Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man en hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg skal til og opstarte mit eget ishockey-nyhedshjemmeside.

Men jeg har ingen idé om hvordan man kan lave sin egen hjemmeside, og det skal helst ikke koste en formue da der ingen indtjening er ved en nyhedshjemmeside.

Det eneste jeg kender til er one.com , men da jeg ik har erfaringer med noget som helst med opatart af hjemmeside og gøre, vil jeg gerne bede om jeres hjælp

MVH

Steffen Dahl Rasmussen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Du kan også prøve Bricksite den køre på samme måde, så har du lidt at vælge imellem.

/allan

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

eller Weebly - Der er frygtelig mange tjenester at vælge imellem, så det er bare hvilken en der passer dig bedst...

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenR:

Hej alle

Jeg skal til og opstarte mit eget ishockey-nyhedshjemmeside.

Men jeg har ingen idé om hvordan man kan lave sin egen hjemmeside, og det skal helst ikke koste en formue da der ingen indtjening er ved en nyhedshjemmeside.

Det eneste jeg kender til er one.com , men da jeg ik har erfaringer med noget som helst med opatart af hjemmeside og gøre, vil jeg gerne bede om jeres hjælp

MVH

Steffen Dahl Rasmussen



Hej Steffen.

Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge, hvis det måtte koste bare lidt, vælge at investere i lejen af et webhotel, gerne et som har det man kalder "1 click installation" af diverse CMS ,

Det kunne feks. være http://www.i123.dk/ , hvor du f.eks kunne leje et Joomla eller Wordpress hotel , der installerer de så basispakken for dig, og så er det at tage den derfra , med at finde ud af at bruge tingene.

Hvis du skulle vælge en Joomla løsning, er der en side som f.eks Joomlatutorials.dk , hvor der både er nogle gode guider og også et Forum hvor man kan spørge om hjælp,  Der er også den danske del af det officielle forum : Dansk del af forum.joomla.org .........

Og så er der garanteret en masse der gerne vil give svar enten her i debatten eller på msn/skype undertegnede inklusive. 

Wordpress er så også et utroligt populært CMS/blogværktøj, det har vist overhalet Joomla i popularitet, jeg har dog ikke selv noget erfaring med systemet, (må nok snart hellere sætte mig ind i det)..... men der er en del herinde på Amino også som har en del forstand på det også.

Det kan godt være man kan finde noget billigt og gratis for nuværende, men ved at vælge en løsning i f.eks Joomla, ja så kan du flytte installationen til et nyt webhotel hvis det skulle være, du er ikke afhængig af nogle leverandører. Og ikke at forglemme at man kan tilføje fjerne nye features i Joomla også uden at være kode haj, det hjælper selvfølgelig hvis man er .....

Mener forøvrigt også der ælges sådan et par begynder hæfter til Joomla i Danmark ?

Nu er mit indlæg jo selvfølgelig en del farvet af at jeg mest arbejder med Joomla til daglig, og det er da også et af de CMS som er mest udbredt , og som så "nemmere" at måske finde nogen som kender lidt til systemet !

Hvis man som helt blank begiver sig ud i at lave hjemmesider, bør man også tænke over hvor er siden om et år , og ikke bare på "jeg skal lige lave en side med nyheder på" . Ment på den måde at man skal tænke over hvad man vælger som platform allerede nu, og ikke bare gå efter en "gratis side" som man måske ikke kan tage med sig hvis man bestemmer sig for at flytte, så skal man måske starte helt forfra igen ? Nu kender jeg ikke meget til de gratis ting som der er blevet nævnt rundt omkring (bricksite, skysite og hvad de ellers hedder).

Så at vælge et CMS system og så smide det på et webhotel der kan køre det , ville jeg da foretrække hvis jeg skulle starte, der er masser af gode CMS derude i alle prisklasser, det som efter min mening som nybegynder skal tænke meget over, er at finde et hvor der er et stort community, hvor der sker noget.

Det var lidt om hvad jeg synes du skulle tænke lidt over, når du nu skal have gang i din nyheds side, håber det gav lidt mening for dig, ellers er du velkommen til at spørge igen, både her i tråden og selvfølgelig også via en PB.



Claus

 

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

 

Jeg vil gerne hjælpe dig, med at lave din hjemmeside. Du er meget velkommen til at sende mig en mail på info@tk-datateam.dk - så kan vi aftale nærmere.

Fortsat god Søndag.

MVH

Morten Dal

 

 

 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Steffen

Jeg kan kun støtte op om de tidligere indlæg. Der findes en række gratis tjenester, som de andre har nævnt. Derudover findes der webhoteller i alle prisklasser.

Jeg har en oversigt over billige webhoteller, hvor jeg har angivet hvilke der har henholdsvis hjemmesideprogrammer og 1-klik installation af CMS'er. Det mest professionelle vil nok være et CMS. Hvis siden udelukkende skal indholde nyheder, så ville jeg foretrække en blog som Wordpress. Skal hjemmesiden også indeholde andre ting, så kan Joomla være et lige så godt eller bedre bud. Der findes også et hav af andre CMS'er, men de 2 er nok de 2 mest kendte, (og dermed dem du lettest finder support til via en google søgning).

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

1. Læs denne introduktion til HTML http://www.html.dk/tutorials/html/ og sæt din første hjemmeside op. Byg evt. på efterfølgende med denne http://www.html.dk/tutorials/css/ og så har du det basale.

Fordelen ved at gøre det på denne måde, er at du får styr det basale omkring programmering - herved har du helt frie hænder, til at gøre hvad du vil på din hjemmeside (du er ikke begrænset af nogle systemer).

2. Køb et domæne og find en host - one.com er brugervenligt og nemt at gå til - der er dog få hængepartier. Alternativt: brug http://web.gratisdns.dk/ - her har du helt frie hænder, men skal til gengæld selv opsætte DNS'en hvilket kan være en SÅ frustrende første gang. Hvis du bruger gratisDNS kan http://www.netplads.dk/web/ anbefales til hosting

3. Forfat indhold til sitet og sæt det op. Brug evt. en HTML/CSS skabelon - googl: "free html templates"  - så er du fri for at bygge alt op fra bunden.

Det lyder måske kompliceret, men det er det ikke, når først man er i gang. Kræver dog lidt tålmodighed og evne til problemløsning. Til alle programmør-hajerne derude: nej, jeg ved godt at HTML og CSS ikke er optimalt til content management, men det er en god måde at starte på.

Venlig hilsen Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)