Well, uden at være ekspert, så tvivler jeg lidt på værdien af et banner. Uden at kende din målgruppe præcist vil jeg umiddelbart sige at det vil give mere at få "nogen" til at linke til dit site, enten i form af artikler, blogs, indlæg i debat forums på relevante sider. I det hele taget: Udbred budskabet alle de steder du kan.. |
HG:Michael K. Sørensen:men hvad er din oplevelse med webbannere?Well, uden at være ekspert, så tvivler jeg lidt på værdien af et banner.
Uden at kende din målgruppe præcist vil jeg umiddelbart sige at det vil give mere at få "nogen" til at linke til dit site, enten i form af artikler, blogs, indlæg i debat forums på relevante sider. I det hele taget: Udbred budskabet alle de steder du kan..
Man skal nu ikke tage fejl af bannnere som anoncør. Tænk bare på AIDA modellen.
Når bannere har så dårligt ry som de har, er der fordi de ikke skaber så meget direkte salg, og det er mediesiderne selvfølgelig ikke særlig tilfredse med da de også for det meste er action baserede.
Men set fra en annoncørs synspunkt er det da fantastisk at kunne få vist sit navn, logo eller brand spredt ud over hele internettet stort set gratis. Annoncøren skal jo kun betale når der bliver solgt noget.
Jeg er i fuld gang med at skifte ra webbureauer til direkte annonce salg på mine større sider.