Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedregulering af antal i Navision

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har lige fået nyt shopsystem som kører via Navision. Jeg vil nu gerne nedregulere antal i en variant i en vare.

Jeg kan huske at jeg skal i menuen Lagersted > Lager > Lageropgørelseskladder.... og så kan jeg ikke finde ud af resten... :·(

Nogen der kan vejlede?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Helle

Lageropgørelseskladder bruges normalt, når man skal tælle lageret op i forbindelse med status.

Hvis du bare vil nedregulere en vare i en variant, så går du ind under:

Lagersted > Lager > Varekladder

Herinde angiver du:

Bogføringsdato: [den siger sig selv]

Posttype: Nedregulering

Bilagsnr.: [tildeles automatisk hvis kladdenavn er sat op med nummerserie]

Varenr: [Varenr. på varen du vil nedregulere]

Lokation: [Lokation hvorpå varen skal nedreguleres - hvis i kører med lokationer]

Antal: [den siger sig selv]

Beløb/kostpris bliver automatisk hentet fra systemet. Det som måske kan drille dig lidt er, at du ikke kan se "variant" feltet. Det kan du få vist ved at højreklikke på overskriftbjælken, f.eks. højreklik på "beskrivelse", så siger du "Vis kolonne...". Herefter kan du hakke af på "Variantkode" og trykke Ok.

Herefter kan du angive den variant du vil nedregulere og så kan du bogføre nedregulering.

Ps. Tillykke med den nye hjemmeside. Det ser nydeligt ud :-).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Altså - tusinde millioner gange tak.... man er jo nærmest ved at rive håret af sig selv ved opstart i det her program... det har da godt nok sin helt egen verden :·)

Din opskrift bliver nu gemt - så jeg kan bruge den de næste gange også.

Tusinde tak :·)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Mon du kan hjælpe med en enkelt ting mere? :·)

Hvad gør jeg hvis jeg skal have tilføjet en variant samt antal på lager af denne? Eks have tilføjet 5 stk i str. 2 år.

Mange hilsener Helle

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Du opretter en ny variant af en vare ved at du går ind på varekortet. Det gør du f.eks. ved:

Lagersted > Planlægning & udførelse > Varer

Herefter går du ind og definerer den nye variant. Det gør du via knappen:

Vare > Varianter

Herinde definere du så den nye variantkode for den nye variant.

Til sidst skal du så opregulere antal for denne variant. Det gør du helt på samme måde som da du nedregulerede. Ved posttype i varekladden vælger du så bare "Opregulering" fremfor "Nedregulering".

Jeg antager, at du er igang med opstartsopregulering af varelageret i dit nyerhvervede Navision system. For hvis det drejer det sig om et køb, så skal du gå igennem en købsordre. Er det tilfældet så må du lige skrive igen.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Tak for hjælpen :·) Det er godt nok mange ting man skal ind og lære når man starter i nyt system... nu sidder jeg atter med en problemstilling - gad vide om du også kan/vil hjælpe med det? (har et problem da supporten på navision kun er åbent i hverdagene - og vi skal starte udsalg om lidt - og derfor er jeg nødt til at få lavet det i dag)... håber ikke jeg er til besvær :·)

Jeg har fået lavet sådan at jeg kan sætte en hel varegruppe ned med en given procent på een gang. Denne har så en start og slutdato hvor tilbuddet er gældende.

Nu vil jeg så gerne gøre to ting:

- enkelte varer skal ikke være på tilbud, så der vil jeg gerne manuelt kunne fjerne dette igen.

- enkelte varer skal nedsættes mere end den givne procent de alle har fået - så jeg vil gerne kunne ændre tilbudsprisen.

Jeg har synlige førpriser samt tilbudspriser.

Og jeg har for øvrigt ikke glemt din mail du sendte for et par måneder siden - så hvis det bliver aktuelt med ekstra programmering eller lignende skal jeg nok kontakte dig :·)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Helle

Det er helt fint.

Hvis I har fået det sat op med standardfunktionen i Navision, så fungerer varerabat/varerabatgrupper på følgende måde i Navision:

1) En vare kan enten have en specifik "varerabat" for en periode eller være tilknyttet en "varerabatgruppe" (anden sidste felt på fakturering-fane på varekortet), som gælder for en periode.

2) I en varerabatgruppe kan man definere en fællles rabat % for alle varer i gruppen. Det sættes op ind under: Salg > Linjerabat på varekortet. Når du går der ind, så sæt: Salgstypefilter: Ingen, Typefilter: Varerabatgruppe, nu kan du se de varerabatgrupper, som er sat op i systemet.

3) En vare kan have en specifik varerabat. Det sættes op under samme sted som varerabatgrupper. Når du går der ind, så sæt: Salgstypefilter: Ingen, Typefilter: Vare, nu kan du definere en specifik rabat for en vare for en periode.

- NB! Hvis en vare både er med i en varerabatgruppe (pkt. 2) og samtidigt har fået angivet en specifik varerabat (pkt. 3), så vælger Navision automatisk den højeste rabatprocent af de to, når varen tilføjes på en salgsordre/salgsfaktura.

Så svar til dine to spørgsmål er følgende:

- Hvis en vare ikke skal på tilbud, så fjerner du varerabatgruppekoden på varen på varekortet under fanen faktuering på varekortet.

- Hvis en vare skal nedsættes med mere end den procent, som er sat på dens varerabatgruppekode, så opretter du en specifik varerabat til varen (pkt. 3). Alt afhængigt af om du ønsker, om varen senere skal vende tilbage til rabatten på varerabatgruppekoden efter periodens udløb, så kan du lade varerabatgruppekoden blive/fjernes på varekortet for varen.

Varerabat recorden sætter du op på følgende måde:

Salgstype: Alle debitorer

Type: Vare

Kode: [varenr. på varen]

Enhedskode: [den siger sig selv]

Min. antal: [den siger sig selv]

Linjerabatpct.: [den rabat du vil give varen - husk at den skal være større end rabatten i i dens varerabatgruppe - ellers har den ingen effekt]

startdato: [startdato for varerabatten skal træde i kraft]

slutdato: [slutdato for varerabatten skal træde i kraft]

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet omkring bøgerne - dem vil jeg kigge på :·)

Jeg kan komme til at opregulere procenten ved at gå ind på > salg > linierabat - når jeg står på et varekort.

Men jeg kan ikke komme til at fjerne en rabatgruppekode da der ikke er nogen på mit varekort....?

Vedhæfter lige screenshots.

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

og her er et screenshot af det sted hvor jeg laver rabatten.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)