Hej
Jeg har et spørgsmål angående opkrævning af penge. Min makker har et firma hvor han skal fakturere en masse kunder på én gang. Han har ikke særlig mange bilag normalt, og vil gerne lade det blive derved. Mit spørgsmål er derfor som følger: Må jeg, i mit firma, udsende faktura på vegne af min makkers side og opkræve pengene? Jeg vil selvfølgelig skrive på fakturaen at vi gør det for min makkers firma, og at de skal rette henvendelse dertil med spørgsmål mv. Jeg vil så få én samlet faktura fra min makker hvor jeg overfører indbetalingerne til ham på én gang - minus selvfølgelig et lille gebyr som jeg vi har aftalt at jeg tager for den ekstra bogføring, porto mv.
Lyder det som en metode der kan lade sig gøre, og først og fremmest er helt efter reglerne? Skal vi lave en kontrakt - og hvis ja, findes der en model eller skal jeg have fat i en advokat? Mvh. Jesper |
Nå ja, der er fodbold :-) Dumper den i morgen hvis ingen har kommenteret. Nyd kampen :-)