Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xxx stjæler tekster - Vogt jer, for de nægter at slette dem.

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Niels Tybjerg:

Jeg tror nok, at J.K. Rowling ville komme efter dig med hele sit arsenal af advokater, hvis du udgav en bog, der historie- og formuleringsmæssigt lagde sig bare tæt op ad Harry Potter-bøgerne. Ellers kunne vi jo lige så godt droppe alle copyright-regler. Denne sag er i og for sig ikke anderledes

 

Nu var det tekster og ikke hele bøger der skrives om.

Bøger er vel copyright beskyttet eller ??

Har man tekster man betaler for og vil beskytte dem kan man vel også copyright registrere dem akkurat som Coca Cola og Pepsi navne.

Hvornår kan man tale om kopi og tyvstjålne tekster, hvor lange skal de så være og hvor mange ord tæller og hvilke ord tæller..

Det er vel svært at definere det, da mange tekster forekommer i hele verden og kopi af ens tekster kan vel næppe undgås i den ene eller anden udstrækning.

Hvordan afgør man så det!!

mvh

 

 

Du kan f.eks. køre sagen ved en domstol Smile

Du behøver ikke søge copyright på en tekst eller et billede. En fotograf har altid retten til sine egne billeder, ligesom en tekstforfatter har retten til sine egne tekster. Fotograf og/eller tekstforfatter kan give andre brugsret til materialet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Casper, IOOS Internet:

LANTHER:

Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Ord kan defineres på mange forskellige måder.

GIder du uddybe og forklare? For jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

 

En cykel er vel en fast genstand man kan forholde sig til direkte med en købskvittering...

En tekst skal først registreres som ens eje, før man kan påberåbe sig egendomsretten over den.

Altså skal der være en juridisk afgørelse, før man kan kalde en tekst for sin egen.

mvh

 

Der tager du fejl!

Hvis jeg har lavet min egen cykel, hvad så?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:

Du kan f.eks. køre sagen ved en domstol Smile

Du behøver ikke søge copyright på en tekst eller et billede. En fotograf har altid retten til sine egne billeder, ligesom en tekstforfatter har retten til sine egne tekster. Fotograf og/eller tekstforfatter kan give andre brugsret til materialet.

 

Her er pointen også, hvornår ejer man retten til sine egne producerede billeder eller tekster.

Al tvivl skal så gennem domstolene for at få sin ret og her skal der vel være tydelige beviser af betydelig størrelse, for man kan få det som eje.

mvh

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Der tager du fejl!

Hvis jeg har lavet min egen cykel, hvad så?

 

Den er vel ikke så nem at stjæle på nettet !!

mvh

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LANTHER:

man bør måske sikre sine egne specielle tekster med  copyright eller hvad man nu bør gøre

Med al respekt viser du endnu engang din uvidenhed her. Ophavsretten får man helt automatisk uden at gøre noget for det (så længe der ikke ligefrem er tale en lillebitte tekst på én linje oder so).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Hvis det er omskrevet og bare ligner lidt, så er det jo ikke tyveri. Der er intet ulovligt i at hente inspiration

Det kommer stærkt an på sammenhængen. Jeg er ikke jurist, men ved så meget som at hvis du f.eks. skriver en videnskabelig bog og fremlægger en teori som din egen, selvom den i virkeligheden stammer fra en anden videnskabsmand, ja, så kan sidstnævnte sagsøge dig for plagiering.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Her er pointen også, hvornår ejer man retten til sine egne producerede billeder eller tekster.

I det øjeblik du har lavet dem så ejer du ophavsretten til dem.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Nicolaj Thomasen:

Hvis det er omskrevet og bare ligner lidt, så er det jo ikke tyveri. Der er intet ulovligt i at hente inspiration

Det kommer stærkt an på sammenhængen. Jeg er ikke jurist, men ved så meget som at hvis du f.eks. skriver en videnskabelig bog og fremlægger en teori som din egen, selvom den i virkeligheden stammer fra en anden videnskabsmand, ja, så kan sidstnævnte sagsøge dig for plagiering.

 

Her er vi ikke uenige, men jeg tænkte nu mere produktbeskrivelser til en webshop.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

LANTHER:

man bør måske sikre sine egne specielle tekster med  copyright eller hvad man nu bør gøre

Med al respekt viser du endnu engang din uvidenhed her. Ophavsretten får man helt automatisk uden at gøre noget for det (så længe der ikke ligefrem er tale en lillebitte tekst på én linje oder so).

 

Så er det vel bare, om man kan bevise sin ophavsret..

mvh

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Her er vi ikke uenige, men jeg tænkte nu mere produktbeskrivelser til en webshop.

Produktbeskrivelser er vel en meget almindelig beskrivelse af et specifik produkt der kan sælges af mange..

Så skal det vel være en unikt beskrivelse af et produkt der kun er en selv der føres i egen webshop.

Apropos webshop har de også mange enslydende indhold i opsætningerne når man køber dem, og man tilfører som regel sit eget shopnavn, så i virkeligheden kopierer man også indholdet i shoppen.

mvh

 

 

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)