Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem hæfter egentlig for denne regning?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er det nok klogt lige at bruge et par timer mere på det..

Jeg har selv prøvet - og hørt om mange der desværre har brugt alt for lang tid på det der til sidst bliver princip sager, og de kan være utrolig dyre - sådan indirekte.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lugter langt væk af svindel, hvor lang er tidsperioden?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Burde det firma, som bestilte og modtog varerne ikke have gjort mig opmærksom på, at de havde fået nyt cvr nr., eller skulle jeg have undersøgt det inden, jeg sendte varerne? Firmaet som bestilte og modtog varerne (i et ugyldigt cvr nummer) er nu gået konkurs.

Er det personlige firma gået konkurs?

Det lugter langt væk af momssvindel, samt at de har handlet varer uden at have haft til hensigt at betale disse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

De ubetalte varer sendte jeg 1½ år efter første levering og ca. et år efter, at firmaet var overdraget til ny ejer (Aps) Jeg undersøgte ikke om cvr nummeret stadig var gyldigt. Det burde jeg jo have gjort, når jeg nu blev gjort opmærksom på, at navnet var ændret.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

De ubetalte varer sendte jeg 1½ år efter første levering og ca. et år efter, at firmaet var overdraget til ny ejer (Aps) Jeg undersøgte ikke om cvr nummeret stadig var gyldigt. Det burde jeg jo have gjort, når jeg nu blev gjort opmærksom på, at navnet var ændret.

Hvornår er ApS´et gået konkurs og har du snakket med kurator?

 

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du før handlet med dem om så store ordre (35.000,-)?

 

Mvh. Thomas

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Første firma er ikke gået konkurs, men solgt til firma nr. 2.

Jeg har talt med kurator, men han kan ikke rigtig hjælpe. Den første ordre var faktisk lidt større og da fik jeg pengene otte dage efter leveringen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Hvad gav kurator som begrundelse ? Mener han at fordringen stadig ligger i det første firma ? Hvis det er tilfældet, så er det "bare" at gå efter manden bag det første firma!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok jeg skal lige forstå det ret

Du har solgt til virksomhed A før

Din kontakt fra virksomhed A ringer og bestiller varer men nu til virksomhed B som du tror er det samme som bare har skiftet navn. Du oplyses om firmanavnet fra din kontakt uden at der gøres opmærksom på at du sælger til et ApS?

Du skriver altså en faktura til virksomhed B ApS uden ApS i betegnelse og de går senere konkurs og din faktura er ikke taget med i bobehandlingen?

Og nu ringer de fra virksomhed C og vil bestille varer?

Hvis ovenstående er korrekt forstået så ville jeg gøre en eller flere af følgende ting:

1. Kontakte en advokat der kan redde trådene ud.

2.  Undersøge indkøberens rolle i virksomheden i ApS form og se om han har været i bestyrelsen.

3. Gøre mit nettotab op og bede dem om at de betaler mere for varen

Og hvis det virkelig generer dig, så ville jeg bede en advokat grave meget dybt og se om der er forhold der er i strid med straffeloven.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Du har solgt til virksomhed A før

Din kontakt fra virksomhed A ringer og bestiller varer men nu til virksomhed B som du tror er det samme som bare har skiftet navn. Du oplyses om firmanavnet fra din kontakt uden at der gøres opmærksom på at du sælger til et ApS?

Du skriver altså en faktura til virksomhed B ApS uden ApS i betegnelse og de går senere konkurs og din faktura er ikke taget med i bobehandlingen?

Det er korrekt, borset fra at mit kvav er taget med i bobehandlingen, da de mener at det er firma B, som skylder mig pengene.

 

Lagersalg123 - JEN:
Og nu ringer de fra virksomhed C og vil bestille varer?

Nej, firma C har ikke henvendt sig.

Lagersalg123 - JEN:
2.  Undersøge indkøberens rolle i virksomheden i ApS form og se om han har været i bestyrelsen.

Han var adm. direktør.

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)