Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedrørende fogedforretning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hørte lige det sjoveste idag..

En større dansk virksomhed som sælger energi og bredbåndsopkoblinger mødte op med deres egen foged ved en kunde uden at have været omkring en domstol!

Hvilket regler gør de brug af, da jeg meget gerne vil have samme mulighed for at indhente penge, hvis jeg render ind i dårligt betalende kunder, hvilket regler afholder mig evt. fra at gøre det ?

 

De bedste hilsner

Brian

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan skyldes 2 ting.

1. de skal ind i  boligen for at lukke for el/vand/varme, og derfor har anmodet fogeden om adgang, man vil normalt modtage et brev hvor retten gør opmærksom på hvornår de kommer, men breve bliver jo væk. Det er samme fremgang vi anvender når vi sætter folk på gaden.

2. Der er flere inkasso firmaer, der tilbyder at besøge skyldner. Flere af de folk der køre ud for at hente pengene, har lidt komplekser og ville gerne have mere magt, og udgiver sig derfor som fogder.

det er mine gæt.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jb123:

Det kan skyldes 2 ting.

1. de skal ind i  boligen for at lukke for el/vand/varme, og derfor har anmodet fogeden om adgang, man vil normalt modtage et brev hvor retten gør opmærksom på hvornår de kommer, men breve bliver jo væk. Det er samme fremgang vi anvender når vi sætter folk på gaden.

2. Der er flere inkasso firmaer, der tilbyder at besøge skyldner. Flere af de folk der køre ud for at hente pengene, har lidt komplekser og ville gerne have mere magt, og udgiver sig derfor som fogder.

det er mine gæt.

Så det vil sige at man bare sender en besked om at betale eller man kommer som foged og skal have adgang.. Godt vi kan spare den del af retssystemet så :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Ja, der kan være flere årsager til, at de "pludseligt" dukker op med fogeden.

Normalt skal man have et såkaldt "fundament" (for at sikre sikkerhed for, at kravet består og for kravets størrelse) for at kunne kræve beløbet ind ved en fogedforretning. Normalt skal man - som du skriver - have en dom eller f.eks. et frivilligt forlig, som kan fungere som fundament, for at kunne få fogedens hjælp til at indkræve beløbet. 

- og det har selskabet formentligt også haft.

Mvh

Karsten

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

 

Det er jeg altså ikke sikker på at de har, men kan være jeg tager fejl. Men såfremt de ikke har, ville jeg gerne vide hvilket regler de har gjort brug af da jeg så gerne selv vil gøre brug af de samme regler ved et par tidligere kunder :)

 

dbh

 Brian

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en masse særlovgivning, der giver særlige leverandører speciel adgang som beskrevet. DR behøver mig bekendt ikke en dommerkendelse i forbindelse med sortseere, jeg har dog ikke undersøgt dette, men mener det forholder sig således. Det kan være grunden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
DR behøver mig bekendt ikke en dommerkendelse i forbindelse med sortseere

En licensinspektør kan gå til døren og ikke længere... (Licensbekendtgørelsen - en af de afsluttende § så vidt jeg mindes)

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Duch Lynggaard:

Normalt skal man have et såkaldt "fundament" (for at sikre sikkerhed for, at kravet består og for kravets størrelse) for at kunne kræve beløbet ind ved en fogedforretning. Normalt skal man - som du skriver - have en dom eller f.eks. et frivilligt forlig, som kan fungere som fundament, for at kunne få fogedens hjælp til at indkræve beløbet. 

- og det har selskabet formentligt også haft.

Det er tilstrækkeligt (og ej heller altid nødvendigt med et fundament, men man skal altså bruge en foged til en fogedforretning. Ellers er det selvtægt.

Med venlig Hilsen

Ulrik Guldbæk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)