Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xxx stjæler tekster - Vogt jer, for de nægter at slette dem.

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Nicolaj Thomasen:
Her er vi ikke uenige, men jeg tænkte nu mere produktbeskrivelser til en webshop.

Produktbeskrivelser er vel en meget almindelig beskrivelse af et specifik produkt der kan sælges af mange..

Så skal det vel være en unikt beskrivelse af et produkt der kun er en selv der føres i egen webshop.

Apropos webshop har de også mange enslydende indhold i opsætningerne når man køber dem, og man tilfører som regel sit eget shopnavn, så i virkeligheden kopierer man også indholdet i shoppen.

mvh

 

 

Nogle webshops bruger beskrivelsen fra leverandøren, hvilket de sikkert har fået lov til. Men SEO mæssigt er der en klar fordel i at lave sin egen unikke produktbeskrivelse og den må selvfølgelig ikke kopieres af andre. Jeg har f.eks. skrevet anmeldelser af mere end 200 mobiltelefoner og jeg holder løbende øje med om nogen stjæler min tekst. Du kan se et eksempel her: Nokia 6700 Slide anmeldelse

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Nogle webshops bruger beskrivelsen fra leverandøren, hvilket de sikkert har fået lov til. Men SEO mæssigt er der en klar fordel i at lave sin egen unikke produktbeskrivelse og den må selvfølgelig ikke kopieres af andre. Jeg har f.eks. skrevet anmeldelser af mere end 200 mobiltelefoner og jeg holder løbende øje med om nogen stjæler min tekst. Du kan se et eksempel her: Nokia 6700 Slide anmeldelse

Som jeg læser denne anmeldelse , ligner det bare en ganske almindelig beskrivelse af en mobiltelefon.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

 

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
 

UPS..........var det nu lige ulovligt, at jeg kopierede denne beskrivelse eller ??

mvh

Ja, det er ulovligt og det må du gerne fjerne omgående!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

LANTHER:
 

UPS..........var det nu lige ulovligt, at jeg kopierede denne beskrivelse eller ??

mvh

 

Ja, det er ulovligt og det må du gerne fjerne omgående!

Ja, for en god ordens skyld fjernede jeg teksterne, idet det ikke er for at genere nogen.

Bare for at påpege, at mange benytter kopifunktionen uden problemer.

Aviser og andre tidsskrifter skriver normalt, at man ikke må kopiere tekster  uden kildeangivelse.

mvh

 

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Nicolaj Thomasen:

LANTHER:
 

UPS..........var det nu lige ulovligt, at jeg kopierede denne beskrivelse eller ??

mvh

 

Ja, det er ulovligt og det må du gerne fjerne omgående!

 

Ja, for en god ordens skyld fjernede jeg teksterne, idet det ikke er for at genere nogen.

Bare for at påpege, at mange benytter kopifunktionen uden problemer.

Aviser og andre tidsskrifter skriver normalt, at man ikke må kopiere tekster  uden kildeangivelse.

mvh

 

 

Bare så du er klar over det, så kan skaden allerede være sket, da trådene på Amino bliver crawlet hele tiden. Hvis aviserne skriver at deres tekster må kopieres, så er det jo deres valg, men hvor så du det på min hjemmeside?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER - du er vist bare ude på at provokere...


Alle og enhver med bare en normal realitetssans kan vel sige sig selv, at man ikke må copy/paste fra andres hjemmesider. Du spiller virkelig uvidende når du siger at der blot er tale om en mobilanmeldelse - ja flot, men den er jo unikt skrevet - forskellige formuleringer, opstillinger mv. mv.

Hvis der er tale om copy/paste er det jo nemt at se at det er kopieret - når komma mv. er sat på nøjagtig samme steder.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad ham nu være, han er tydeligvis en troll.

Han har ret, og alle andre i hele verden, især folk med juridisk baggrund med erfaring i netop disse sager tager fejl.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Lad ham nu være, han er tydeligvis en troll.

Han har ret, og alle andre i hele verden, især folk med juridisk baggrund med erfaring i netop disse sager tager fejl.

Det er ikke et spørgsmål om ret, men at vide hvor grænsen går.

Omtalte mobilanmeldelse var ikke i mine øjne noget særligt og kunne omskrives ganske enkelt med få ord og tegn.

Omtalte mobilanmeldelse havde udgangspunkt i masser af tekniske ord som ikke kan kan kaldes ens egne skrevne ord, men er bare tilføjet nogle betragtninger.

Man som alt andet, der er kun domstolene der kan afgøre ret eller uret.

Jurister er gennemgående kun lovfortolkere som skal forholde sig til egen erfaring og andres erfaring og med en dommer der skal tilse at spillereglerne bliver overholdt samtidig med en afgørelse.

mvh  Geeked

 

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo stadig se, hvilket firma der er tale om på forsiden. Admin har slette firmanavnet i indlæggene , men det findes stadig på forsiden

Markedsføringsforum - kom og være med!

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)