Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nemmeste måde at have ansatte på

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen!

Ja nu er det et stykke tid siden jeg har været her sidst, men da jeg lige er blevet momsregistreret, syntes jeg lige det var på tide at deltage igen :)

Jeg har lige et spørgsmål vedr. ansættelse. Fordi jeg er jo et lille firma, og jeg vil helst undgå at have for mange administrative omkostninger.
Så fik jeg en idé, og det er ikke for at være en skruppelløs kapitalist, men jeg driver firmet sammen med et par gode venner, men det er officielt kun mig der er i det. Så jeg tænkte på at for at undgå at have den der arbejdsgiver forsikring, og for at slippe for ATP mv. så ville jeg få de andre (ikke momsregistrerede) til at sende mig en faktura efter hvert job, så er de jo ikke ansat af mig, men jeg betaler dem for en service.

Er det lovoessigt i orden, eller er jeg helt på vildspor? 

Hilsen Frederik
STEREO:TYPE Light & Sound 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt : Du er på vildspor.

Det vil blive set som værende et skjult ansættelsesforhold og du vil ganske givet være i risiko for at få problemer med skat i forhold til eventuel manglende betaling af A-skat osv.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsinge
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Kort sagt : Du er på vildspor.

Det vil blive set som værende et skjult ansættelsesforhold og du vil ganske givet være i risiko for at få problemer med skat i forhold til eventuel manglende betaling af A-skat osv.

 

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg har dem jo heller ikke som ansatte i den forstand at der er på kontrakt eller har et fast antal timer. Jeg bruger kun deres hjælp når det er nødvendigt. :)

Hilsen Frederik
STEREO:TYPE Light & Sound 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og retspraksis går dig imod hvis der er tale om folk der stortset udelukkende arbejder for dig for din risiko og ikke for deres egen risiko.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)