådan noget lignende). Kun barsel opkræves på særskilt girokort.

 

mvh

Jørgen Rømming

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Virksomheder som ikke er omfattet af en godkendt ordning - typisk DA/DI-medlemmer med overenskomst - men skal indbetale det fulde beløb til barsel.dk må ikke - gentager IKKE - vælge overførsel via Danløn. Hvis man er i tvivl, så læs Danløns vejledning om sagen.

Dbh
Anette

 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår trækkes skatten? Jeg kan se at selve lønnen bliver trukket korrekt på kontoen, men umiddelbart kan jeg ikke se at der trækkes noget til skattefar (på trods af at Danløn specificerer hvor meget skattefar skal have).

Er det mig den er helt galt med?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har krydset af, at AM-bidrag og A-skat skal overføres, vil det også ske. Men som et led i regeringens hjælpepakke til erhvervslivet, er alle skatterne 12 dage forsinket i år - håber, du har glæde af den hjælpende hånd. Du kan se tidspunkterne for resten af året her: http://anettesand.dk/2009/a-skatten-bliver-udsat-12-dage/.

Dbh
Anette

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Hvis du har krydset af, at AM-bidrag og A-skat skal overføres, vil det også ske. Men som et led i regeringens hjælpepakke til erhvervslivet, er alle skatterne 12 dage forsinket i år - håber, du har glæde af den hjælpende hånd. Du kan se tidspunkterne for resten af året her: http://anettesand.dk/2009/a-skatten-bliver-udsat-12-dage/.

Dbh
Anette

Tak for det. Desværre er jeg ikke den store Danløn rytter, så hvor er det lige jeg finder "AM-bidrag og A-skat skal overføres" henne?

(Danløn er ikke det mest intuitve system ;))

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)