Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xxx stjæler tekster - Vogt jer, for de nægter at slette dem.

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Simply Law:

Nu har jeg allerede fået 5 sager om kopiering af tekst på 10 dage alene herinde fra. Jeg kan blot konstatere, at det skader ophavsmanden til teksten hver eneste gang. Økonomisk og mentalt.

Tekster på internettet er i dag langt mere end bare ord, der er sat sammen. Der er tit lagt betydelige ressourcer i at få dem skrevet: Tekster søgemaskineoptimeres. Tekster konverteringsoptimeres. Tekster koster penge.

En ting er, at have sager, en andet ting er at bevise og overbevise domstolene, at ordene er ens egne.

Snak er ikke nok, hvad med nogle eksempler...

mvh

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Casper, IOOS Internet:

Alt efter omfang, så er det er større problem for mig, hvis folk stjæler mine tekster kontra mit TV eller cykel.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Ord kan defineres på mange forskellige måder.

mvh

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Jonas Bentzen:

1. Det kan godt bevises (ellers ville Simply Law næppe være i stand til at køre sag på den slags).

2. Selv, hvis det var umuligt at bevise, ville det stadig ikke gøre det moralsk eller juridisk rigtigt at stjæle

Jeg er ikke uenig om det moralske, men ord er ord og man bør måske sikre sine egne specielle tekster med  copyright eller hvad man nu bør gøre, hvis man mener at ens ord er noget specielt, netop  fordi man bruger timer på at formulere sig eller har andre til samme opgave.

mvh

 

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Det er her du tager fejl ;)

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Casper, IOOS Internet:

Alt efter omfang, så er det er større problem for mig, hvis folk stjæler mine tekster kontra mit TV eller cykel.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Ord kan defineres på mange forskellige måder.

mvh

 

 

så kald du bare dit firma for Coca Cola og Pepsi! :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Ord kan defineres på mange forskellige måder.

GIder du uddybe og forklare? For jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Simon Tørring:

LANTHER:

Man skal ikke lave drama med mindre det virkelig er tekster som er ens personligt.

Unikt og velskrevet kvalitetsindhold er top vigtigt for såvel søgemaskiners som almindelige besøgendes indtryk af din hjemmeside. En stor artikelbase, en corporate blog eller lignende kan virkelig gøre underværker SEO-mæssigt, hvis der bliver terpet de rigtige keywords og skrevet om de rigtige emner. Det ikke undervurderes.

En del seriøse hjemmesideejere hyrer endvidere skribenter som mig til at skrive den slags tekster, hvilket et eller andet sted blot bør tydeliggøre, hvorfor det er en forbrydelse på lige fod med alt muligt andet.

 

Jeg kan godt se pointen i det du skriver, men er det ikke svært at bevise noget, når man omskriver teksterne og det " bare ligner lidt "

mvh

 

 

Hvis det er omskrevet og bare ligner lidt, så er det jo ikke tyveri. Der er intet ulovligt i at hente inspiration, men kopiering af tekst er ulovligt og kan påvirke offerets hjemmeside i virkelig negativ retning rent SEO mæssigt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nok, at J.K. Rowling ville komme efter dig med hele sit arsenal af advokater, hvis du udgav en bog, der historie- og formuleringsmæssigt lagde sig bare tæt op ad Harry Potter-bøgerne. Ellers kunne vi jo lige så godt droppe alle copyright-regler. Denne sag er i og for sig ikke anderledes

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Niels Tybjerg:

Jeg tror nok, at J.K. Rowling ville komme efter dig med hele sit arsenal af advokater, hvis du udgav en bog, der historie- og formuleringsmæssigt lagde sig bare tæt op ad Harry Potter-bøgerne. Ellers kunne vi jo lige så godt droppe alle copyright-regler. Denne sag er i og for sig ikke anderledes

Nu var det tekster og ikke hele bøger der skrives om.

Bøger er vel copyright beskyttet eller ??

Har man tekster man betaler for og vil beskytte dem kan man vel også copyright registrere dem akkurat som Coca Cola og Pepsi navne.

Hvornår kan man tale om kopi og tyvstjålne tekster, hvor lange skal de så være og hvor mange ord tæller og hvilke ord tæller..

Det er vel svært at definere det, da mange tekster forekommer i hele verden og kopi af ens tekster kan vel næppe undgås i den ene eller anden udstrækning.

Hvordan afgør man så det!!

mvh

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Casper, IOOS Internet:

LANTHER:

Nu er fysiske genstande ikke det samme som "ord" i lovens forstand.

Ord kan defineres på mange forskellige måder.

GIder du uddybe og forklare? For jeg forstår ærlig talt ikke hvad du mener.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

En cykel er vel en fast genstand man kan forholde sig til direkte med en købskvittering...

En tekst skal først registreres som ens eje, før man kan påberåbe sig egendomsretten over den.

Altså skal der være en juridisk afgørelse, før man kan kalde en tekst for sin egen.

mvh

 

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)