Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xxx stjæler tekster - Vogt jer, for de nægter at slette dem.

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simon Tørring:

LANTHER:

Man skal ikke lave drama med mindre det virkelig er tekster som er ens personligt.

Unikt og velskrevet kvalitetsindhold er top vigtigt for såvel søgemaskiners som almindelige besøgendes indtryk af din hjemmeside. En stor artikelbase, en corporate blog eller lignende kan virkelig gøre underværker SEO-mæssigt, hvis der bliver terpet de rigtige keywords og skrevet om de rigtige emner. Det ikke undervurderes.

En del seriøse hjemmesideejere hyrer endvidere skribenter som mig til at skrive den slags tekster, hvilket et eller andet sted blot bør tydeliggøre, hvorfor det er en forbrydelse på lige fod med alt muligt andet.

Jeg kan godt se pointen i det du skriver, men er det ikke svært at bevise noget, når man omskriver teksterne og det " bare ligner lidt "

mvh

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Alt efter omfang, så er det er større problem for mig, hvis folk stjæler mine tekster kontra mit TV eller cykel.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Herning
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Thomas: Hatten af for at du gider blive ved med at tage disse diskussioner. Jeg er meget enig i dine kommentar. Den type personer, som du diskuterer om noget så basalt med, er årsagen til, at jeg tager lange pauser fra Amino.

Lanther: Det er jo netop hele ideen, at det som er bare en smule svært differentierer dig fra mængden. Selvfølgelig er det da vigtigt at definere sine egne tekster og forklare, hvad der gør dig/din virksomhed unik på markedet. Hvis vi alle bare var klonede individer af hinanden, så blev det godt nok kedelig. Der er en grund til, at vi bruger Thomas til SEO. Han differentierer sig fra den store mængde af plattenslagere derude på hans område.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Hvis nogen skriver mine tekster af, kan det ikke få mig op af stolen, med mindre de omtaler mit navn negativt.

Din holdning bærer tydeligt præg af, at din indkomst, ry eller andet ikke er afhængigt af dine skriverier. For dem, der lever af deres tekster, har bi-indkomst af dem eller på anden måde bruger tid og kræfter på at skrive og forventer noget til gengæld, er det en plage, når folk stjæler ens tekster.

Det gælder i øvrigt også for folk, der skriver gratis tekster: Jeg brugte engang mange timer på at skrive en lang vejledning i, hvordan man laver noget bestemt programmeringsmæssigt. Nogen tid senere ser jeg den samme artikel på et russisk website. Det provokerer mig: Jeg har brugt mange timer på at researche, skrive, fejlrette osv., og så kopierer de teksten uden videre, og uden at skrive mit navn ved.

Hvis du gjorde det til en hobby eller en levevej at skrive, ville du ændre holdning dramatisk - dét kan jeg garantere dig.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 4 person

Jonas Bentzen:

LANTHER:

Hvis nogen skriver mine tekster af, kan det ikke få mig op af stolen, med mindre de omtaler mit navn negativt.

Din holdning bærer tydeligt præg af, at din indkomst, ry eller andet ikke er afhængigt af dine skriverier. For dem, der lever af deres tekster, har bi-indkomst af dem eller på anden måde bruger tid og kræfter på at skrive og forventer noget til gengæld, er det en plage, når folk stjæler ens tekster.

Det gælder i øvrigt også for folk, der skriver gratis tekster: Jeg brugte engang mange timer på at skrive en lang vejledning i, hvordan man laver noget bestemt programmeringsmæssigt. Nogen tid senere ser jeg den samme artikel på et russisk website. Det provokerer mig: Jeg har brugt mange timer på at researche, skrive, fejlrette osv., og så kopierer de teksten uden videre, og uden at skrive mit navn ved.

Hvis du gjorde det til en hobby eller en levevej at skrive, ville du ændre holdning dramatisk - dét kan jeg garantere dig.

 

Korrekt, min indtjening er ikke baseret på ord, men er det ikke li´som lidt svært at bevise, hvis andre " stjæler ens ord "

Se trådens opstart med xxx stjæler min tekst.

Hvad kan man gøre og er det overhovedet nemt at bevise, med mindre man har et helt unikt ordvalg.

Hvem ejer ordene og deres sammensætning..

mvh

[Firmanavn fjernet i henhold til Aminos regler - Moderator)

 

 

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollet diskussion. Følgende kan vel opsummeres.

  1. Man skal ikke stjæle, det uanset om man er virksomhed, og uanset om det der stjæles er immaterielt eller ej.

At dette så også direkte har en negativ effekt i forhold til en webshops placering i søgemaskinerne, gør det bare endnu værre.

Herudover kan man sige at den slags sager ikke skal tages op på andet end et generelt plan på et site som Amino.

Det er den enkelte webshopejer som må tage de nødvendige skridt for at få stoppet tyveriet, hvis han ikke mener det udgør noget problem for ham, så fred være med det. Hvis han har et problem med det skal han selv løse det.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg allerede fået 5 sager om kopiering af tekst på 10 dage alene herinde fra. Jeg kan blot konstatere, at det skader ophavsmanden til teksten hver eneste gang. Økonomisk og mentalt.

Tekster på internettet er i dag langt mere end bare ord, der er sat sammen. Der er tit lagt betydelige ressourcer i at få dem skrevet: Tekster søgemaskineoptimeres. Tekster konverteringsoptimeres. Tekster koster penge.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hasse

Tak skal du have. Og ja - jeg er også millimeter fra at sige, at nu gider jeg ikke mere at bruge tid på at skulle forklare den slags for "voksne mennesker". Hvis folk har sådan en holdning til dansk lovgivning og moral, er der nok alligevel ikke noget at gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Korrekt, min indtjening er ikke baseret på ord, men er det ikke li´som lidt svært at bevise, hvis andre " stjæler ens ord "

1. Det kan godt bevises (ellers ville Simply Law næppe være i stand til at køre sag på den slags).

2. Selv, hvis det var umuligt at bevise, ville det stadig ikke gøre det moralsk eller juridisk rigtigt at stjæle.

 

Jeg brugte i går aftes ca. fire timer på en tekst - en tekst, som alle i princippet ville kunne stjæle. Hvis du mener, at den tid, jeg har brugt på artiklen, ikke er noget værd, så vil jeg gå ud fra, din tid heller ikke er noget værd, og så må du gerne komme og arbejde gratis for mig ;)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Bentzen:
Jeg brugte i går aftes ca. fire timer på en tekst

Du skal også medregne den tid du har brugt på at samle den erfaring du nedfælder på papir. Tyveri er for abekatte som stjæler bananer fra turister i Indien.. eller noget i den stil !

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)