Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer fra USA - igen og igen...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i gang med en webshop hvor jeg vil sælge strikegarn og relaterede produkter. Mine leverandører er fra USA og de sender med UPS/DHL. Jeg er registreret importør. 

Jeg har nu siddet flere dage og læst på Skat hjemmeside om import, fortoldning osv, men er ikke blevet klogere på importproceduren. 

Er der nogen som kan forklare mig om følgende:

Skal jeg selv sørge for fortoldningen af mine varer, eller det gør UPS/DHL for mig?

Hvis det er UPS/DHL, skal man betale ekstra omkosninger for det til dem, eller er det inklusiv i fragtprisen?

Hvad er importmoms og hvordan/hvor betaler man det?

 

Tak på forhånd

Slavi

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Slavi

Hvorfor ringer du ikke til Skat og spørger? Så er du sikker på at få det korrekte svar - de plejer at være meget hjælpsomme.

Hvis DHL etc. står for fragt og fortoldning, så tager de typisk et par hundrede kr. for det i gebyr (mener postdanmark tager 125-150 ud over selve tolden selvfølgelig - tror fragtfirmaer ala dhl tager det samme)

Importmoms skal du selv registrere. Alt man køber i Danmark bliver jo automatisk pålagt moms på 25%, men sådan er det ikke med varer fra fx USA. Her skal du selv momse de 25%.

Hilsen Morten

p.s. prøv at søg lidt på emnerne, det har været oppe og vende rigtig mange gange her på Amino

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Slavi.

Når du sender med UPS, DHL, TNT og Fedex er fortoldning inkluderet i fragt prisen som du betaler til din leverandør. Din leverandør sender en kopi af fakturaen med kurerfirmaet som indfortolder varerne på baggrund af denne = de kontakter dig hvis de har spørgmål. Bed din leverandør oplyse dig tracking nummer så du kan følge med på transportørens hjemmeside, for nogen gange er de langsomme til at kontakte en, og hvis man så tracker forsendelsen og man kan se at der afventes info før de kan leverer så kan man ringe til dem, for at speede processen lidt op.

Ved import skal du betale told og moms. SKAT sender dig en gang om måneden en opgørelse over hvad du skylder hvor de samtid opkræver det samlet told-beløb.  Den samlede moms oplyses også men indkræves ikke (dvs. at du ikke har udlæg af moms), men du skal huske at oplyse beløbet i dit regnskab hvilket også nævnes på skrivelsen fra SKAT.

Hvis du er interesseret kan du sende mig en mail eller ringe, og jeg kan oplyse min priser for import med kurerselskaberne for at du kan sammenligne med de priser du har fra din leverandør så du får det biligst muligt hjem.

Herlige solskinshilsner - Sune

Tlf: 23235786

Email: ics@forwarder.dk

 

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)