Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangelfuldt kursus - ret til tilbagebetaling?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har afholdt et kursus for en mindre virksomhed. Sagen er at jeg ikke har formådet at komme ind på alt det aftalte indhold. Jeg føler det er mit ansvar at levere det aftalte indhold til den aftalte tid og den aftalte pris.

Jeg har tilbudt virksomheden som kompensation at afholde det manglende indhold på et nyt kursus uden beregning.

Virksomheden vil umiddelbart ikke godkende dette og mener de ikke skal betale noget...

Jeg har vel ret til at forsøge at efterlevere det manglende indhold i kurset eller hvad?

Venligst

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

For en virksomhed er det often en ret omkostningsfuld affære at sende medarbejdere på kursus, ofte er selve kursusudgiften en mindre del af det samlede regnestykke.

F.eks. sender en virksomhed 5 sælgere på et 2 dages kursus hvor de naturligvis skal overnatte.

Man vil nemt kunne stille et regnestykke op som følger

Kursusafgift for 5 deltagere : 25.000
Overnatning+forplejning for 5 deltagere : 10.000
Løn til medarbejderne i 2 dage : 15.000 (5 mand á 35.000 pr. md.)
Manglende salg fra de 5 deltagere : 100.000

I sådanne tilfælde vil det være meget dyrt for virksomheden at trække end dag mere ud af kalenderen for at få leveret resten af kurset, så jeg forstår fuldt ud at virksomheden nægter at betale for det mangelfulde kursus, du har jo ikke leveret varen, som du jo også selv skriver.

Hvis det måtte komme til en tur i retten vil du måske kunne argumentere for at du har leveret en procentdel af det samlede kursus og derfor skal have betaling for den del.

Bemærk at enhver forsinkelse i et erhvervskøb er væsentlig og som udgangspunkt giver køberen ret til at hæve købet, det fremgår direkte af købeloven.

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at indgå et forlig med virksomheden og dermed få en del af betalingen, alternativt må du enten droppe sagen eller stævne dem til en tur i byretten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)