Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

xxx stjæler tekster - Vogt jer, for de nægter at slette dem.

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Lidt information til alle ejere af webshop her på Amino. Vogt jer overfor kopiering af jeres tekster, i særdeleshed når det gælder xxx. De nægter nemlig at slette indholdet.

Nu har jeg haft en længere korrespondance med dem, da en bruger har kopieret tekst fra vores webshop, og brugt det til hans auktionsannonce.

Jeg blev opmærksom på kopieringen gennem Copyscape, og rettede herefter henvendelse til kundeservice.

Der er lige en linje i slutningen af teksten, hvor de sidste seks ord er tilføjet af brugeren - ellers er resten 95 % tro kopi af teksten, som jeg selv har skrevet.

Nu er det så kommet så langt hen, at de tilstår at teksten "ligner" meget, og at det lige såvel kunne være nogle tekster jeg havde "snuppet" fra en brochure eller andet fra producenten.

Jeg har sågar bevist, at den pågældende side blev indekseret i Google 9 dage før auktionen blev oprettet. Alligevel afviser de at slette indholdet, og beder om yderligere bevis for rettigheden.

Vi er ved at tabe terræn i Google pga. duplicate content.

Hilsen Erik

[Firmanavn fjernet i henhold til Aminos regler - Moderator)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 7 person

Er det virkeligt så problematisk, at andre benytter andres tekster ?

Man kan da finde masser af tekster der er kopieret på nettet og så længe det bare er ganske almindelige oplysningstekster, kan det da ikke skade, at alle bruger dem.

mvh

 

 

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Er det virkeligt så problematisk, at andre benytter andres tekster ?

 

Det er noget med at det er negativt for ens SEO :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

LANTHER:

Er det virkeligt så problematisk, at andre benytter andres tekster ?

Man kan da finde masser af tekster der er kopieret på nettet og så længe det bare er ganske almindelige oplysningstekster, kan det da ikke skade, at alle bruger dem.

mvh

 

OK - og man kan finde masser af stjålne biler, stjålet indbo etc. på markedet, så det er uproblematisk at folk stjæler? Så længe det bare er ganske almindelige ting, der stjæles, er det helt OK?

Prøv at tjekke Lov om Ophavsret for eksempel ;-)

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Thomas Rosenstand:

OK - og man kan finde masser af stjålne biler, stjålet indbo etc. på markedet, så det er uproblematisk at folk stjæler? Så længe det bare er ganske almindelige ting, der stjæles, er det helt OK?

Prøv at tjekke Lov om Ophavsret for eksempel ;-)

Man skal ikke lave drama med mindre det virkelig er tekster som er ens personligt.

Men, hvornår er det så bare lige det ??

Hvis nogen skriver mine tekster af, kan det ikke få mig op af stolen, med mindre de omtaler mit navn negativt.

Mon ikke det er svært at definere ens egne tekster!

mvh

 

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er et kæmpe problem hvis folk stjæler dine tekster, og efterfølgende benytter dem på eget website. Jeg har oplevet det selv, hvilket resulterede i markant færre besøg fra søgemaskinerne, og dermed mindre indtjening.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Casper, IOOS Internet:

Det er et kæmpe problem hvis folk stjæler dine tekster, og efterfølgende benytter dem på eget website. Jeg har oplevet det selv, hvilket resulterede i markant færre besøg fra søgemaskinerne, og dermed mindre indtjening.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Muligt, men hvordan beviser man så lige det !!

mvh

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:
Mon ikke det er svært at definere ens egne tekster!

Det er da noget sludder. Men dig om det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Man skal ikke lave drama med mindre det virkelig er tekster som er ens personligt.

Unikt og velskrevet kvalitetsindhold er top vigtigt for såvel søgemaskiners som almindelige besøgendes indtryk af din hjemmeside. En stor artikelbase, en corporate blog eller lignende kan virkelig gøre underværker SEO-mæssigt, hvis der bliver terpet de rigtige keywords og skrevet om de rigtige emner. Det ikke undervurderes.

En del seriøse hjemmesideejere hyrer endvidere skribenter som mig til at skrive den slags tekster, hvilket et eller andet sted blot bør tydeliggøre, hvorfor det er en forbrydelse på lige fod med alt muligt andet.

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)