Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content på SPAMfighter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er da vidst fikset nu...

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ sorry - dit andet link er forkert!!!

Aner ikke om det giver DC.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Chrisss2010:
Jeg var af den overbevisning at ovenstående eksempel vil give DC men er kommet i tvivl eftersom SPAMfighter vist har ret godt styr på sådanne SEO detaljer

Søgemaskinerne ER case sensitive. Det betyder, at de to ovenstående URL's opfattes som to unikke URL's. Det vil som udgangspunkt blive opfattet som Dc af søgemaskinerne, med mindre der gøres noget ved det.

SpamFighter har valgt at bruge CANONICAL tag til at løse det. Det er ikke min foretrukne løsning, men den er bedre end ikke at gøre noget.

Se efter følgende i koden:
<link rel="canonical" href="http://www.spamfighter.com/Lang_DA/" />

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk detaljen i koden:
<link rel="canonical" href="http://www.spamfighter.com/Lang_DA/" />

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt svar Mikkel og tak for henvisningen til koden. Det giver mening.

Mikkel deMib Svendsen:
SpamFighter har valgt at bruge CANONICAL tag til at løse det.

En søgning på "Canonical tag" ledte mig videre til din side: http://www.demib.dk/canonical-tag-1057.html

www.demib.dk/:
Hverken Yahoo eller Microsoft/Bing ser ud til overhovedet at forholde sig til canonical-tag’et.   ...Google fjerner tilsyneladende nogle af de URL’s med canonical-tag, men ikke konsekvent, nogle gange kommer de igen, andre gange hijacker de den originale URL 

Heraf kan jeg konkludere at den lette løsning er at holde sig 100% til små bogstaver i sin url.

Men - hvis man gerne vil have store bogstaver med i sin url.

Hvilke andre løsninger findes der for at undgå at samme url med små bogstaver skaber DC?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sådan set "bare" sørge for, at dine URL'er altid kun kan kaldes i ET format - uanset hvad du så lige vælger. Kaldes siden i et andet format kan du så ...

- Udskrive et CANONICAL-tag, som SpamFighter har gjort. Omend understøttelsen er blevet bedre siden jeg skrev på bloggen om det er det efter min mening fortsat ikke den bedste løsning

- Returnere et redirect til det rette format. Det bedste er et 301 permanent redirect. Det er normalt det jeg vil anbefale, at man gør.

- Returnere en 404 kode, eller anden fejlkode. Det anbefaler jeg absolut ikke.

Jeg anbefaler, at du bruger små bogstaver som standard. Det er lettest at huske for alle og giver derved de færreste (menneskeskabte) fejl.

 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dejligt at få det på plads.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg anbefaler, at du bruger små bogstaver som standard. Det er lettest at huske for alle og giver derved de færreste (menneskeskabte) fejl.

Den anbefaling tager jeg til mig og holder mig til små bogstaver - Tak  Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Du skal sådan set "bare" sørge for, at dine URL'er altid kun kan kaldes i ET format - uanset hvad du så lige vælger. Kaldes siden i et andet format kan du så ...

- Udskrive et CANONICAL-tag, som SpamFighter har gjort. Omend understøttelsen er blevet bedre siden jeg skrev på bloggen om det er det efter min mening fortsat ikke den bedste løsning

- Returnere et redirect til det rette format. Det bedste er et 301 permanent redirect. Det er normalt det jeg vil anbefale, at man gør.

Jeg anbefaler, at du bruger små bogstaver som standard. Det er lettest at huske for alle og giver derved de færreste (menneskeskabte) fejl.  

Hvis du så ud over disse anbefalinger sikrer at din einterne links KUN peger på siderne med små bogstaver, så undgår du også at der tabes linkværdi ved redirects og/eller canonical tags.

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)