Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg opkræve penge på min partners firmas vegne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har et spørgsmål angående opkrævning af penge.

Min makker har et firma hvor han skal fakturere en masse kunder på én gang. Han har ikke særlig mange bilag normalt, og vil gerne lade det blive derved. Mit spørgsmål er derfor som følger:

Må jeg, i mit firma, udsende faktura på vegne af min makkers side og opkræve pengene?

Jeg vil selvfølgelig skrive på fakturaen at vi gør det for min makkers firma, og at de skal rette henvendelse dertil med spørgsmål mv.

Jeg vil så få én samlet faktura fra min makker hvor jeg overfører indbetalingerne til ham på én gang - minus selvfølgelig et lille gebyr som jeg vi har aftalt at jeg tager for den ekstra bogføring, porto mv.

 

Lyder det som en metode der kan lade sig gøre, og først og fremmest er helt efter reglerne? Skal vi lave en kontrakt - og hvis ja, findes der en model eller skal jeg have fat i en advokat?

Mvh. Jesper

Lån trods RKI - kom ud af RKI

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja, der er fodbold :-) Dumper den i morgen hvis ingen har kommenteret. Nyd kampen :-)

Lån trods RKI - kom ud af RKI

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal ikke sige om det er efter reglerne men en ting er sikkert det ville være sidste gang jeg handlede med din makker virker squ for suspekt.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg synes også det lyder ganske suspekt, og jeg tror simpelthen ikke på din forklaring med at han ikke ønsker flere bilag. Hvem i alverden kan ikke leve med det såfremt der er omsætning i det?

Det lyder mere som om der prøver at blive bygget en form for moms eller skattefidus ind her...

 

ellers må du forklare yderligere hvis vi er helt galt på den :P

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

jeg synes også det lyder ganske suspekt, og jeg tror simpelthen ikke på din forklaring med at han ikke ønsker flere bilag. Hvem i alverden kan ikke leve med det såfremt der er omsætning i det?

IdeaDet lyder mere som om der prøver at blive bygget en form for moms eller skattefidus ind her...

 

ellers må du forklare yderligere hvis vi er helt galt på den :P

WinkYesBeer

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer ->

Nå, men det er ikke ment som hverken at snyde med moms eller skat.

Det kommer sig faktisk af min makker havde set en reklame her på amino om noget lign. men hvor der faktureres via mobilen (har ikke set reklamen selv), og så snakkede vi om at i stedet for at han skulle til at have fat i større bogføringsprogram (han kører med excel nu) så kunne jeg varetage den del.

 

Mvh. Jesper

Lån trods RKI - kom ud af RKI

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper.koben:

Lars Meyer ->

Nå, men det er ikke ment som hverken at snyde med moms eller skat.

Det kommer sig faktisk af min makker havde set en reklame her på amino om noget lign. men hvor der faktureres via mobilen (har ikke set reklamen selv), og så snakkede vi om at i stedet for at han skulle til at have fat i større bogføringsprogram (han kører med excel nu) så kunne jeg varetage den del.

 

Mvh. Jesper

YesJa Jesper det lyder mere seriøst, Winkdog ikke koben.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)