Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at tage imod betalingskort i udlandet trådløst.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

VI driver en rejsevirksomhed med meget rejse aktivitet. Vi kunne godt tænke os at tilbyde vores kunder den service at på vores busture kan købe billet til fremtidige arrangementer.

Vi behøver intet flot interface, i realiteten kunne et excel ark være nok, og vi kan taste oplysningerne ind manuelt når vi vender hjem fra turen. Problemet her bliver betaling, vi har prøvet med en dongle, og betale på almindelig vis i vores webshop, og det ville klart være det bedste, men det koster knaster at bruge dongle og dækningen er utrolig dårlig på motorvejene.

Findes der mobile dankort terminaler som gemmer oplysninger, og kobler dem op imod et system så snart den får adgang til internettet, og herefter verificerer de oplysninger den har modtaget?

Vi er meget interesserede i at købe 1 terminal der kan det her, og yderligere vejledning eller råd til hvordan man kan sikre sig at kort oplysninger er verificerede og at der er dækning på kontoen, samtidig med oplysningerne bliver parret til den rigtige ordre.

Hvis det her er en succes opgraderer vi hurtigt til flere terminaler.

Vi har overvejet betaling via SMS men da det er beløb lige omkring 1000 kr, er det for voldsomt at køre over telefonregningen, findes der en måde for betaling med sms, hvor man taster kortoplysninger ind og den så verificerer oplysninger på en server og godkender ordren?

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at du hos PBS kan få et produkt hvor du kan modtage betaling via telefonopkald. Kan ikke lige finde det på deres side nu, men er sikker på at jeg HAR set det derinde.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få håndholdte kort-maskiner der kører via GSM ... spm. er så om de er spæret for opkald fra udlandet, ring til pbs og spørg :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at jeg har et svar, men kig lige på denne super fede løsning:

https://squareup.com/

Her bruges "almindelige" iphones som interface til kreditkortet. Jeg er dog ikke sikker på om det er klart til produktionsbrug og udenfor USA. Men fedt ser det ud, og det ville umiddelbart ikke være svært for en sådan applikation at gemme data indtil der er dækning på nettet.

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar allesammen.. Jeg har set der findes tilbehør til iphones der lagrer krypterede kort informationer, problemer bliver nok i alle tilfælde at få den applikation til at spille sammen med vores ordre system, eller gemme data så vi kan finde ud af hvilke kort oplysninger der hører til hvor.

Hvis man kunne lave en app der koblede kortoplysninger sammen med navn og odrenummer, så ville det være helt fint at gemme data og så verificere dem når man kommer hjem på internettet, og i de tilfælde hvor der ikke er dækning på kortet, informerer man kunden og sletter ordren.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er jeg dum ... men hvorfor ikke bare tage en PC med og lade kunderne betale via et betalingsvindue på webben?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Måske er jeg dum ...

Skal der svares på den? ej... joke ;)

 

Mikkel Mikjær Christensen:

 men hvorfor ikke bare tage en PC med og lade kunderne betale via et betalingsvindue på webben?

Det kræver at der er et wifi spot de kan koble sig op på....... mobilt bredbånd koster spidsen af en jetjager i udlandet

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

em1L:

Tak for de hurtige svar allesammen.. Jeg har set der findes tilbehør til iphones der lagrer krypterede kort informationer, problemer bliver nok i alle tilfælde at få den applikation til at spille sammen med vores ordre system, eller gemme data så vi kan finde ud af hvilke kort oplysninger der hører til hvor.

Hvis man kunne lave en app der koblede kortoplysninger sammen med navn og odrenummer, så ville det være helt fint at gemme data og så verificere dem når man kommer hjem på internettet, og i de tilfælde hvor der ikke er dækning på kortet, informerer man kunden og sletter ordren.

Problemet med den løsning er så "blot" at I ikke må håndtere kortdata uden at være PCI godkendte, og det koster for at sige det mildt, kassen at blive det og opretholde den.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med om I bare holdt ind et sted og klarede betalingerne - det burde være muligt at finde en rasteplads med WIFI. Så forslaget med at slæbe en bærbar med og bare klare det gennem jeres webshop er vel ikke så tosset?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller købte et wifi-modem fra hvert af de pågældende lande hvor i nu befinder jer ... som en virksomhed bør det ikke kunne vælte nogen budgetter.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)