Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photos og copyright

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor finder i billeder "af generel karakter" til jeres hjemmesider? Dvs. ikke produktbilleder. Jeg tænker på royalty-free billeder som kan anvendes kommercielt til ingen, el. meget lav pris?

Det er vigtigt at der ikke skal angives en kilde og det skal være tilladt at manipulere billedet i fx. Photoshop så det indgår i en anden kreativ sammenhæng. 

Pft

Anna

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Jeg bruger altid Flickr. Her skal du søge på de billeder, der er underlagt en Creative Commons licens og som må bruges kommercielt http://bit.ly/9q3PCF. Det er vigtigt, at du checker de felter af. Resten af billederne på Flickr kan man ikke bruge. 

Der er forskellige versioner af licensen og du kan læse specifikt på hvert enkelt billede hvordan du skal kreditere. Tit skal du bare give fotografen besked om, at du bruger billedet. Men læs grundigt. 

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Jeg bruger den pakker hos shutterstock hvor man DL 25 billeder pr dag prisen er ret lav pr billede tilgengæld skal du vide hvilken billeder du skal bruge ;)

Du kan med fordel gratis bruge SXC her er billederne så ikke så god kvalitet ...

Til Ikoner anbefaler jeg

Iconfinder

eller

Findicons

God fornøjelse;)

/allan

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simply Law:
Her skal du søge på de billeder, der er underlagt en Creative Commons licens og som må bruges kommercielt

 

Det skal dog lige noteres der kan være andre rettigheder man skal forholde sig til, også selvom de ikke er nævnt i forbindelse med billedet. F.eks. hvis motivet indeholder varemærker eller anden IP, som ikke tilhører fotografen.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar - så er det jo bare at gå amok ;-) 

/Anna

Tilmeldt 30. May 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Nu skal du ikke støtte en Indisk konkurrent nu hvor IconFinder er lavet af en Amino'er :-D

Desuden er FindIcons en værre copycat. Sitet er launchet i år og de har plagieret logo, navn og store dele af interfacet fra IconFinder.

Mvh.

Martin LeBlanc

http://www.IconFinder.com

Tilmeldt 30. May 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

iconfinder:
Nu skal du ikke støtte en Indisk konkurrent nu hvor IconFinder er lavet af en Amino'er :-D

hehe du har da ret ... var ikke klar over det er en Amino som havde Iconfinder ;) Ligesom jeg heller ikke var klar over de info med den copycat ....

Men jeg må sige til dig det er sgu godt gået det du har lavet Yes

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så... har lige slettet 'fake' siden fra mine links :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så... har lige slettet 'fake' siden fra mine links :-

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)